Pomocy problem za zaplonem |
Autor |
Wiadomość |
blayders
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 25 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 25-08-2009, 00:03 Pomocy problem za zaplonem
|
|
|
Moj misiek to colt 1.3 12v 2000 rok 170 tys bezyna plus gaz sekwencyjny .
Problem jest mianowicie taki ze w czasie jazdy sa jakby to nazwac przerwy w zaplnie , jakby na ulamek sekundy brakowalo iskry . Podczas przyspieszania silnik ciagnie i na ulamek przestaje i znowu ciagnie , nie ma znaczenia czy bezyna czy gaz . Na wolnych obrotach chodzi jak zegarek.
Kopulka , palec , przewody , swiece wymienone . Podpinalem pod komputer i nie wykazal zadnych bledow . Co gorsza zjawisko zaaczyna sie nasilac momentami uniemozliwiajac wyprzedzanie . Wczasie jazdy ze stala predkoscia tez jest to odczuwalne w posataci bardzo , bardzo delkatnych sarpniec / kangurkow .
Wedlug moich podejzen najprawdo podobnie problem tkwi w aparacie ktory sklada sie z cewki i mdulu . cena tych czesci to 750 zl . Jakby ktos mial podobny problem to prosze o podpowiesz . Z gory dzieki |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 25-08-2009, 12:51
|
|
|
Moim zdaniem masz uszkodzony aparat zapłonowy.. skoro wymieniłeś kopułkę, palec, świece i kable to raczej nic innego chyba nie pozostaje? Można jeszcze sprawdzić czy masz dobrze ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.
A filtr paliwa wymieniłeś? |
_________________ 01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
|
|
|
 |
blayders
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 25 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 25-08-2009, 20:39
|
|
|
Mam dodatkowe kable masowe podciagniete w rozne punkty karoserii i silnika . Filter paliwa ma 15 tys ale na gazie jest to samo . Dzis jeszcze sprawdze kat wyprzedzenia . Jeszcze jedno co mi sie wydalo dziwne to na interfejsie jak jechalem na pierwszym biegu to komputer korygowal kont wyprzedzenia na 25-35 stopni a juz od drugiego biedu 10-15 . Przy ruszaniu kont wyprzdzenia spadal nawet do 1 !!! . Dzis mu sie pogorszylo jeszcze bardziej ze juz nie da sie wyprzedzac . Ja mu gaz a on zero reakcji dopiero po odpuszeczniu troche padalu gazu sie zaczyna zbierac |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2009, 17:21
|
|
|
Miałem ten sam problem co ty. U mnie pomogło ustawienie kąta zapłonu (ze zmasowaniem tego złącza !!)
[ Dodano: 26-08-2009, 19:09 ]
blayders napisał/a: | Jeszcze jedno co mi sie wydalo dziwne to na interfejsie jak jechalem na pierwszym biegu to komputer korygowal kont wyprzedzenia na 25-35 stopni ... |
Jeżeli dobrze pamiętam z lektury tego forum (lub strony Krzyżaka) to taka korekcja jest normalna. |
|
|
|
 |
blayders
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 25 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 26-08-2009, 21:09
|
|
|
Dzieki wielkie . Ustawienie konta zaplonu w znaczacy stopniu pomoglo . Zostaly jeszcze dwie kwestie . Jedna to co zauwazylem na wolnych obrotach to ze silnik co 5 sekund parchnie i kont z 10 wskakuje na 15 i wraca spowrotem na 10 . Druga to ze jak wcisne do polwy pedal gazu to silnik przez 2-4 sukundy jest ospaly a pozniej ozywia sie jak oszalaly |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2009, 21:44
|
|
|
Ja po ustawieniu zapłonu jeszcze zresetowałem ECU, a później przegoniłem autko na obrotach. Wykonaj reset ECU może jeszcze pomoże.
p.s. Ustawienie kąta było ze zmasowaniem złącza od ECU ? |
|
|
|
 |
blayders
Nowy Forumowicz
Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 25 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 26-08-2009, 23:47
|
|
|
Tak . Ustawianie kata bylo ze zmazmasaowaniem . Reset kompa tez robilem . Czyzby konczyl sie modul albo cewka ?? |
|
|
|
 |
dlamer [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2009, 08:03
|
|
|
Ja już więcej się nie znam aby coś pomóc |
|
|
|
 |
saicozis
Nowy Forumowicz
Auto: Colt '98 1.3B
Dołączył: 08 Cze 2009 Posty: 6 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-08-2009, 08:32
|
|
|
blayders napisał/a: | Tak . Ustawianie kata bylo ze zmazmasaowaniem . Reset kompa tez robilem . Czyzby konczyl sie modul albo cewka ?? |
Wymień moduł i cewkę dla pewności (ja cały aparat kupiłem za 250zł) i jak ręką odjął. Znajomy, który siedzi w tym temacie powiedział, że jak jest nierówna praca silnika, albo przy dodawaniu gazu samochód się dusi, albo wcale nie chce zapalić to na 99% wymiana modułu i cewki pomaga. Polecam także zawsze ze sobą wozić zapasowy moduł i cewkę, bo to chyba jedyna rzecz, która może paść w colcie sama z siebie. |
|
|
|
 |
|