[E33A 2.0] Nierówna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2009, 15:36 [E33A 2.0] Nierówna praca silnika
|
|
|
Witam szanownych klubowiczów.
Jest kilka postów na forum o nierównej pracy silnika na wysokich obrotach. W moim przypadku jest na odwrót. Na wysokich obrotach silnik pracuje bardzo ładnie i równo a za to na niskich rzuca nim aż cała buda się trzęsie. Jest to najbardziej odczuwalne na ssaniu (1500 obr) i w pozycji D (drive) z wciśniętym hamulcem. Nadmienię tylko że był samochód u mechanika zajmujący się tylko i wyłącznie samochodami marki Mitsubishi który wymienił mi poduszki (przednią i tylną) sprawdził wszystkie ustawienia (komputera i czujników) i stwierdził że wszystko jest ok, a silnik jak trząsł tak trzęsie. Zwracam się więc z gorącą prośbą o pomoc. Może ktoś też miał taki przypadek i wie co może być tego przyczyną.
Dodam jeszcze że samochód przeszedł gruntowny remont AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW. |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 22-11-2009, 20:49
|
|
|
Przy nierównej pracy na niskich obrotach, na początek sprawdzenie ustawienia rozrządu i balansów a następnie zapłon. Przy wymianie pompy ustawiłem rozrząd w/g instrukcji a nie jak fachowcy wcześniej grzebiący w samochodzie i dopiero teraz wiem co to jest silnik z wałkami balansowymi. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-11-2009, 21:50
|
|
|
Może nie masz paska balansowego ?
Na niskich będzie Ci rzucać całą budą a na wysokich nie będzie to zbyt odczuwalne.
Jak masz ochotę to mogę rzucić na to okiem w wolnej chwili |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
misio-1992
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 170 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2009, 15:07 [E33A 2.0]
|
|
|
Po kolejnej wizycie u mechanika i sprawdzeniu ustawienia rozrządu, wałków balansowych i zapłonu po prostu zrezygnował z dalszych poszukiwań problemu i się poddał. Jedyny ratunek jaki mi pozostał to doświadczenie posiadaczy Galantów. Ponieważ największe drgania występują na zimnym silniku (aż cała buda lata !!!). Mam w związku z tym małe pytanie. Jaką rolę spełnia czujnik temperatury silnika, czy czasem jest on odpowiedzialny za przestawienie zapłonu na zimnym silniku ? |
_________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 |
|
|
|
 |
|