 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
pytanie tech i maly problem |
Autor |
Wiadomość |
Cyber2020
Forumowicz
Auto: mitsubishi 3000gt vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 36 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 08-09-2009, 15:52 pytanie tech i maly problem
|
|
|
moje pytanie brzmi...co ile KM wymienia sie olej w misku (jesli dobrze zrozumialem ktoras strone manuala to co 4.800 km???)
no i problem.... co 1500 km musze wlac 1 litr oleju zeby uzupelnic stan oleju... cisnie mam piekne wedlug wskzan... dzis sprawdzilem swiece i sa wzorcowe zero sladow oleju na nich, sprawdzilem tez czy kopci czyli rozgrzalem miska i potem do odciecia i puszczamy gaz i zeeerooo dymu... nie ma tez zadnych wyciekow...
czy moze mnie ktos naprowadzic na rozwiazanie mojego problemu???
uzywam shell helix 10w40 syntetyk
myslem ze moze pierscienie ale wtedy by kopcil przy takiej ilosci oleju jaka by pobieral:( zrobilem 4000 km i wlalem prawie 4 litry oleju dolewajac... prosze o jakies pomoc z tym bo naprawde nie mam pojecia za co sie lapac:(
mam 5 dni na znalezienie przyczyny ubytku oleju i naprawe jako iz wyjezdziam poza Polske ehh
dziekuje za oswiecenie i sorki ze jak zwykle chaotycznie napisalem
ps... czy wie ktos moze jak zdjac ogranicznyk predkosci? kupilem nowy komputer i misiek dobija do 120 mil i odcina paliwo... ponoc gdzies jest czujnik predkosci (nie wiem jak to sie nazywa dokladnie) ale ktos mi powiedzial ze jak to odlacze to komputer bedzie pokazywal check engine... a tego bym nie chcial ... mozna to jakos inaczej obejsc? ewentualnie moze ktos zna kogos w okoicach 3city kto by mogl mi to zdjac?
[ Dodano: 14-09-2009, 01:40 ]
ehh powaznie nikt nie mial podobnego problemu????
cos nowego... zauwazylem ze zbiera mi sie olej na skrzyni po przejechaniu mniej wiecej 500 km pojawila sie ___NA___ skrzyni dosc znaczna ilosc oleju... pewnie by sie szklanke zebralo... moze jakis zimmering puscil na laczeniu skrzynia silnik i przelewa skrzynie, a skrzynia wywala go dalej? |
|
|
|
 |
arturpaj [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2009, 01:28
|
|
|
Miałem tak po wymianie panewek, pseudomechanik źle uszczelnił miskę i wywalało olej po stronie skrzyni. Po dobrym uszczelnieniu zużycie spadło do pół setki na 1000 km. Może robisz krótkie trasy i na zimnym silniku dajesz wysokie obroty. Co do ogranicznika prędkości, masz ECM z Japonii, tam jest ograniczenie do 110 mil/h * 1,61 = 180 km/h. Moja rada, kupić od USA, albo Euro. USA brak ogranicznika, Euro do 155 mil/h * 1,61 = 250 km/h. Jedyny czujnik prędkości to ten na skrzyni podłączony do prędkościomierza i ECM, reszta zależy od ECM. |
|
|
|
 |
pavulon
Mitsumaniak

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 93 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 05-10-2009, 19:30
|
|
|
co to nadmiernego brania leju to Turbo mi zarł 1l na 1000 po wymienie tyrbin pije sladowe ilości. Zdemontuj rury od interculera i zobacz czy w środku niema nadmiernej ilości oleju. mi turbo puszczało w strone wydechu ale olej spalał sie i na zewnątrz wydobywał sie lekki dymek po jakimś czasie coraz wiecej i wiecej.
a co do wycieku to może być wybierak do biegów nieszczelny są zestawy naprawcze ale trzeba zdiagnozować dokładnie, jeśli uszczelnienie by pusciło miedzy silnikiem a galopkasta to by dołem wychodził. |
_________________
 Sprzedam pajero 3.2 DID 2002r. |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 12-10-2009, 23:08
|
|
|
Witam Maniakow. Sory ze sie nie oddzywalem ale po zmianie domu ,musialem dlugo czekac zaczym mi neta podlacza.
