 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: sruba 07-08-2007, 10:30 |
Mitsubishi Colt C52 1500GLXi z 1990r - automat == problemy |
Autor |
Wiadomość |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2006, 20:32 Mitsubishi Colt C52 1500GLXi z 1990r - automat == problemy
|
|
|
Witam
Właśnie kupiłem sobie Mitsubishi Colt C52A 1500GLXi z 1990r z automatyczną skrzynią biegów. Kupiłem go za stosunkowo niewielkie pieniądze, ponieważ jest problem ze skrzynią biegów. Otóż przy włączaniu np. R lub D jest lekkie szarpnięcie oraz przy jeździe z prędkością ok 20km\h występuje także lekkie szarnięcie.
Czy jest to poważna wada?? Co może być przyczyną takiego zachowania i czy jest możliwość naprawienia tego??
Proszę wziąć pod uwagę, że jest to mój pierwszy automat. Jeśli będzie potrzeba więcej info, to chętnie odpowiem
pozdro
SebaD |
Ostatnio zmieniony przez SebaD 30-09-2006, 07:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-08-2006, 21:16
|
|
|
Trzebaby zmienić olej i filtr w skrzyni biegów |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2006, 08:04
|
|
|
Witam
Wg rozmowy z byłym właścicielem, wywnioskowałem, że olej ostatni raz był wymieniany około 6lat temu i zrobił gdzieś 70tyś km. Przed zakupem dolał tylko troche oleju.
A dokładnie to jaki olej trzeba tam wlać i ile??
Myślisz że ta operacja pomoże??
Dzięki za zainteresowanie
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-08-2006, 11:51
|
|
|
SebaD napisał/a: | A dokładnie to jaki olej trzeba tam wlać i ile??
Myślisz że ta operacja pomoże?? |
Myślę że po takim przebiegu, szczególnie jeśli były jakieś dolewki, pomoże
Przysiągłbym że gdzieś było na forum ile i jaki olej, ale znaleźć nie mogę. Chyba Dexron II.
Ale poczekaj do jutra jak ludzie ze zlotu wrócą. Tomusn ma automata C52 i chyba zmieniał olej. Krzyżak też komuś zmieniał w C52 i o ile pamiętam szarpanie właśnie ustało. Wrócą - pomogą |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-08-2006, 13:46
|
|
|
Z tego co pamiętam ( a mam słabą pamięć) tak jak mówi josie - DEXRON II
Wpisz DEXRON w szukajkę na forum - znajdziesz tematy o tym.
voila
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=#23556
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=#50621 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 27-08-2006, 21:40
|
|
|
u mnie szarpanie jest na zimnym oleju zawsze, w końcu bieg wrzuca i ciągnie, przy 20 km/h zapina ci '2', więc też szarpie, jak te objawy są również na ciepłym, to uważam jak poprzednicy, wymiana oleju nie zaszkodzi, a zdziałać może cuda. chociaż ja nie wymieniałem... |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2006, 05:41
|
|
|
Witam
Rozumię, w Poniedziałek sprawdzę najpierw jak wygląda ten olej w skrzyni, jaki ma kolor. Mógłby mi ktoś napisać gdzie to dokładnie sprawdzić??
pozdro4all
SebaD |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2006, 11:02
|
|
|
Zmieniałem u kolegi w automacie olej z filtrem (i uszczelką) - różnica kolosalna. Dodatkowo czyszczenie miski i magnesów. Auto zaczęło 2x lepiej przyśpieszać, przestało przeciągać na biegach czy zmieniać z 2 na 3, żeby po kilku sek. znów zapiąc 2 itp. Nawet nie wspominam, że zniknęło szarpanie przy przełączaniu.
Jeśli tylko płyta sterująca czy inne el. skrzyni nie zostały uszkodzone, zapchane, zapowietrzone itp. to taka wymiana pomaga. I sprawdzaj poziom oleju Dexron II - minimalne odchyłki powodują pienienie czy zapowietrzenie, a potem złą pracę skrzynki. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2006, 15:09
|
|
|
Aha, powiadomię o rezultatach
pozdro
SebaD
[ Dodano: 28-08-2006, 20:15 ]
witam
Więc tak:
Olej w skrzyni jest koloru mniej więcej jasno brązowo-czerwonego, nawet czystego. Koles dolał tam oleju kupionego na "orlenie" kompatybilnego niby z Dexron II D. Może to tak być??
