Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy problem za zaplonem
Autor Wiadomość
blayders 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Nowa Dęba
  Wysłany: 25-08-2009, 00:03   Pomocy problem za zaplonem

Moj misiek to colt 1.3 12v 2000 rok 170 tys bezyna plus gaz sekwencyjny .
Problem jest mianowicie taki ze w czasie jazdy sa jakby to nazwac przerwy w zaplnie , jakby na ulamek sekundy brakowalo iskry . Podczas przyspieszania silnik ciagnie i na ulamek przestaje i znowu ciagnie , nie ma znaczenia czy bezyna czy gaz . Na wolnych obrotach chodzi jak zegarek.
Kopulka , palec , przewody , swiece wymienone . Podpinalem pod komputer i nie wykazal zadnych bledow :( . Co gorsza zjawisko zaaczyna sie nasilac momentami uniemozliwiajac wyprzedzanie . Wczasie jazdy ze stala predkoscia tez jest to odczuwalne w posataci bardzo , bardzo delkatnych sarpniec / kangurkow .
Wedlug moich podejzen najprawdo podobnie problem tkwi w aparacie ktory sklada sie z cewki i mdulu . cena tych czesci to 750 zl . Jakby ktos mial podobny problem to prosze o podpowiesz . Z gory dzieki
 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 25-08-2009, 12:51   

Moim zdaniem masz uszkodzony aparat zapłonowy.. skoro wymieniłeś kopułkę, palec, świece i kable to raczej nic innego chyba nie pozostaje? Można jeszcze sprawdzić czy masz dobrze ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.
A filtr paliwa wymieniłeś?
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 25-08-2009, 13:03   

Mało prawdopodobne ale sprawdzić warto - kable od akumulatora, głównie masowy.
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
blayders 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Nowa Dęba
  Wysłany: 25-08-2009, 20:39   

Mam dodatkowe kable masowe podciagniete w rozne punkty karoserii i silnika . Filter paliwa ma 15 tys ale na gazie jest to samo . Dzis jeszcze sprawdze kat wyprzedzenia . Jeszcze jedno co mi sie wydalo dziwne to na interfejsie jak jechalem na pierwszym biegu to komputer korygowal kont wyprzedzenia na 25-35 stopni a juz od drugiego biedu 10-15 . Przy ruszaniu kont wyprzdzenia spadal nawet do 1 !!! . Dzis mu sie pogorszylo jeszcze bardziej ze juz nie da sie wyprzedzac . Ja mu gaz a on zero reakcji dopiero po odpuszeczniu troche padalu gazu sie zaczyna zbierac :(
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2009, 17:21   

Miałem ten sam problem co ty. U mnie pomogło ustawienie kąta zapłonu (ze zmasowaniem tego złącza !!)

[ Dodano: 26-08-2009, 19:09 ]
blayders napisał/a:
Jeszcze jedno co mi sie wydalo dziwne to na interfejsie jak jechalem na pierwszym biegu to komputer korygowal kont wyprzedzenia na 25-35 stopni ...


Jeżeli dobrze pamiętam z lektury tego forum (lub strony Krzyżaka) to taka korekcja jest normalna.
 
 
blayders 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 26-08-2009, 21:09   

Dzieki wielkie . Ustawienie konta zaplonu w znaczacy stopniu pomoglo . Zostaly jeszcze dwie kwestie . Jedna to co zauwazylem na wolnych obrotach to ze silnik co 5 sekund parchnie i kont z 10 wskakuje na 15 i wraca spowrotem na 10 . Druga to ze jak wcisne do polwy pedal gazu to silnik przez 2-4 sukundy jest ospaly a pozniej ozywia sie jak oszalaly :(
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2009, 21:44   

Ja po ustawieniu zapłonu jeszcze zresetowałem ECU, a później przegoniłem autko na obrotach. Wykonaj reset ECU może jeszcze pomoże.

p.s. Ustawienie kąta było ze zmasowaniem złącza od ECU ?
 
 
blayders 
Nowy Forumowicz

Auto: colt
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Nowa Dęba
  Wysłany: 26-08-2009, 23:47   

Tak . Ustawianie kata bylo ze zmazmasaowaniem . Reset kompa tez robilem . Czyzby konczyl sie modul albo cewka ?? :(
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2009, 08:03   

Ja już więcej się nie znam aby coś pomóc :(
 
 
saicozis 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt '98 1.3B
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 6
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-08-2009, 08:32   

blayders napisał/a:
Tak . Ustawianie kata bylo ze zmazmasaowaniem . Reset kompa tez robilem . Czyzby konczyl sie modul albo cewka ?? :(


Wymień moduł i cewkę dla pewności (ja cały aparat kupiłem za 250zł) i jak ręką odjął. Znajomy, który siedzi w tym temacie powiedział, że jak jest nierówna praca silnika, albo przy dodawaniu gazu samochód się dusi, albo wcale nie chce zapalić to na 99% wymiana modułu i cewki pomaga. Polecam także zawsze ze sobą wozić zapasowy moduł i cewkę, bo to chyba jedyna rzecz, która może paść w colcie sama z siebie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.