A teraz do rzeczy:
Ja tez wymienialem ECU w misku i tez mi odcina przy okolo 180km\h.Widzialem kiedys na ebayu jakies urzadzonka do sciagniecia ograniczenia,musze poszukac.Z tego co pamietam to niebylo to drogie.Jak znajde to dam linka.
Co do oleju to sadze ze Pavulon ma racje ----mam juz ten sam problem z turbinami,z tym ze u mnie juz potrafia ladnie przydymic.
Albo turbina rzuca mgielke oleju w dolot ,albo bezposrednio w wydech.Bardzo lekkiego dymku czesto nie da sie zauwarzyc.
A masz moze na wydechu czesto pojawiajacy sie czarny nalot??? |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
przemoGT
Nowy Forumowicz

Auto: 3000gt SL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008 Posty: 16 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 14-10-2009, 16:48
|
|
|
Witam.
Przyłącze się do tematu. Mój misiek (wersja wolno ssąca) zjada coś około litra oleju na 1000 wycieków nie mam. Czy to oznacza że zbliża się koniec mojego motoru. Dodam że nie dymi i to jest dość dziwne.
Pozdrawiam |
_________________ 3000gt SL 1992r. v6 24v
 |
|
|
|
 |
wujekwaldus
Forumowicz
Auto: BMW 320d 2007r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 47 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-10-2009, 17:08
|
|
|
Z tego co kiedyś przeczytałem w jakimś autoświat czy coś (może mało wiarygodne źródło...)
ale było tam napisane żę silniki mitsubishi benzynowe powyżej 150 k km mają prawo brać litr oleju na 1000 km.
ja jak kupiłem swojego to brał około litra właśnie, po małym remoncie bieże około pół litra ... ciśnienie zawsze w optymalnych wartościach (a przynajmniej tak mi sie wydaje, między 1/2 a nieco mniej niż 3/4. |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 14-10-2009, 19:58
|
|
|
nie pamietam dokladnie ale v6 w mondeo mialo w instrukcji chyba 1 litr albo 2 w ciagu 10000tys km...
dodam tylko tyle ze przy ostrym jezdzeniu v6 (mondeo wolnossak) bral mi ok 1 litra na 1000km. Mowie o bardzo sportowej jezdzie... silnik jest ok , ma dobra kompresje jak dotad.
mi mitsu tez bierze troche oleju jesli sie go katuje...ale tu w gre wchodza turbiny. jedno jest pewne , po wymianie td04 13g na td04h 16T zniknal mi olej w dolocie. teraz jest zupelnie sucho.. ale silnik i tak bierze troche oleju (mowie o agresywnej jezdzie) moze byc nawet 0,5 - 1 na 1000km. *kompresja jest ok. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
Cyber2020
Forumowicz
Auto: mitsubishi 3000gt vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 36 Skąd: Koscierzyna
|
Wysłany: 16-10-2009, 10:25
|
|
|
Witam... no wiec tak, misiek mi olej lyka mniej wiecej jak Slawkowi czyli 0.5 przy spokojnej a do litra jak pocisne pod 6.5 k obrotow na pierwszych 3 biegach co mi sie hmmm czasami zdaza:> kompresje mam podrecznikowa i jak juz wczesniej pisalem nie kopci na niebiesko ani na bialo.. fakt faktem wydech wydaje sie okopcony jak u dizla czyli wszystkie 4 sa czarne od takiego nalotu jak napisal Udi.
cisnienie oleju mam na postoju przy biegu jalowym na dolnej podzialce czyli 1/3 a w czasie jazdy na gornej nie tej grubej tylko pod nia wiec pewnie to 2/3 w kazdym badz razie w serwisie mitsu sie dowiedzialem ze cisnienie mam perfekcyjne (oleju)
a ostatnio zauwazylem ze faktycznie przy podbicu do 6k oborow potrafi wypluc troszke jak by czarnawej wody (wody bo to nie jest kleiste jak olej) ale mozliwe ze to przezarty olej wlasnie z turbinkek.
