Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sruba
07-08-2007, 10:30
Mitsubishi Colt C52 1500GLXi z 1990r - automat == problemy
Autor Wiadomość
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 26-08-2006, 20:32   Mitsubishi Colt C52 1500GLXi z 1990r - automat == problemy

Witam
Właśnie kupiłem sobie Mitsubishi Colt C52A 1500GLXi z 1990r z automatyczną skrzynią biegów. Kupiłem go za stosunkowo niewielkie pieniądze, ponieważ jest problem ze skrzynią biegów. Otóż przy włączaniu np. R lub D jest lekkie szarpnięcie oraz przy jeździe z prędkością ok 20km\h występuje także lekkie szarnięcie.
Czy jest to poważna wada?? Co może być przyczyną takiego zachowania i czy jest możliwość naprawienia tego??

Proszę wziąć pod uwagę, że jest to mój pierwszy automat. Jeśli będzie potrzeba więcej info, to chętnie odpowiem

pozdro
SebaD
Ostatnio zmieniony przez SebaD 30-09-2006, 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-08-2006, 21:16   

Trzebaby zmienić olej i filtr w skrzyni biegów
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2006, 08:04   

Witam
Wg rozmowy z byłym właścicielem, wywnioskowałem, że olej ostatni raz był wymieniany około 6lat temu i zrobił gdzieś 70tyś km. Przed zakupem dolał tylko troche oleju.

A dokładnie to jaki olej trzeba tam wlać i ile??

Myślisz że ta operacja pomoże??

Dzięki za zainteresowanie
pozdro

SebaD
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-08-2006, 11:51   

SebaD napisał/a:
A dokładnie to jaki olej trzeba tam wlać i ile??

Myślisz że ta operacja pomoże??


Myślę że po takim przebiegu, szczególnie jeśli były jakieś dolewki, pomoże :)

Przysiągłbym że gdzieś było na forum ile i jaki olej, ale znaleźć nie mogę. Chyba Dexron II.
Ale poczekaj do jutra jak ludzie ze zlotu wrócą. Tomusn ma automata C52 i chyba zmieniał olej. Krzyżak też komuś zmieniał w C52 i o ile pamiętam szarpanie właśnie ustało. Wrócą - pomogą :D
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2006, 13:46   

Z tego co pamiętam ( a mam słabą pamięć) tak jak mówi josie - DEXRON II

Wpisz DEXRON w szukajkę na forum - znajdziesz tematy o tym.
voila
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=#23556
http://www.mitsubishi-gra...ighlight=#50621
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 27-08-2006, 21:40   

u mnie szarpanie jest na zimnym oleju zawsze, w końcu bieg wrzuca i ciągnie, przy 20 km/h zapina ci '2', więc też szarpie, jak te objawy są również na ciepłym, to uważam jak poprzednicy, wymiana oleju nie zaszkodzi, a zdziałać może cuda. chociaż ja nie wymieniałem...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2006, 05:41   

Witam
Rozumię, w Poniedziałek sprawdzę najpierw jak wygląda ten olej w skrzyni, jaki ma kolor. Mógłby mi ktoś napisać gdzie to dokładnie sprawdzić??

pozdro4all
SebaD
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-08-2006, 11:02   

Zmieniałem u kolegi w automacie olej z filtrem (i uszczelką) - różnica kolosalna. Dodatkowo czyszczenie miski i magnesów. Auto zaczęło 2x lepiej przyśpieszać, przestało przeciągać na biegach czy zmieniać z 2 na 3, żeby po kilku sek. znów zapiąc 2 itp. Nawet nie wspominam, że zniknęło szarpanie przy przełączaniu.

Jeśli tylko płyta sterująca czy inne el. skrzyni nie zostały uszkodzone, zapchane, zapowietrzone itp. to taka wymiana pomaga. I sprawdzaj poziom oleju Dexron II - minimalne odchyłki powodują pienienie czy zapowietrzenie, a potem złą pracę skrzynki.
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2006, 15:09   

Aha, powiadomię o rezultatach

pozdro
SebaD

[ Dodano: 28-08-2006, 20:15 ]
witam
Więc tak:
Olej w skrzyni jest koloru mniej więcej jasno brązowo-czerwonego, nawet czystego. Koles dolał tam oleju kupionego na "orlenie" kompatybilnego niby z Dexron II D. Może to tak być??

