Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] błąd 22 - crank angle sensor - czójnik połozenia
Autor Wiadomość
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 08-07-2010, 11:13   [1G 90-94] błąd 22 - crank angle sensor - czójnik połozenia

Witam ponownie, coś mnie userki prześladuja na poczatku tego lata.
Zaczeło się od tego że auto ni z gruchy ni z pietruchy gasło podczas jazdy. Po zakreceniu rozrusznikiem odpalał i jechał bez problemu więc problem zignorowałem.
Pewnego słonecznego dnia zgasł po raz kolejny, nie chciał odpalić- po kilku probach zakrecenia pojawiła się kontrolka "check engine"- sprawdziłem błąd 22 crank angle sensor. Poruszałem kablekami od czójnika, wypiołem/wpiołem wtyczke i odpalił.
Później też pare razy zgasnoł i też był błąd 22, ruszanie kabelkami pomogło.
Dzisiaj zgasł ponownie, ponownie błąd 22, ruszanie kabelkami nic nie dało, przygiecie pinów w gniazdach czójnika tak zeby lepiej stykały też nic nie pomogło. Sprawdziłem czy przypadkiem przewody nie zaśniedziały na łaczeniu z wtykami konektora do czójnika- są ok. Niestety auto nie odpaliło i musiałem zostawic go na drodze (musiałem jechac do pracy).
Teraz oczywiście pytania:
- czy to czujnik wymaga wymiany czy przewody, jak sprawdzić ten czójnik?
- nie wiem czy po sprawdzeniu wtyków nie pomyliłem miejscami kabli w konektorze więc jesli jest ktoś życzliwy to prosze podać mi kolejność w jakiej powinny być wpięte patrząc od strony zderzaka mam czarny, czerwony, czarny, biały.
- czy cos jeszcze mogę sprawdzić poza przewodami i samym czujnikiem? do czego te przewody (od czujnika wału) dochodzą? może gdzieś tam coś nie łaczy?
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 12-07-2010, 01:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-07-2010, 11:51   

Czujnik do wymiany - typowe objawy. Jak się nie boisz, możesz rozkręcić go, rozłupać żywicę i podlutować styki złączki do kabli - powinno pomóc. Kable idą bezpośrednio do ECU.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 12-07-2010, 20:06   

miałeś racje, po wymianie czujnika śmiga jak szalony, mam nawet wrażenie że ostrzej przyśpiesza choć to może subiektywne odczucie bo przez 4 dni jeździłem ojca Mndeo TDI 90KM kombiakiem a on ma do 100 jakieś 22 sekundy :/
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 13-07-2010, 23:23   

Może teraz zapłon jest prawidłowy :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 14-07-2010, 10:50   

Nie no zapłon ustawiałem lampą na 5 stopni, teraz mam 7 stopni ale nie bedę kręcił jak jest dobrze to nie ma sensu kombinować. Może te 7 stopni lepiej się sprawuje bo na benzynce 95 teraz jeżdżę.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-07-2010, 21:20   

zawsze jest pewna tolerancja - np. 5 st. +/- 2
czyli 7 mieści się w zakresie
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2010, 05:18   

albo ma złą kombinację pinów, w połączeniu z źle ustawionym zapłonem może nawet to jechać ;p kolejność kabelków podaje:

pin 1 czerwony 1,25mm2 (12V na zapłonie), pin 2 czarny (sygnał1), pin 3 biały (sygnał2), pin 4 czarny 1,25mm2 (zawsze masa)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 31-07-2010, 10:59   

Panowie. Nie ma nad czym dumać- wszystko jest podłaczone i zrobione OK. Jeździ jak należy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.