 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ptyanie o zaworek PCV [silnik GDI] |
Autor |
Wiadomość |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2006, 14:15 Ptyanie o zaworek PCV [silnik GDI]
|
|
|
Ostatnio zdejmowałem kolektor dolotowy w nim co drugi kanał był zaolejony idało mi sie ustalic źródło zaolejenia. Jest nim mały zawór PCV który zaznaczyłem na niebiesko.
Zaworek ten posiada dość duży luz i niemalże cały czas jest uchylony. Jak dział ten zaworek??? Czy powinien miec tak duzy luz a może mój jest uszkodzony w sumie jak nim trzese to coś w nim lata jakby nie tylko spreżynka latała w środku.
pozdro
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2006, 14:54
|
|
|
moja www - dane naprawczo-regulacyjne, zawor pcv |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2006, 16:00
|
|
|
Tylko nie mysl że sie czepiam ale troszke nie rozumiem opisu
W sumie dużo juz pomogłes. A teraz moje uwagi:
Piszesz:
PCV - Positive Crankcase Ventilation (valve), służy - jak sama nazwa wskazuje - do jednokierunkowej wentylacji pokrywy zaworów. Po pewnym czasie pracy silnika opary oleju oraz nagar zapychają ten zawór, lub też unieruchamiają kulkę, która powoduje, że cyrkulacja powietrza odbywa się tylko w jedną stronę.
No to w końcu tez zawór działa w obie strony czy tylko w jedna???
Piszesz:
Powietrze wpływa do komory poprzed odmę wnetylująca, która odchodzi od gumowego węża łączącego filtr powietrza z przepustnicą. Następnie - jeśli ciśnienie odpowiednio wzrosło, powietrze jest dalej zasysane do kolektora dolotowego właśnie przez zawór PCV. Jeśli jednak zawór jest uszkodzony, to wypuszcza on powietrza a powstała próżnia zabiera je z kolei z kolektrora dolotowego.
O jaka komore chodzi w zaworku??? i o co chodzi z tym "Jeśli jest uszkodzony" bo nie za bardzo kapuje????
U mnie wygląda zawór tak
zapewne brakuje kulki ale gdzie ona powinna być i jak powinien działać tez zawór i najważniejsze czy powinien byc uchylony. U mnie pomiędzy 1 a 2 jest duża szczelina czyli tak jakby cały czas otwarty.
pozdro |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-08-2006, 16:22
|
|
|
U mnie zaworek to metalowa rura z kulką w środku. Jak dmuchnę z jednej strony, to powietrze jest przepuszczane bez problemów, jak z drugiej, to kulka przemieszcza się i zatyka otwór wlotowy i jest opór - nie można swobodnie dmuchać. Nie ma w środku sprężynki - myślę, że działanie opiera się o jakiś bypas, którym powietrze przechodzi.
W zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym kulka wędruje w jedną lub drugą stronę.
To tak z grubsza.
Ale jak nagar uniemożliwi jej ruch, to przepływ powietrza może być swobodny w obie strony - wtedy może być problem jak u Ciebie. |
|
|
|
 |
|
|