[Cari 1.8 GDI] gdi problemy pomocy!!!! |
Autor |
Wiadomość |
chris120
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubihi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: lipno
|
Wysłany: 13-09-2009, 21:33 [Cari 1.8 GDI] gdi problemy pomocy!!!!
|
|
|
witam.jestem nowym forumowiczem.zwracam sie do was z ogromną prośba!proszę POMOCY!!!!.mam carisme1.8gdi98 przedliftingem.1.falujące obroty.czysciłem przepustnice,wlewałem środek do paliwa i nic.ale najgorszy problem to szarpanie silnika jak jest zimny .nawet jak sie rozgrzeje przy rownej jeżdzie np.110kmco jakis czas szarpnie i odnosze wrazenie ze nieraz jak wciskam gaz to jest zamulony a nieraz ladnie przyspiesza.wymienilem olej ,filtr oleju,paliwa,świece,filtr powietrza.nawet jak chce jechac na jedynce w korku to musze trzymac na pol sprzegle i .gaz,bo jak bez gazu to strasznie szarpie.bardzo prosze o pomoc jestem zalamany nie wiem co dalej robic.moze znacie jakiegos dobrego fachowca z okolic włocławka.prosze jeszcze raz o pomoc.nawet jak delikatnie jade 80km to spalanie jest 7,6l |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 13-09-2009, 22:32
|
|
|
Kontrolka CE się pali? |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
chris120
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubihi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: lipno
|
Wysłany: 13-09-2009, 22:41
|
|
|
nie pali
[ Dodano: 13-09-2009, 22:43 ]
nieraz jak wjezdzam na swoja posesje z ulicy po przechyleniu auta na bok wtedy mrugnie |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 13-09-2009, 23:01
|
|
|
chris120, to raczej nie kontrolka CE,ale kontrolka od poziomu płynu w zbiorniczku spryskiwaczy,są obok siebie i łatwo je pomylić jeśli tylko przez chwilę mrugnie. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-09-2009, 14:20
|
|
|
Obstawiam źle ustawioną przepustnicę i wolne obroty lub problem z ciśnieniem paliwa ale zacznij od sprawdzenia tych wolnych obrotów.
PS. Przepustnice wymontowywałeś do czyszczenia? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
chris120
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubihi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: lipno
|
Wysłany: 14-09-2009, 14:22
|
|
|
tak wymontowałem
[ Dodano: 14-09-2009, 14:23 ]
to trzeba ja jakos ustawiac |
|
|
|
 |
RobsonR83
Forumowicz
Auto: carisma gdi 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: pabianice
|
Wysłany: 14-09-2009, 17:40
|
|
|
witam serdecznie, widzę że masz podobny problem tylko że spotęgowany. U mnie od wczoraj jak odpalam na zimnym silniku obroty skaczą do 1500 i strasznie szarpie, dzieje się tak przez ok. 10-15 sekund i autko wraca do porzadku . Najdziwniejsze jest to ze spalanie na wskązniku średniego spalania w takim momencie leci do góry jak szalone(wcześniej resetowałem),tak jakby paliwo nie było spalane tylko pobierane. Dla porównania dodawałem gazu na luzie tak do 2.5k obr/min i spalanie jezeli rosło to bardzo delikatnie. Wczoraj wlałem pb98 na lukoilu (polecana stacja przez znajomych, tez na niej tankują) i wtedy sie zaczęło, aczkolwiek nie wiem czy ma to coś wspólnego. Trochę mnie martwi to szarpanie... |
|
|
|
 |
chmielu115
Forumowicz
Auto: vw. passat b5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 104 Skąd: DZG (ZGORZELEC)
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:40
|
|
|
Witam ja miałem podobnie, a wszystkiemu były żle dobrane świece przez gościa w sklepi. |
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:44
|
|
|
Może to byc przyczyna. chris120 napisz jakie świece dałeś. |
|
|
|
 |
RobsonR83
Forumowicz
Auto: carisma gdi 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: pabianice
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:44
|
|
|
świece były wymieniane 2000km wcześniej i nic sie nie działo
|
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:49
|
|
|
Sprawdżcie przepływomierz. Najlepiej poszukac kogoś co ma taki sam typ i na chwilę zamienić. Przełożenie przepływki nie zajmuje dużo czasu. A będziecie mogli jedną opcję wykluczyć, albo trafić na przyczynę
[ Dodano: 14-09-2009, 19:04 ]
RobsonR83 napisał/a: | świece były wymieniane 2000km wcześniej i nic sie nie działo
|
Jeżeli dałeś świece które nie są zalecane do Carismy
To właśnie może być problem z powodu stopienia się końcówki świecy. Jeśli dałeś standardową a nie zalecaną go GDI- irydową NGK IZFR6B.
Były już przypadki na forum, że ktoś chciał zaoszczędzic na świecach i póżniej po kilku tysiącach wymieniał na właściwe. Właśnie ze względu małej odporności na temp. i stopienie się końcówek świec. |
|
|
|
 |
RobsonR83
Forumowicz
Auto: carisma gdi 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 32 Skąd: pabianice
|
Wysłany: 14-09-2009, 20:06
|
|
|
właśnie wyszedłem odpaliłem miśka i znów to samo...tlye że wygłada jakby coś z wydechem bo tak strzela jakby był zatkany, no i znów po 10 sekundach spokój,tym razem obroty były powyżej 2k. chyba nie obejdzie sie bez mechanika |
|
|
|
 |
chris120
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubihi carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: lipno
|
Wysłany: 14-09-2009, 21:08
|
|
|
swiece kupilem zalecane do gdi ngk izfr6b platynowe koszt 230zł |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 14-09-2009, 22:30
|
|
|
saphire napisał/a: | Obstawiam źle ustawioną przepustnicę |
Jak źle ustawioną przepustnicę, jeśli wcześniej było wszystko ok i nikt się nią nie bawił to myślę że nie trzeba nic grzebać przy niej- chyba że jest walnięta i łapie jakieś lewe powietrze. Trzeba sprawdzić świece, przepływomierz powietrza, sondę lambda (ale to spalanie by raptownie skoczyło do góry) albo fajkocewki. Mi tak szarpało na zimnym jak miałem zapchany filtr paliwa, po wymianie i resetowaniu kompa chodzi płynnie i bez żadnych szarpnięć. Najlepiej to się podłączyć pod komputer w ASO. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14-09-2009, 22:31
|
|
|
a czy szarpał ci już przed czyszczeniem czy po czyszczeniu |
_________________
 |
|
|
|
 |
|