Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd i niespodzianka
Autor Wiadomość
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 20-08-2009, 10:37   Rozrząd i niespodzianka

Wczoraj gdy wracałem po miłej wizycie u dentysty nagle silnik zgasł spróbowałem jeszcze raz zakręcił a nie zapalił.
Pasek od alternatora był postrzępiony i jego resztki wisiały na rolkach chciałem go wyciągnąć
ale udało się wyjąć dwa paski.
dla pewność zdjąłem osłonę i taki widok zastałem
.
Przez myśl przeszło mi że jeżeli będę miał pecha to lepiej od razu kupić DID-a
tylko czy skrzynia podoła no pewnie kompa bym musiał zmienić ale czy była by możliwość przerobić wiązkę do nowego komputera by nie trzeba było wyciągać wszystkich kabli
_________________
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 20-08-2009, 11:36   

Pasek rozrządu też pękł? Jak to mozliwe ze koło rozrządu jest gołe bez osłony?
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-08-2009, 11:40   

LukaszSZ999 napisał/a:
Jak to mozliwe ze koło rozrządu jest gołe bez osłony?
LEWY napisał/a:
dla pewność zdjąłem osłonę i taki widok zastałem


Trzeba zdjąć główkę i zobaczyć...

I będzie boleć...

Powiedz jeszcze czy wymieniałeś pasek po zakupie?? Jeśli tak to na jaki, byśmy uważali...
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 20-08-2009, 11:53   

Wszystko było zrobione po zakupie na tym rozrządzie miałem zrobione 31tys wiec jeszcze 3 razy tyle mógłbym zrobić wszystko było kupione u JAPANEZE więc nie sadze by o jakość tu chodziło jest jedno przypuszczenie ze może z którąś rolką coś jest nie tak
_________________
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 20-08-2009, 12:06   

Dziwne troche. żeby dwa paski strzeliły razem... lewarek pod miskę i odkrecaj mocowanie silnika. Wtedy wszystko widać.

[ Dodano: 20-08-2009, 12:12 ]
Chyba wiem co sie mogło stać. Poszarpany pasek od osprzetu wkręcił się w kółko rozrządu na wale. Zaklinował i pasek rozrzadu też wyrwało. Ciekawe jak teraz sie maja zawory.
 
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2009, 12:20   

http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=18005inne forum jednak te same silniki i te same problemy, wiele przyczyn w tych silnikach jest powodem zrywania paska i nie było by w tym nic bolesnego jednak w tych konstrukcjach w 90% ZERWANY PASEK nawija sie na kolo pasowe strzępiąc przy okazji pasek rozrządu a następstwem tego z reguły jest remont glowicy itd itp.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-08-2009, 12:57   

W dieslach zawory są prostopadłe do tłoków, więc w 99% zawory nie pogięły się. Wymienić trzeba połamane dźwigienki zaworowe, założyć pasek i naprzód :)

[ Dodano: 20-08-2009, 12:58 ]
PS. A koło pasowe na wale masz całe? - To jest główna przyczyna zrywania paska rozrządu we francajskich dieslach
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 20-08-2009, 15:09   

Prostopadłe??? Nie możliwe. Mogą jedynie nie wystawać ponad głowice w co wątpie.

Na pewno zgiął któryś zawór bo stał się to podczas jazdy a potem jeszcze próbował go odpalić.. Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-08-2009, 15:21   

LukaszSZ999 napisał/a:
Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie.

a jak sie wymienia zawor bez demontazu glowicy???
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-08-2009, 15:31   

LukaszSZ999, wystają ponad głowicę, dlatego pękają dźwigienki. Nie krzywią się trzonki, bo siła działa na zawór idealnie równolegle do trzonka. W benzynowych jednostkach zawory są umieszczone pod kątem do denka tłoka, stąd się krzywią.

Kręcenie i próby odpalenia PO zerwaniu paska są bezpieczne i nie powodują żadnych skutków, ponieważ po zerwaniu paska zawory zamykają się, przez to, że układ sprężyn zaworowych dąży do minimalizacji własnej energii i ustawi się zawsze w pozycji o najmniejszym otwarciu zaworów.

Głowicy nie trzeba demontować, wymieniać zaworów itp. Wymienić dźwigienki, założyć pasek i naprzód......

[ Dodano: 20-08-2009, 15:34 ]
LukaszSZ999 napisał/a:

Na pewno


Sorry, ale na pewno to nie masz pojęcia o czym piszesz......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-08-2009, 15:54   

Zgadzam się z Bartkiem, w tych dieselkach zawory są prostopadle do tłoka, więc nie powinno im się nic stać. Przeważnie trzeba wymienić połamane dźwigienki, czasami śruby mocujące zespół dźwigienek, bo mogą się wygiąć, zmienić pasek i gotowe :)
Przy bardzo mocnym strzale może głowica też ucierpieć, ale to naprawdę duża siła musiałaby być.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 20-08-2009, 17:38   

Bardzo Wam wszystkim dziękuje niestety dopiero jutro okaże się co i jak,
fajnie by było jak by to były małe koszta a jak nie to zobaczymy.
dzięki raz jeszcze.
Jutro wyda się kto był bliżej prawdy,
zakłady tylko do godz18 i wszystkie wpłaty bezpośrednio na konto :p
_________________
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 20-08-2009, 18:23   

Heh. Sory za to prostopadłe, bo o czym innym myślałem w tym momencie. Ale i tak sie moze zgiąc zawór. Sam tak miałem.... Bartek, a włoż śrubę w imadło i skreć ją, zobacz czy sie nie skrzywi mimo ze jest prostopadła do płaszczyzny "szczęk" imadła... Bedziesz mi tu gadał ze nie mam pojecia co mówie...

[ Dodano: 20-08-2009, 18:26 ]
Aha i jeszcze jedno. Kredcenie rozrusznikiem po peknieciu paska to juz przegiecie. Któryś tłok spotka się z zaworem i koniec. Spróbuj schowac wszystkie zawory... Nie da się, zawsze jeden jest wysuniety.

[ Dodano: 20-08-2009, 18:28 ]
Krzyzak napisał/a:
LukaszSZ999 napisał/a:
Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie.

a jak sie wymienia zawor bez demontazu glowicy???


Tak się składa ze sam zdjąłem głowice bo inaczej zabuliłbym 800zł a tak tylko 30zł za wymiane zaworu. Jesli ma ktoś troche odwagi i zaufania do swoich umiejętnosci to zdejmie głowice sam bez pomocy "fachmanów".
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-08-2009, 18:56   

LukaszSZ999, tylko 30 zł ?
Rozumiem, że złożyłeś na starej uszczelce i nie planowałeś głowicy, nie wspominając o innych uszczelkach (wydech, dolot) ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 20-08-2009, 21:41   

No dobra i jeszcze uszczelka. Liczyłem tylko koszt usługi. Zdąłem głowice z klektorami i pompą paliwa razem :) Trzeba było dwóch osób aby to wyciagnąć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.