Mógłby mi ktos przesłać zdjecie bagnetu od tej skrzyni, bo ja mam wsadzony jakiś niebieski plastic i .... bagnetu nie ma Ma ktoś wrazie czego do sprzedania
Muszę się zająć tym Colt'em , bo były właściciel go .... zajechał powoli będę go przywracał do życia. Pewnie nie raz będę potrzebował waszej pomocy
Do usłyszenia
SebaD
[ Dodano: 29-08-2006, 14:41 ]
Witam
SPRAWA PRIORYTETOWA: MUSZĘ ZDOBYĆ BAGNET. POMOCY!! MA KTOŚ TAKI?? |
|
|
|
 |
J@rek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2006, 22:08
|
|
|
Nie dziwakuj - jedź do warsztatu, gdzie maja pojęie o skrzyniach, nich wymienią Ci cały olej. Podobno można to zrobić, a z tego co tu piszesz, skrzynia jest zajechana.
Koszt wymiany żaden. Może wymienia gratis gdy bedzie ich olej.
I moja rada. Za około 3-5 tysięcy zmień go ponownie.
I tak ogólnie - biegi mają się zmieniac mieciutko, zero szarpniec - ja by był napedzany nakręcona gumą.
Wszystkie automaty które miałem tak działały i działaja .Recepta - zmiana oleju co 40000, nie dopuszczać do zagotowania skrzyni. |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2006, 05:34
|
|
|
Witam
Do servisu każdy głupi może jechać, a ja chcę to zrobić samemu! Mam ku temu powody.
W tej chwili zrobiłem w moim miśku wszystkie światla, bo albo nie było, albo robiła się choinka....
Szukam także tego bagnetu do skrzyni, jak go nie zdobędę, to będę zmuszony sobie go zrobić... Poda mi ktoś wymiary, itp, no i w dłoń brzeszczot, szlifierka
pozdro
SebaD |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-08-2006, 09:26
|
|
|
Wal do forumowicza Tomusn - ma automata, tyle że C52. Ale może skrzynka będzie podobna. Na skrzyni jest napisany jaki to model - powinno być gdzieś na obudowie komory sprzęgła, od góry. Porównaj z Tomusn'em - może uda się Wam rozwiązać problem bagnetu.
PS. Rozumiem Cię - zrobienie samemu daje satysfakcję i wiesz, że zrobisz to dobrze, bo dla siebie. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 30-08-2006, 12:48
|
|
|
SebaD, najpierw ściągnij sobie manuale z działu FAQ, spróbuję pomierzyć ten bagnet |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
SebaD [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2006, 17:10
|
|
|
Witam
Dzięki za zrozumienie!!!
Manuale właśnie ściągam. Ja też mam model C52 !!!
Byłbym bardzo wdzięczny za wymiary bagnetu
U mnie pada ciągle deszcz i za dużo nie mogę grzebać (nie mam garage)
pozdro
SebaD
[ Dodano: 30-08-2006, 18:15 ]
Zamieszczam rysunki poglądowe do tego bagnetu z automatu http://images2.fotosik.pl...b98dccfbmed.jpg
http://www.fotosik.pl/pok...afb98dccfb.html
są tam zaznaczone jakie wymiary mnie intersują
1- długość całego "pręta" bagnetu
2- długość korka, jego części która wchodzi do automatu
3- średnica korka, jego części która wchodzi do automatu
4- odległość między min a max
5- odległość od końca bagnetu do min
Prosiłbym o dokładne zmierzenie sówmiarką.
Później pilnik, brzeszczot, itp w ruch
pozdro
SebaD
[ Dodano: 30-08-2006, 18:32 ]
Tata mi mówi, że potrzebny jest mi jescze wymiar tego kapsla. Ponoć ma być tam jakieś wyżłobienie, które wchodzi do korpusu. Proszę o wyokość, średnicę tego elementu (to coś o największej średnicy, widać do jak bagnet jest wsadzony) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-08-2006, 19:14
|
|
|
SebaD napisał/a: | Ja też mam model C52 !!! |
to zmień w profilu, bo widać: C10 |
|
|
|
 |
|
|