Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Odnośnie obrotów
Autor Wiadomość
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 07-04-2009, 21:21   [Cari 1.8 GDI] Odnośnie obrotów

Witam, ostatnimi czasy zauważyłem że obroty w nagrzanym silniku GDI są za niskie. Nie skaczą nie falują ale ok 500 obr/min (przepustnica czyszczona w zeszłym roku a zrobiłem jakieś 8000 km) gdy nagrzany. Gdy zimny to są trochę ponad 1500 ale pomału spadają. I tak zauważyłem że gdy nagrzany sobie tak pyrka na 500 obr/min po pewnym czasie ustawią się na te 700 czy 800 obr/min i silniczek pięknie chodzi i nie rzuca całym samochodem. Gdy zgaszę go i po chwili odpalam to znowu jest 500 i po pewnym czasie ustawi się poprawnie. Czy ktoś też tak ma czy całkiem inaczej to wygląda w waszych samochodach. A dodam że odbiorniki i światła włączone , gdy wyłączam np światła to trochę reaguje i podwyższa ( ustawia obroty gdy jakikolwiek odbiornik włączam lub wyłączam). Co może być :|
 
 
marcinx85 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 34
Skąd: Pabianice
Wysłany: 07-04-2009, 21:30   

A może silniczek krokowy czyściłes go też??
_________________
MARCINX85
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 07-04-2009, 22:01   

Cytat:
A może silniczek krokowy czyściłes go też??

Nie właśnie nie (też o tym myślałem aby się do tego zabrać, na forum pewnie jest gdzieś opis) czy to może być przyczyną?
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-04-2009, 12:23   

Jeśli silnik równo chodzi to nie szukaj sobie kwadratowych jaj :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 09-04-2009, 13:39   

saphire napisał/a:
Jeśli silnik równo chodzi to nie szukaj sobie kwadratowych jaj :twisted:
Tyż prowda, jak Ci nie trzęsie silnikiem, to zostaw jak jest. Wskaźnik na zegarze może trochę przekłamywać obroty.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-04-2009, 14:12   

Mój zaniża o jakieś 150obr :->
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 14:43   

Ja mam tak samo.Jest to szczególnie uciążliwe jak ruszam ze skrzyżowania.Trzeba dodac sporo gazu żeby nie zrobic ,,kangura".Też czyściłem przepustnicę i uczyłem obrotów.Jak zgasze auto to przez chwilke jest ok, a póżniej znowu obroty są na poziomie 500 i amło brakuje żeby telepało całym samochodem.Zauważyłem że jest trochę gorzej odkąd na zewnątrz zrobiło sie cieplej.A może to świece?(nie wiem kiedy były wymieniane)Odpala ok. Jak ktos wie jak wyczyścic lub najlepiej ,,sprawdzić" krokowca to poproszę o rade.
Pzdr.
 
 
angopl
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 16:45   

Mam ten sam problem, po odpięciu aku i "nauce" obroty spadły na ok 500, teraz wymieniałem przy oleju świece i bez zmian, także świece nie pomogą
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 09-04-2009, 19:59   

andy_lodz napisał/a:
Jak ktos wie jak wyczyścic lub najlepiej ,,sprawdzić" krokowca to poproszę o rade.
Pzdr.
Ja rozbierając krokowca opierałem się na tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6493 . Po rozłożeniu przy ponownym składaniu należy koniecznie pamiętać o nasmarowaniu łożysk jakimś smarem w sprayu, ja za pierwszym razem po wymyciu benzyną ekstrakcyjną zapomniałem o smarze i nie mogłem odpalić silnika.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 09-04-2009, 20:47   

Hmm Smarowanie łożysk to masz na mysli zaznaczone na czerwono elementy tak?

Ja ich nie nasmarowalem, myslalem ze takie maja byc. zrobie to niedlugo razem z wymiana sondy lambda.
_________________

 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 09-04-2009, 23:18   

saphire napisał/a:
Jeśli silnik równo chodzi to nie szukaj sobie kwadratowych jaj :twisted:

Silnik równo chodzi ale obroty za niskie (jest na granicy telepania gdyż czuję jak chodzi na te 800 a 500, ładniejsza praca i bardziej równa) bo jak napisał andy_lodz trzeba gazu dodawać aby nie zdusić. Może świeczki może krokowy ale zajmę się tym i opiszę swe spostrzeżenia.
angopl napisał/a:
Mam ten sam problem, po odpięciu aku i "nauce" obroty spadły na ok 500, teraz wymieniałem przy oleju świece i bez zmian, także świece nie pomogą


Ja mam na pewno inny przypadek gdyż jak było zimniej to silnik lepiej chodził, a odnośnie nauki obrotów to ja po przeczyszczeniu uczyłem tak jak opisano na forum (bodajże student pisał) i mi obroty się ustabilizowały dopiero po jakimś czasie normalnej jazdy i ostrym przygazowaniu do odcięcia ( oczywiście na dobrze rozgrzanym silniku)
_________________

 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 13:22   

wazu napisał/a:
Ja rozbierając krokowca opierałem się na tym temacie: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=6493


Macie gdzieś zdjęcia z tego tematu?Bo tak z samego opisu to ciężko.
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 10-04-2009, 13:57   

Podejrzewam, że moderzy wyrzucili zdjęcia, bo były doczepione do nich trojany. Nie wiem czy to pomoże, ale dołączę parę zdjęć z tego tematu. Zdjęcia są małe, więc proponuję skopiować na twardy dysk i powiększyć.





_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
andy_lodz
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 22:27   

Dzięki.
 
 
kubazzz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 10
Skąd: Siedlce
Wysłany: 22-08-2009, 18:30   

Odświeżam temat.
I jak Ginger1021 wyczyszczenie krokowca pomogło na te obroty? Na benzynie jeszcze pociągnę z tak niskich obrotów, ale na gazie już nie da rady.
_________________
01262/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.