[Cari 1.8 GDI] Zużycie oleju w gdi |
Autor |
Wiadomość |
piekarz10
Forumowicz piekarz10
Auto: CARISMA 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 42 Skąd: Zielonka k.W-Wy
|
Wysłany: 11-09-2009, 13:38 [Cari 1.8 GDI] Zużycie oleju w gdi
|
|
|
Witam , od razu informuję ,że korzystałem z szukajki , ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Wczoraj stwierdziłem ,że mam za niski poziom oleju silnikowego ( 2 mm na bagnecie) . Oczywiście niezwłocznie dolałem ok.0,8 l MOBILA 5W50 . Ostatnio wymieniałem olej w marcu ok.13 000 km temu. Czy to normalne ,że tyle oleju ubyło? Zaznaczam , że nie ma widocznych wycieków. Obecny przebieg to 198000 km. |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 11-09-2009, 13:41
|
|
|
0,8 na 13000 to nie tragedia - jeszcze w normie. Zwłaszcza, że 5W50 dość rzadki jest. Przy takim przebiegu suegeruję rozważyć wymiany co 10000km. Zdrowiej dla silnika.
Na wszelki wypadek pooglądaj samochód, czy nie ma wycieków i skontroluj świece i spaliny. |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
ZEROSUPER
Mitsumaniak MastaOfDiseasta

Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 420 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2009, 14:01
|
|
|
Te 2 mm na bagnecie tzn:
2 mm liczone od wskaźnika min.
czy 2 mm zamoczony bagnet w oleju?
Bo jeżeli ta 2 opcja - to jest tragedia, a jeżeli pierwsza opcja - to jeszcze wszystko w normie. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-09-2009, 16:52
|
|
|
piekarz10 napisał/a: | Ostatnio wymieniałem olej w marcu ok.13 000 km temu. Czy to normalne ,że tyle oleju ubyło? Zaznaczam , że nie ma widocznych wycieków. Obecny przebieg to 198000 km. |
moim zdaniem nie przejmuj sie niczym i poprostu czesciej obserwuj stan oleju. Jazda miejska, na wysokich obrotach tez podnosi zuzycie oleju. Nie zmieniaj na pol syntetyk, zostan przy mobilu 5W50 bo to jest bardzo dobry olej szczegolniej do GDI
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
piekarz10
Forumowicz piekarz10
Auto: CARISMA 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 42 Skąd: Zielonka k.W-Wy
|
Wysłany: 11-09-2009, 20:08
|
|
|
byczeks napisał/a: | Te 2 mm na bagnecie tzn:
2 mm liczone od wskaźnika min.
czy 2 mm zamoczony bagnet w oleju?
Bo jeżeli ta 2 opcja - to jest tragedia, a jeżeli pierwsza opcja - to jeszcze wszystko w normie.
_________________ |
2 mmzamoczony bagnet , tak jak napisałem wcześniej do właściwego poziomu nalałem ok 0,8 l .
Przy wymianie oleju wymieniałem również świece i mechanik zauważył na nich śladowe ilości oleju , może tam jest przyczyna ubytku. Czy ktoś wie co to jest jakiś zwiastun usterki ? |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 11-09-2009, 20:15
|
|
|
piekarz10 napisał/a: |
2 mmzamoczony bagnet , tak jak napisałem wcześniej do właściwego poziomu nalałem ok 0,8 l .
Przy wymianie oleju wymieniałem również świece i mechanik zauważył na nich śladowe ilości oleju , może tam jest przyczyna ubytku. Czy ktoś wie co to jest jakiś zwiastun usterki ? |
To kiepsko. Nie zauważyłeś czy Ci auto nie kopci na niebiesko/siwo? Ponadprzeciętne zużycie oleju to najczęściej uszczelniacze zaworowe i/lub pierścienie olejowe do wymiany. Przerabiałem ten problem w Mazdzie. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2009, 20:33
|
|
|
piekarz10 napisał/a: | wymieniałem również świece i mechanik zauważył na nich śladowe ilości oleju |
Jeżeli olej przedostaje się bezpośrednio do świec, to przyczyną tego jest nieszczelność uszczelki pod pokrywą zaworów. Sprawdź i ew. podciągnij śrubami, a jeśli nie da rady, to uszczelka jest do wymiany. Koszt uszczelki jest niewielki.
Natomiast jeśli chodzi o tego typu ubytek oleju co napisałeś, to niestety, ale prawdopodobnie szykuje Ci się remont silnika. O kosztach lepiej nie wspominać.
Jeżeli faktycznie nie będzie wyjścia i będziesz musiał robić silnik, to przed wydaniem grubych pieniędzy na remont spróbuj mu wymienić olej i wlać do niego ceramizer 1 strzykawkę. Koszt na allegro to OK 70 zł nieporównywalnie niższy od kosztów remontu. Tylko musi to być oryginalny "ceramizer", żaden inny preparat.
http://www.allegro.pl/ite...zabezpiecz.html
Być może uchroni cię od sporego wydatku. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11-09-2009, 21:55
|
|
|
Jeżeli olej przedostaje się bezpośrednio do świec, to przyczyną tego jest nieszczelność uszczelki pod pokrywą zaworów.
co ma uszczelka pokrywy do świec |
_________________
 |
|
|
|
 |
byczeks [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2009, 22:34
|
|
|
przemekx303 napisał/a: | co ma uszczelka pokrywy do świec |
To ma, że jak jest uszkodzona i przepuszcza, to w gniazdach - dołkach - świec odkłada się olej. |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 11-09-2009, 23:14
|
|
|
źle się zrozumieliśmy, ja myślałem o śladach na elektrodzie a ty o gnieździe świecy, więc jeżeli przepuszcza uszczelka pokrywy to powinieneś zabaczyć wyciek i dać nową uszczelkę, zerknij jeszcze na śrube na misce jak podkładka jest już zużyta to tam też lubi puszczać, a jak to wszystko wporządku to jedź do mechaniora nich sprawdzi kompresje , może jakaś próba olejowa |
_________________
 |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2009, 01:27
|
|
|
zalezy jak kto jezdzi, ja na przykład robie duzo 10 minutówek i oleju ubywa dosc duzo, pytałem w wielu miejscach wiekszosc osób twierdziła, ze taki ubytek oleju przy takich przejazdach to normalne |
|
|
|
 |
Daniello81
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 62 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12-09-2009, 20:12
|
|
|
A tak na marginesie ile jest oleju w silniku gdy na bagnecie jest "max" a gdy "min"( te wcięcia na bagnecie silnik GDI) |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-09-2009, 09:50
|
|
|
Panowie zużycie oleju w naszym silniku to normalna sprawa. Wyższe temperatury spalania a do tego silnik wysoko obotowy. Jeżeli kolega by jeżdził wiecej na ponad 5 tys obr to i by miał jeszcze wieksze spalanie oleju
Mój spala 1l na 4000 tys km. Ale lubie pocisnąć |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Daniello81
Forumowicz
Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 62 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13-09-2009, 09:57
|
|
|
Morfi napisał/a: | Panowie zużycie oleju w naszym silniku to normalna sprawa. Wyższe temperatury spalania a do tego silnik wysoko obotowy. Jeżeli kolega by jeżdził wiecej na ponad 5 tys obr to i by miał jeszcze wieksze spalanie oleju
Mój spala 1l na 4000 tys km. Ale lubie pocisnąć |
To tak jak u mnie a do tego krótkie odcinki do pracy na nie rozgrzanym silniku.
Auto serwisuje w ASO wycieków nie stwierdzono. |
|
|
|
 |
|