 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] błąd 22 - crank angle sensor - czójnik połozenia |
Autor |
Wiadomość |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 08-07-2010, 11:13 [1G 90-94] błąd 22 - crank angle sensor - czójnik połozenia
|
|
|
Witam ponownie, coś mnie userki prześladuja na poczatku tego lata.
Zaczeło się od tego że auto ni z gruchy ni z pietruchy gasło podczas jazdy. Po zakreceniu rozrusznikiem odpalał i jechał bez problemu więc problem zignorowałem.
Pewnego słonecznego dnia zgasł po raz kolejny, nie chciał odpalić- po kilku probach zakrecenia pojawiła się kontrolka "check engine"- sprawdziłem błąd 22 crank angle sensor. Poruszałem kablekami od czójnika, wypiołem/wpiołem wtyczke i odpalił.
Później też pare razy zgasnoł i też był błąd 22, ruszanie kabelkami pomogło.
Dzisiaj zgasł ponownie, ponownie błąd 22, ruszanie kabelkami nic nie dało, przygiecie pinów w gniazdach czójnika tak zeby lepiej stykały też nic nie pomogło. Sprawdziłem czy przypadkiem przewody nie zaśniedziały na łaczeniu z wtykami konektora do czójnika- są ok. Niestety auto nie odpaliło i musiałem zostawic go na drodze (musiałem jechac do pracy).
Teraz oczywiście pytania:
- czy to czujnik wymaga wymiany czy przewody, jak sprawdzić ten czójnik?
- nie wiem czy po sprawdzeniu wtyków nie pomyliłem miejscami kabli w konektorze więc jesli jest ktoś życzliwy to prosze podać mi kolejność w jakiej powinny być wpięte patrząc od strony zderzaka mam czarny, czerwony, czarny, biały.
- czy cos jeszcze mogę sprawdzić poza przewodami i samym czujnikiem? do czego te przewody (od czujnika wału) dochodzą? może gdzieś tam coś nie łaczy? |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 12-07-2010, 01:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-07-2010, 11:51
|
|
|
Czujnik do wymiany - typowe objawy. Jak się nie boisz, możesz rozkręcić go, rozłupać żywicę i podlutować styki złączki do kabli - powinno pomóc. Kable idą bezpośrednio do ECU. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 12-07-2010, 20:06
|
|
|
miałeś racje, po wymianie czujnika śmiga jak szalony, mam nawet wrażenie że ostrzej przyśpiesza choć to może subiektywne odczucie bo przez 4 dni jeździłem ojca Mndeo TDI 90KM kombiakiem a on ma do 100 jakieś 22 sekundy :/ |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-07-2010, 23:23
|
|
|
Może teraz zapłon jest prawidłowy |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 14-07-2010, 10:50
|
|
|
Nie no zapłon ustawiałem lampą na 5 stopni, teraz mam 7 stopni ale nie bedę kręcił jak jest dobrze to nie ma sensu kombinować. Może te 7 stopni lepiej się sprawuje bo na benzynce 95 teraz jeżdżę. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-07-2010, 21:20
|
|
|
zawsze jest pewna tolerancja - np. 5 st. +/- 2
czyli 7 mieści się w zakresie |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-07-2010, 05:18
|
|
|
albo ma złą kombinację pinów, w połączeniu z źle ustawionym zapłonem może nawet to jechać ;p kolejność kabelków podaje:
pin 1 czerwony 1,25mm2 (12V na zapłonie), pin 2 czarny (sygnał1), pin 3 biały (sygnał2), pin 4 czarny 1,25mm2 (zawsze masa) |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 31-07-2010, 10:59
|
|
|
Panowie. Nie ma nad czym dumać- wszystko jest podłaczone i zrobione OK. Jeździ jak należy. |
|
|
|
 |
|
|