Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wymiana klemy akumulatora
Autor Wiadomość
michalina27 
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5'98 EA5A autom+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 23 Lis 2008
Posty: 115
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-09-2009, 16:37   [EAxx] Wymiana klemy akumulatora

Jak nie mogłam dostać się do samochodu, to okazało się, że klema luźna.
Chciałam wymienić na nową ołowianą, ale mechanicy twierdzą, że powinnam wymienić cały przewód wraz z klemą. czy rzeczywiście jest to konieczne?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
Fiat 125p x 4 uśpione.
Citroen ZX, Galant 2,0 EA2W
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-09-2009, 16:54   

miałem ten sam problem, na szczęście wymieniłem tylko śrubę, która zaciska klemę i jest ok. Stara była już tak stara :D , że nie dało się jej do końca zacisnąć.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-09-2009, 22:32   Re: problem z klemą

michalina27 napisał/a:

Chciałam wymienić na nową ołowianą, ale mechanicy twierdzą, że powinnam wymienić cały przewód wraz z klemą. czy rzeczywiście jest to konieczne?


Z lenistwa im się nie chce paprać robotą, albo nie mają zaciskarki odpowiedniej do grubych miedzianych linek.

Przewodu nie trzeba wymieniać w całości. Można zwyczajnie obciąć starą klemę i założyć nową.
W przypadku tradycyjnej klemy i połączenia na bazie tulei należy końcówkę kabla zarobić cyną i potem do tego trzeba mieć odpowiednią zaciskarkę, taką jak np. mają energetycy do grubych kabli. Połączenie musi wytrzymać duży prąd rozruchowy. Sama długość przewodu spokojnie wystarczy by odciąć kawałek z klemą i nową zarobić.
Klem bazujących na metodzie "śruby" nie polecam, bo z upływem czasu połączenie się luzuje (wibracje) i koroduje.

Można też opcję w wymianę całego kabla z już zarobioną klemą. Roboty niewiele mniej (jeśli plusowy kabel) ale wydatek większy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.