piszczący pasek ? |
Autor |
Wiadomość |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 06-01-2009, 20:43 piszczący pasek ?
|
|
|
Witam.
Przyszły mrozy i misio po zimnej nocy przy odpalaniu (nie zawsze) popiskuje spod maski - chyba pasek ?
Ma przejechane ok 50 tyś km.
Do wymiany ?
Czy to może nie rozrzad piszczy ?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mały marian
Forumowicz

Auto: mitsubihi pajero 2,5 tdi exeed
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 41 Skąd: Tczew/Birmingham
|
Wysłany: 06-01-2009, 21:09
|
|
|
sprawdz czy są wszystkie odpowiednio napięte albo czy nie są już stare ,jak tak to do wymiany
[ Dodano: 06-01-2009, 20:13 ]
ps.:jak piszczy to klinowy (alternator,pompa,klima) |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 07-01-2009, 10:56
|
|
|
A czy może piszczy jak masz wciśnięte sprzęgło? Jak puścisz sprzęgło to pisk ustępuje? Te odgłosy, to może być łożysko sprzęgła. Po prostu gęstnieje smar w łożysku, a te piski to tarcie łożyska o docisk. Pokręci się, smar się rozrusza i będzie dobrze. Można wymienić łożysko, tylko jaką mamy pewność, że nowe będzie się zachowywać poprawnie? Można też nic nie robić, jak najmniej używać sprzęgła zaraz po odpaleniu i jeździć, jeździć,jeździć!! |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-01-2009, 17:19
|
|
|
nie zwrocilem uwagi czy przy wcisnietym sprzegle .... ale zwroce |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 07-01-2009, 20:31
|
|
|
Pasek rozrządu bym wykluczył, bo ma ząbki.
Pewnie jak już wspomniano pompa wspomagania, alternator lub klima.
A piszczący pasek najlepiej szukać przy pomocy WD40. Zapalamy silnik, zaglądamy pod maskę i psikamy po kolei na paski. Jak ucichnie - mamy winowajcę. Do WD40 dołączona jest rurka dzięki czemu można dość precyzyjnie popsikać konkretny pasek. Psikamy z umiarem, jak trafi na winowajcę od razu będzie efekt. |
|
|
|
 |
komuso
Nowy Forumowicz Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 28 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12-01-2009, 19:53
|
|
|
możesz mieć już zużyte któreś koło pasowe na pasku alternatora... zobacz w którym kole pasek zagłębia się najbardziej... najprawdopodobniej to koło będzie do wymiany... najczęściej jest to koło alternatora... o ile oczywiście pasek jest ok... bo może to być tylko problem wyciągniętego paska który sztywnieje na mrozie... |
|
|
|
 |
polopm
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi lancer GLXi 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-10-2009, 12:59
|
|
|
no dobra,a jak popiskuje gdy zapalam z rana,a na polu wilgotno,bez wciskania sprzęgła,popiskuje dopuki auto nie złapie temperatury |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-10-2009, 15:27
|
|
|
polopm wymień pasek napędzający pompę wspomagania na pasek formy Mitsuboshi. |
|
|
|
 |
|