Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzany silnik
Autor Wiadomość
mamba99 
Forumowicz


Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Milicz
  Wysłany: 26-01-2010, 21:05   Przegrzany silnik

W niedziele wracałem z Wrocławia i to dardzo szybko i przegrzałem silnik i to zdrowo (zabrakło wskaźnika temeratury).

W czym problem. Po ostygnieciu odpalił normalnie, wiec dolałem płynu i wróciłem jeszcze pare kilometrów do domu.

Aktualnie silnik nie stracił mocy, pali normalnie, po rozgrzaniu włacza się wentylator i praca jest równa; taka sama jak przed zagrzaniem.

Po rozgrzaniu i załaczeniu się wentylatora i wskazówka stoi na bacznoc cały czas, ani nie spada, a ni nie rosnie, czyli tak jak ma być. Natomist kiedy wsiade w auto i spokojnie jadę, powoli, temepperatura sie trzyma, natomiast jak zaczne przyspieszać, to odrazu skacze pod czerwona kreskę i musze zatrzymać auto, zgasić, żeby ostygnął silnik. I tak cały czas.

Dodam jeszcze, że sprawdzałem termostat i ostatecznie wyciagnałem go w ogóle, ponieważ uszczelka wokół wieka, które sie otwiea była rozsypana na częsci.

NIe kopci zdaje sie na biało, czy niebiesko, zapach spalin jest zbliżony jak przy spalaniu ropy. brak oleju w układzie chłodenia jak i wody w oleju (bagnet), podczas pracy na wolnych obrotach i po rozgrzaniu do temperatury roboczej 80 stopni stan płynu chłodzącego jest ustabilizowany i cały czas przepływa przez chłodnice oraz nie jest wypluwany. Nie widać też, żeby się spaliny wydostawały z ukłądu chłodzenia.

Nie mam już pomysłów co do usterki.

Pomijajac uszczelke spod głowicy / popękana głowicę / odkształcona głowicę, czy istnieje jeszcze mozliwość innej przyczyny?
Proszę o pomoc :cry:
_________________

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-01-2010, 21:17   

zostaje jeszcze pompa wody , może sam wirnik sie rozsypał , nie zostaje ci nic innego jak demontaż pompy i dalsza weryfikacja :roll: , tak sie moze dziac własnie jak jedziesz powoli , silnik zdązy sie wychłodzic w takich warunkach jakie mamy :wink: ale jak dasz mocniej gazu nie zdązy sie schłodzic i stąd takie objawy wzrostu temp. Po prostu przy rozsypanym wirniku pompy płyn w układzie "stoi" nie ma obiegu .

Objawy uszczelki , pekniecia i odkształcenia głowicy to od razu kompresja w układ zazwyczaj nic innego :wink:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2010, 22:03   

Podejrzewam pęknięcie głowicy, większość objawów które opisujesz się pokrywaja, tutaj masz dokładnie takie same przyczyny, zapoznaj się z tym watkiem http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#627431
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-01-2010, 23:28   

Załóż termostat na początek.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-01-2010, 11:30   

mamba99 napisał/a:
Pomijajac uszczelke spod głowicy / popękana głowicę / odkształcona głowicę, czy istnieje jeszcze mozliwość innej przyczyny?


Niestety to na 90% uszczelka. Poczytaj tematy które podesłał robertdg, to standardowe objawy. Ucieka kompresja i utrudnia przepływ płynu, co doprowadza do zagrzania.

Hugo napisał/a:
Załóż termostat na początek.


Teraz to już i tak nic nie zmieni.... ;)
 
 
mamba99 
Forumowicz


Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Milicz
Wysłany: 27-01-2010, 16:58   

Do pompy nawet nei zaglądam.

Uszczelke mam juz kupiona, tylko zastanawiam sie, czy głowica ostatecznie nie jest pęknięta i czy najpierw tego jeszcze jakos zdiagnozować??
Załoze uszczelke pod pękniętą głowicę i późneij z nowu bede musiał zakłądć drugą pod nową, albo tą tylko zregenerowana :-/

Jest jakiś sposób, żeby zdiagnozować tylko i wyłaćznie pekniecie, czy objawy sa identyczne jak przy uszczelce?

Zapomniałem dodać, że gdy silnik pracuje spokojnie, to płyn elegancko sobie płynie górym wężem, spłuwa przez chłodnicę, odpływa itd, gdy podniosę obroty znacznie obroty płyn zaczyna wybijać od dołu chłodnicy, jakby sie cofał.

Nie sądzicie, żę mozę to być wina prztkanego kanaliku, np w głowicy (bardzo wąziutkie), bądź gdzieś w bloku??

Teoretycznie płyn (bądź jego część) wracałby najkrótszą drogą do chłodnicy, czli spowrotem dołem :idea:
_________________

 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2010, 17:57   

mamba99, ściągaj głowicę, a gdy już to zrobisz to obowiązkowo daj głowicę do sprawdzenia na płaszczyznę i na szczelność i wtedy będzie wiadomo czy uszczelka czy głowica... Sprawdzenie głowicy to koszt ok. 100 PLN.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-01-2010, 11:12   

mamba99 napisał/a:
Uszczelke mam juz kupiona,


Błąd, kupuje się uszczelkę z tą samą liczbą otworów oznaczających jej grubość..
Tutaj: http://forum.mitsumaniaki...bjawy_uszczelki
Masz instrukcję odnośnie wymiany w EA6A.
 
 
mamba99 
Forumowicz


Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Milicz
Wysłany: 07-02-2010, 21:03   

Misio juz po naprawach.

Co się okazało.

Pod wpływem przegrania puściły dwie śruby mocujace (stare śruby były dane po poprzenim demontarzu) i głowica się wykrzywiła.

Dałem do planowania (o,4 mm), założyłem nową uszczelke - tą co kupiłemwczesniej, bo i tak musiała być nagrubsza, nowy olej silnikow oraz płyn chłodzący.

Auto spisuje się bez zarzutów:)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.