 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Wymiana klemy akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
michalina27
Mitsumaniak
Auto: galant 2,5'98 EA5A autom+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 23 Lis 2008 Posty: 115 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-09-2009, 16:37 [EAxx] Wymiana klemy akumulatora
|
|
|
Jak nie mogłam dostać się do samochodu, to okazało się, że klema luźna.
Chciałam wymienić na nową ołowianą, ale mechanicy twierdzą, że powinnam wymienić cały przewód wraz z klemą. czy rzeczywiście jest to konieczne? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
Fiat 125p x 4 uśpione.
Citroen ZX, Galant 2,0 EA2W |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-09-2009, 16:54
|
|
|
miałem ten sam problem, na szczęście wymieniłem tylko śrubę, która zaciska klemę i jest ok. Stara była już tak stara , że nie dało się jej do końca zacisnąć. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-09-2009, 22:32 Re: problem z klemą
|
|
|
michalina27 napisał/a: |
Chciałam wymienić na nową ołowianą, ale mechanicy twierdzą, że powinnam wymienić cały przewód wraz z klemą. czy rzeczywiście jest to konieczne? |
Z lenistwa im się nie chce paprać robotą, albo nie mają zaciskarki odpowiedniej do grubych miedzianych linek.
Przewodu nie trzeba wymieniać w całości. Można zwyczajnie obciąć starą klemę i założyć nową.
W przypadku tradycyjnej klemy i połączenia na bazie tulei należy końcówkę kabla zarobić cyną i potem do tego trzeba mieć odpowiednią zaciskarkę, taką jak np. mają energetycy do grubych kabli. Połączenie musi wytrzymać duży prąd rozruchowy. Sama długość przewodu spokojnie wystarczy by odciąć kawałek z klemą i nową zarobić.
Klem bazujących na metodzie "śruby" nie polecam, bo z upływem czasu połączenie się luzuje (wibracje) i koroduje.
Można też opcję w wymianę całego kabla z już zarobioną klemą. Roboty niewiele mniej (jeśli plusowy kabel) ale wydatek większy. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|