co do odciecia to chetnie kupie w takim badz razie ECU na europe lub US(lepiej ten US) jesli ktos ma cosik takiego:> a jesli nikt nie ma to jesli mozna jakie sa oznaczenia US IJN i EU:>? bo ten moj mial byc ze stanow a dostalem taki wlasnie prezent 180km. i tyle...
a jeszcze jedno... co wytre skrzynie biegow u gory na tych wszystkich zalamaniach ( zbiera mi sie tam z pl litra oleju pewnie... to po 600-1k km mam tam wlasnie znowu pelno oleju...stan oleju w skrzyni ok bo spradzam co jakis czas wszystko)
troche mnie te ubytki oleju martwia:( bo tak naprawde nie wiem czy mi nagle cos nie strzeli a tego bym nie chcial,a do jakiego mechannika nie trafie to slysze "panie a co to to wogole jest? niee no my tego nie robimy " a w serwisie mitsubishi skasowali mnie na 120 zlociszy tylko za lukniecie pod maske i stwierdzenie ze musi palic olej....
no kurde przeciez sprawdzalem i spaliny i swiece i kazdy mechol mowil mi wczesniej ze spaliny mam jhak najbardziej ok a swiece nie wykazuja JAKIEJKOLWIEK obecnosi oleju (czyli wypalone wzorcowo) tak tez troszke sie zrazilem do serwisantow z mitsu...
ok koniec spamu pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2009, 10:48
|
|
|
Cyber2020, z tego co czytam co tutaj piszesz jesli niby wszystko jest ok z silnikiem a masz ubytki oleju to ja stawiam tylko na jedna rzecz uszczelniacze zaworowe , poprostu juz zaczynaja powoli przepuszczac olej w komore spalania, a jesli zbiera ci sie olej na skrzyni to moga to byc albo uszcelki pokryw zaworowych albo przepuszcza juz oring spod impulsatora na walku rozrzadu
co do naprawy tych silników jeśli chcesz możesz wpaść do mnie na warsztat szczerz powiem ze te silniki znam na wylot bo praktycznie obsługuje wszystkie sigmy chłopaków od nas z forum
A i swój nowy silnik zanim włożyłem do auta rozebrałem w drobny mak i powymieniałem w nim praktycznie wszystko ( nowe tłoki , pierścienie, nowa pompa olejowa,porobione głowice po docierane nowe zawory, uszczelniacze i wszystkie nowiutkie uszczelki całego silnika) |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 18-10-2009, 11:18
|
|
|
cyber, stawialbym raczej na jakis problem z turbinami u ciebie , nieszczelnosc.. mi przez jakis czas lecialo spod uszczelki od chlodzenia oleju turbo. ale juz zlikwidowane..
atka pwoaznie nie wiadomo jak traktowal to auto twoj poprzednik , turbin moga poprostu byc juz zuzyte. moge polecic firme ktora mi zregenerowala i ulepszyla (powiekszyla kola kompresi i turbo) - jak narazie turbiny moga ladowac wiecej niz 1,2 bara do konca obrotomierza i nic sie nie dzieje. moze moga wicej nie wiem nei sprawdzalem- ale niedlugo sie dowiem:)
co do napraw.. moj mechanik tez troche marudzil na poczatku, a co to jest?..3000gt tylko raz robilem... ale gosc ma glowe na karku i fuszerki nie odwala... pomalu pomalu.. wszystko porobil lacznie z rozebraniem i zlozeniem na nowa skrzyni i reduktora....ciagle cos
u niego robie.. naprawy biezace , przerobki.. itp
jesli gdzies w poblizu wroclawia jestes to moge ci go polecic, nauczyl sie dosc dobrze na moim , tak wiec nie ma strachu.
cisnienie oleju mam obecnie takie
cieply silnik jalowe obortu ok 3-4 kreska (mala od dolu) ..ok 1/3 calego wskaznika
przy ostrej jezdzie ok 2/3 calego wskaznika. - ale nie przekracza tej 2giej grubej kreski . |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
|
|