 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przegrzany silnik |
Autor |
Wiadomość |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 26-01-2010, 21:05 Przegrzany silnik
|
|
|
W niedziele wracałem z Wrocławia i to dardzo szybko i przegrzałem silnik i to zdrowo (zabrakło wskaźnika temeratury).
W czym problem. Po ostygnieciu odpalił normalnie, wiec dolałem płynu i wróciłem jeszcze pare kilometrów do domu.
Aktualnie silnik nie stracił mocy, pali normalnie, po rozgrzaniu włacza się wentylator i praca jest równa; taka sama jak przed zagrzaniem.
Po rozgrzaniu i załaczeniu się wentylatora i wskazówka stoi na bacznoc cały czas, ani nie spada, a ni nie rosnie, czyli tak jak ma być. Natomist kiedy wsiade w auto i spokojnie jadę, powoli, temepperatura sie trzyma, natomiast jak zaczne przyspieszać, to odrazu skacze pod czerwona kreskę i musze zatrzymać auto, zgasić, żeby ostygnął silnik. I tak cały czas.
Dodam jeszcze, że sprawdzałem termostat i ostatecznie wyciagnałem go w ogóle, ponieważ uszczelka wokół wieka, które sie otwiea była rozsypana na częsci.
NIe kopci zdaje sie na biało, czy niebiesko, zapach spalin jest zbliżony jak przy spalaniu ropy. brak oleju w układzie chłodenia jak i wody w oleju (bagnet), podczas pracy na wolnych obrotach i po rozgrzaniu do temperatury roboczej 80 stopni stan płynu chłodzącego jest ustabilizowany i cały czas przepływa przez chłodnice oraz nie jest wypluwany. Nie widać też, żeby się spaliny wydostawały z ukłądu chłodzenia.
Nie mam już pomysłów co do usterki.
Pomijajac uszczelke spod głowicy / popękana głowicę / odkształcona głowicę, czy istnieje jeszcze mozliwość innej przyczyny?
Proszę o pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-01-2010, 21:17
|
|
|
zostaje jeszcze pompa wody , może sam wirnik sie rozsypał , nie zostaje ci nic innego jak demontaż pompy i dalsza weryfikacja , tak sie moze dziac własnie jak jedziesz powoli , silnik zdązy sie wychłodzic w takich warunkach jakie mamy ale jak dasz mocniej gazu nie zdązy sie schłodzic i stąd takie objawy wzrostu temp. Po prostu przy rozsypanym wirniku pompy płyn w układzie "stoi" nie ma obiegu .
Objawy uszczelki , pekniecia i odkształcenia głowicy to od razu kompresja w układ zazwyczaj nic innego |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-01-2010, 22:03
|
|
|
Podejrzewam pęknięcie głowicy, większość objawów które opisujesz się pokrywaja, tutaj masz dokładnie takie same przyczyny, zapoznaj się z tym watkiem http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#627431 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-01-2010, 23:28
|
|
|
Załóż termostat na początek. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-01-2010, 11:30
|
|
|
mamba99 napisał/a: | Pomijajac uszczelke spod głowicy / popękana głowicę / odkształcona głowicę, czy istnieje jeszcze mozliwość innej przyczyny? |
Niestety to na 90% uszczelka. Poczytaj tematy które podesłał robertdg, to standardowe objawy. Ucieka kompresja i utrudnia przepływ płynu, co doprowadza do zagrzania.
Hugo napisał/a: | Załóż termostat na początek. |
Teraz to już i tak nic nie zmieni.... |
|
|
|
 |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 27-01-2010, 16:58
|
|
|
Do pompy nawet nei zaglądam.
Uszczelke mam juz kupiona, tylko zastanawiam sie, czy głowica ostatecznie nie jest pęknięta i czy najpierw tego jeszcze jakos zdiagnozować??
Załoze uszczelke pod pękniętą głowicę i późneij z nowu bede musiał zakłądć drugą pod nową, albo tą tylko zregenerowana :-/
Jest jakiś sposób, żeby zdiagnozować tylko i wyłaćznie pekniecie, czy objawy sa identyczne jak przy uszczelce?
Zapomniałem dodać, że gdy silnik pracuje spokojnie, to płyn elegancko sobie płynie górym wężem, spłuwa przez chłodnicę, odpływa itd, gdy podniosę obroty znacznie obroty płyn zaczyna wybijać od dołu chłodnicy, jakby sie cofał.
Nie sądzicie, żę mozę to być wina prztkanego kanaliku, np w głowicy (bardzo wąziutkie), bądź gdzieś w bloku??
Teoretycznie płyn (bądź jego część) wracałby najkrótszą drogą do chłodnicy, czli spowrotem dołem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 17:57
|
|
|
mamba99, ściągaj głowicę, a gdy już to zrobisz to obowiązkowo daj głowicę do sprawdzenia na płaszczyznę i na szczelność i wtedy będzie wiadomo czy uszczelka czy głowica... Sprawdzenie głowicy to koszt ok. 100 PLN. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 28-01-2010, 11:12
|
|
|
mamba99 napisał/a: | Uszczelke mam juz kupiona, |
Błąd, kupuje się uszczelkę z tą samą liczbą otworów oznaczających jej grubość..
Tutaj: http://forum.mitsumaniaki...bjawy_uszczelki
Masz instrukcję odnośnie wymiany w EA6A. |
|
|
|
 |
mamba99
Forumowicz

Auto: E57A 2.0 TDi 95r
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 65 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 07-02-2010, 21:03
|
|
|
Misio juz po naprawach.
Co się okazało.
Pod wpływem przegrania puściły dwie śruby mocujace (stare śruby były dane po poprzenim demontarzu) i głowica się wykrzywiła.
Dałem do planowania (o,4 mm), założyłem nową uszczelke - tą co kupiłemwczesniej, bo i tak musiała być nagrubsza, nowy olej silnikow oraz płyn chłodzący.
Auto spisuje się bez zarzutów:) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|