Mógłby mi ktos przesłać zdjecie bagnetu od tej skrzyni, bo ja mam wsadzony jakiś niebieski plastic i .... bagnetu nie ma Ma ktoś wrazie czego do sprzedania

Muszę się zająć tym Colt'em , bo były właściciel go .... zajechał :cry: powoli będę go przywracał do życia. Pewnie nie raz będę potrzebował waszej pomocy :wink:

Do usłyszenia
SebaD

[ Dodano: 29-08-2006, 14:41 ]
Witam
SPRAWA PRIORYTETOWA: MUSZĘ ZDOBYĆ BAGNET. POMOCY!! MA KTOŚ TAKI??
 
 
J@rek
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 22:08   

Nie dziwakuj - jedź do warsztatu, gdzie maja pojęie o skrzyniach, nich wymienią Ci cały olej. Podobno można to zrobić, a z tego co tu piszesz, skrzynia jest zajechana.

Koszt wymiany żaden. Może wymienia gratis gdy bedzie ich olej.

I moja rada. Za około 3-5 tysięcy zmień go ponownie.

I tak ogólnie - biegi mają się zmieniac mieciutko, zero szarpniec - ja by był napedzany nakręcona gumą.
Wszystkie automaty które miałem tak działały i działaja :) .Recepta - zmiana oleju co 40000, nie dopuszczać do zagotowania skrzyni.
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2006, 05:34   

Witam
Do servisu każdy głupi może jechać, a ja chcę to zrobić samemu! Mam ku temu powody.

W tej chwili zrobiłem w moim miśku wszystkie światla, bo albo nie było, albo robiła się choinka....
Szukam także tego bagnetu do skrzyni, jak go nie zdobędę, to będę zmuszony sobie go zrobić... Poda mi ktoś wymiary, itp, no i w dłoń brzeszczot, szlifierka

pozdro
SebaD
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-08-2006, 09:26   

Wal do forumowicza Tomusn - ma automata, tyle że C52. Ale może skrzynka będzie podobna. Na skrzyni jest napisany jaki to model - powinno być gdzieś na obudowie komory sprzęgła, od góry. Porównaj z Tomusn'em - może uda się Wam rozwiązać problem bagnetu.

PS. Rozumiem Cię - zrobienie samemu daje satysfakcję i wiesz, że zrobisz to dobrze, bo dla siebie.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 30-08-2006, 12:48   

SebaD, najpierw ściągnij sobie manuale z działu FAQ, spróbuję pomierzyć ten bagnet
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
SebaD
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2006, 17:10   

Witam
Dzięki za zrozumienie!!!

Manuale właśnie ściągam. Ja też mam model C52 !!!

Byłbym bardzo wdzięczny za wymiary bagnetu :D

U mnie pada ciągle deszcz i za dużo nie mogę grzebać (nie mam garage) :cry:

pozdro
SebaD

[ Dodano: 30-08-2006, 18:15 ]
Zamieszczam rysunki poglądowe do tego bagnetu z automatu http://images2.fotosik.pl...b98dccfbmed.jpg
http://www.fotosik.pl/pok...afb98dccfb.html
są tam zaznaczone jakie wymiary mnie intersują
1- długość całego "pręta" bagnetu
2- długość korka, jego części która wchodzi do automatu
3- średnica korka, jego części która wchodzi do automatu
4- odległość między min a max
5- odległość od końca bagnetu do min

Prosiłbym o dokładne zmierzenie sówmiarką.
Później pilnik, brzeszczot, itp w ruch

pozdro
SebaD

[ Dodano: 30-08-2006, 18:32 ]
Tata mi mówi, że potrzebny jest mi jescze wymiar tego kapsla. Ponoć ma być tam jakieś wyżłobienie, które wchodzi do korpusu. Proszę o wyokość, średnicę tego elementu (to coś o największej średnicy, widać do jak bagnet jest wsadzony)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-08-2006, 19:14   

SebaD napisał/a:
Ja też mam model C52 !!!

to zmień w profilu, bo widać: C10
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.