 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Tuning klimatyzacji: z manualnej na klimatronik |
Autor |
Wiadomość |
James [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2009, 17:03 Tuning klimatyzacji: z manualnej na klimatronik
|
|
|
Witam. Jak w temacie. Jak wykonać przerobienie manualnej klimatyzacji w 3000gt z 94r. na klimatronik tzn. czy da się to wykonać i jakie zmiany/czynności trzeba porobić, aby było wszystko w porządku? |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 12-08-2009, 08:52
|
|
|
Witam, wszystko się da zrobić pytanie tylko czy się opłaca, trzeba by było przełożyć większość bebechów z klimatronika + czujniki przewody itd. na pewno będzie to kosztowna przeróbka, masa roboty przy tym i jak znam życie to wyjdą po drodze jeszcze jakieś rzeczy wymagające dodatkowych przeróbek żeby wszystko spasować. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
James [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2009, 09:29
|
|
|
Cześć. Dzięki n3000 za sprowadzenie na ziemię:)
Pozdrawiam,
James |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 02-09-2009, 21:42
|
|
|
he, he panowie nie rozpędzajcie się tak z kosztami ...fakt -potrzebny będzie zestaw z klimatronikiem i chęci . kolega Virman od auta sigma/diamante naprowadzi cię na temat a moze i zrobi bo u siebie przerobił manuala na klimatronik a teraz dopasowuje turbinę od silnika lotniczego co ma mu dać ok 10% więcej mocy na silniku ....naprawdę da radę
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=34326 |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2009, 10:33
|
|
|
Powiem tak nie wiem jak to wygląda dokładnie w 3000 gt ale w sigmie cały ukl klimy to właśnie klimatronik a to co Virman przerobił to tylko wyświetlacz dołoży zamiast pokręteł , tak wiec jeśli chciał byś James, klimatronik musiał byś cały układ chłodzenia kabiny wymontować z Sigmy dosłownie wypruć wszystko łącznie z czujnikami w podsufitce i podszybia |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-09-2009, 12:17
|
|
|
Nie znam szczegółów budowy układu "zwykłego" w 3000gt ale chyba trzeba by trochę podokładać bo prawdopodobnie nagrzewnica i mieszalnik w wersji bez automatycznej klimy są sterowane bezpośrednio linkami a nie serwami (silniczkami). Najlepiej by było mieć części z 3000GT z klimatronikiem bo to uprości przekładkę. Wykonalne tylko trzeba by trochę czasu i najlepiej serwisówkę od 3000GT z całym układem elektrycznym. Jak zauważył Kosior prawdopodobnie będzie brakować czujnika nasłonecznienia, temperatury w kabinie, ewentualnie jeszcze kilku pomniejszych. Tylko najlepiej byłoby się zabrać do roboty majac schemat elektryczny bo tak trochę za dużo jest szukania co znacznie wydłuży czas całej operacji.
[ Dodano: 06-09-2009, 16:50 ]
Właśnie znalazłem całą serwisówkę do 3000Gt (ta sama seria ksiażek jak mam do Diamante) , wyglada na to że trochę roboty z przebudową instalacji by było... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|
|