 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[DID 1.5 2006] odgłos silnika |
Autor |
Wiadomość |
eclave
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-08-2009, 08:38 [DID 1.5 2006] odgłos silnika
|
|
|
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że podczas przyspieszania silnik wydaje inny odgłos niż wcześniej.
Odgłos jest bardziej przyjemny dla ucha i przypomina odgłos silnika jak w samochodach sportowych. Osobiście mi to nie przeszkadza, a nawet podoba, jednak martwię się, że taka zmiana odgłosu pracy silnika jest spowodowana jakąś usterką.
Ktoś ma pomysł czym to może być spowodowane? |
|
|
|
 |
joel77 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:40
|
|
|
Może turbina?? Spróbuj przygazować na postoju przy otwartej masce. |
|
|
|
 |
eclave
Nowy Forumowicz
Auto: brak
Dołączył: 29 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-10-2009, 11:54
|
|
|
To chyba jednak turbina była. Odgłos był słyszalny po przejechaniu kilku kilometrów, od mniej więcej 2-2,5 tys obrotów, czyli wtedy, kiedy samochód ma największego kopa.
Od wczoraj ten dźwięk przestał się pojawiać, ale równocześnie odczułem spadek mocy przy 2-2,5 tys obrotach. Dzisiaj jadę do mechanika upewnić się, czy to faktycznie turbina.
Zastanawiam się ile będzie mnie kosztowała naprawa takiej turbiny. Pewnie trzeba będzie wymienić. Kolega mówi, że używana kosztuje ok. 500 zł, ale słyszałem, że w używane turbiny nie warto się pakować. Z kolei nowa kosztuje pewnie ponad 2 tys. Wymieniał ktoś już turbinę w tym modelu? Niespecjalnie mi zależy na korzystaniu z usług ASO. |
|
|
|
 |
joel77 [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2009, 10:28
|
|
|
Podobnież można turbiny regenerować. |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 31-10-2009, 10:42
|
|
|
Może to być nieszczelność w dolocie ... przez co ciśnienie ucieka i do silnika idzie mniej powietrza. Turbina jak się kończy to zazwyczaj puszczają uszczelniacze, do dolotu a na końcu i do silnika dostaje się olej i samochód zaczyna dymić bo przepala olej.
Turbine można regenerować ale tylko w sprawdzonym warsztacie |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
|
|