| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [EAxx] Wymiana klemy akumulatora |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | michalina27   Mitsumaniak
 
 Auto: galant 2,5'98 EA5A autom+LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomogła: 1 raz
 Dołączyła: 23 Lis 2008
 Posty: 115
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-09-2009, 15:37   [EAxx] Wymiana klemy akumulatora |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak nie mogłam dostać się do samochodu, to okazało się, że klema luźna. Chciałam wymienić na nową ołowianą, ale mechanicy twierdzą, że powinnam wymienić cały przewód wraz z klemą. czy rzeczywiście jest to konieczne?
 |  
				| _________________ 
  Piszę poprawnie po polsku. Fiat 125p x 4 uśpione.
 Citroen ZX, Galant 2,0 EA2W
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:02, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | matyr   Forumowicz
 
 Auto: galant diesel
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Wrz 2008
 Posty: 87
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-09-2009, 15:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | miałem ten sam problem, na szczęście wymieniłem tylko śrubę, która zaciska klemę i jest ok. Stara była już tak stara  , że nie dało się jej do końca zacisnąć. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | swinks_UK   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer Evo 8 FQ300
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 91 razy
 Dołączył: 19 Lut 2007
 Posty: 4469
 Skąd: Bourne, Lincolnshire
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-09-2009, 21:32   Re: problem z klemą |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | michalina27 napisał/a: |  	  | Chciałam wymienić na nową ołowianą, ale mechanicy twierdzą, że powinnam wymienić cały przewód wraz z klemą. czy rzeczywiście jest to konieczne?
 | 
 
 Z lenistwa im się nie chce paprać robotą, albo nie mają zaciskarki odpowiedniej do grubych miedzianych linek.
 
 Przewodu nie trzeba wymieniać w całości. Można zwyczajnie obciąć starą klemę i założyć nową.
 W przypadku tradycyjnej klemy i połączenia na bazie tulei należy końcówkę kabla zarobić cyną i potem do tego trzeba mieć odpowiednią zaciskarkę, taką jak np. mają energetycy do grubych kabli. Połączenie musi wytrzymać duży prąd rozruchowy. Sama długość przewodu spokojnie wystarczy by odciąć kawałek z klemą i nową zarobić.
 Klem bazujących na metodzie "śruby" nie polecam, bo z upływem czasu połączenie się luzuje (wibracje) i koroduje.
 
 Można też opcję w wymianę całego kabla z już zarobioną klemą. Roboty niewiele mniej (jeśli plusowy kabel) ale wydatek większy.
 |  
				| _________________ swinks
 
 ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
 ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
 Historia moich Misiów
 Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |