Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Straszliwie dokuczliwy problem z tłokiem!
Autor Wiadomość
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 09-07-2009, 20:36   Straszliwie dokuczliwy problem z tłokiem!

Hej,

Mam problem z tłokiem w moim silniku. Spec od tłoków nałożył nowe pierścienie na trzy dotychczasowe tłoki. Problem jest ze znalezieniem tłoka w miejsce tego zepsutego. Okazuje się, że wszędzie gdzie szukamy w sklepach z autoczęściami mają 3 wymiary: standard, nadwywiar (większy o 0,5), oraz drugi nadwymiar większy o 1,0. W moim przypadku tłok jest większy od stanadardu o 0,25 co oznacza, że standard jest za mały, zaś nadwymiar za duży. Nie wiem co robić.

W grę wchodzą 3 wyjścia:
1. Szukać dalej, ale gdzie???
2. Zregenerować stary tłok, który wg mechanika nadaje się na złom. Ale może znacie jakiegoś speca od regeneracji tłoków, który byłby stanie go zregenerować.
3. Założyć tuleję i potem mniejszy tłok. (co najmniej mi się chyba widzi ze względu na koszta)

W Mitsubishi Space Wagon 2,0 TD (który naprawiam) wymiary tłoków są następujące:
82,75 standard
83,25 nadwymiar większy o 0,5
83,75 nadwymiar większy o 1,0

Niektóre katalogi nieco zaniżają te dane o 0,05.

Jak powiedziałem, ja potrzebuję większego od standardu o 0,25 czyli 83,0.
Ktoś z Was zna dobrze wyposażone miejsce z japońskimi częściami (nie serwis) gdzie mogę szukać takiego tłoka.
 
 
stani78 
Mitsumaniak

Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 132
Skąd: szczecin
Wysłany: 09-07-2009, 20:45   Problem z tłokiem

Witam. Kup 0.5 i zrób szlif na 0.25 . Pozdrawiam
 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 09-07-2009, 21:40   

Zastanawiałem się nad tym. Ponoć ciężko jest zrobić szlif ponieważ tłok nie jest idealnie okrągły. Coś wiecie na temat tego typu rzeczy?

Facet, który zakładał mi pierścienie i ponoć jest specem od tłoków nie proponował mi szlifów. Co sądzicie?
 
 
koszmarek 
pure energy :-)
ciotka koszmarek


Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 05 Kwi 2008
Posty: 4805
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2009, 23:02   

edit
_________________
Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem :D
 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 16-07-2009, 12:54   

Zamówiłem tłok tzw. półszlif (czyli wymiar między standartem a pierwszym nadszlifem). Wymiar 025/83. Koszt ok. 500 zł. Dojdzie pewnie za ok. 4 dni.

Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Cholernie ciężko znaleźć w Polsce takie tłoki.
Ten co kupuję jest sprowadzany z Niemiec.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-07-2009, 10:55   

No to niezły koszt... W takim wypadku lepiej chyba by było kupić wszystkie tłoki nadwymiarowe i zrobić szlif cylindrów...
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-08-2009, 22:36   

Thorgal napisał/a:
Zastanawiałem się nad tym. Ponoć ciężko jest zrobić szlif ponieważ tłok nie jest idealnie okrągły. Coś wiecie na temat tego typu rzeczy?

Facet, który zakładał mi pierścienie i ponoć jest specem od tłoków nie proponował mi szlifów. Co sądzicie?


Temat polega na tym, że wraz ze zużyciem silnika postępuje również owalizacja tłoków i cylindrów. Kiedy normy owalizacji cylindrów przekraczają ustalone wartości wtedy przy wymianie tłoków i pierścieni na nowe zalecany(!) jest szlif cylindrów. W przypadku braku pomiarów owalizacji i wymianie pierścieni na nowe oraz dodatkowo wrzucenie "nowego" tłoka na tak zwany fristajl z silnika szykuje się duże jeżdżące bubu....

Nie wiem jak się szlif ma do tłoków, więc musisz dalej drążyć temat.
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-08-2009, 10:13   

rafq napisał/a:
Nie wiem jak się szlif ma do tłoków, więc musisz dalej drążyć temat.

Szlif to przetoczenie a następnie honowanie cylindrów na kolejny wymiar naprawczy. Czyli jak robisz szlif to musisz włożyć większe tłoki.
_________________

 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-08-2009, 21:43   

Czyli szlifuję i honuję pod wymiar tłoków czy najpierw szlif+honowanie, a później dobieranie tłoków i pierścieni ?
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2009, 22:41   

Najpierw kupuje się tłoki, a dopiero potem cylindry roztacza się i honuje pod wymiar posiadanych tłoków.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.