  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Rajd Nowej Zelandii 2007 (RSMŚ) | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 borecki [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-09-2007, 11:07   Rajd Nowej Zelandii 2007 (RSMŚ)
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               - Całe życie byłem w tym sporcie. To unikalna sytuacja, nigdy czegoś takiego nie widziałem. Cokolwiek sie zdarzy na tym superoesie, bedę zawsze pamiętał ten rajd - mówił przed startem superoesu Malcolm Wilson, szef M-Sportu. Rajd Nowej Zelandii 2007 trafi do annałów dzięki jednemu z najbardziej zaciętych pojedynków w historii RMŚ, którego bohaterami były dwie największe gwiazdy dzisiejszych rajdów.  
 
 
 
Marcus Gronholm po raz piąty w swojej karierze wygrał Rajd Nowej Zelandii - po raz pierwszy jednak walka o to zwycięstwo rozpaliła kibiców do białości. Gronholm i Loeb przez trzy dni wymieniali się ciosami, a wszystko i tak skończyło się na ostatnim, krókim oesie. Bosse był wolniejszy od Loeba o 0.4 s i zachował prowadzenie zdobyte na przedostatnim odcinku. 0.3 sekundy różnicy to najmniejszy odstęp między zwycięzcą rajdu a zdobywcą drugiej pozycji w historii RMŚ.
 
 
Walka nie rozegrała się koło w koło - Mystery Creek to nie slalom równoległy, lecz klasyczny oes, choć ściśnięty obok serwisu. Na największe emocje trzeba było poczekać, gdyż Gronholm i Loeb jechali jako ostatni z samochodów WRC. Najpierw rozstrzygnęły się losy czwartej pozycji. Tak jak się spodziewano, Atkinson był lepszy na superoesie i został przed Latvalą. - Staraliśmy się teraz, było dość trudno, nie chcieliśmy zrobić czegoś szalonego. Następne dwa rajdy to asfalt; czekam na to - rzekł Atkinson. - Mieliśmy miękkie opony straciłem pewność siebie w połowie długiego oesu. To i tak dobry wynik, no ale szkoda - dodał Latvala.
 
 
Gronholm osiągnął metą nie wiedząc, czy wygrał, czy nie. - Kilka małych błędów, czegoś tam dotknąłem, ale naprawdę nie mogę powiedzieć, czy wygrałem. Jeśli on jest szybszy, to jest szybszy - powiedział Marcus. Po minucie linię mety przeciął Loeb i wszystko stało się jasne - był szybszy, ale to nie wystarczyło. Marcus wskoczył na dach swojego Forda z radości. - Fantastyczne, ojojoj! - krzyknął. - Może to nie był rajd zycia, ale na pewno bardzo dobry.
 
 
- Bardzo dobry wynik, ale zwycięzca może być tylko jeden. - dodał Daniel Elena.
 
 
Mikko Hirvonen znów solidnie spełnił swoje zadanie i przywiózł Fordowi sześć punktów. - Straciłem czas w piątek i potem zostałem z tyłu. Ale są punkty, a dziś było dobre tempo - skomentował Mikko. Citroen będzie mniej zadowolony z Sordo, ale przynajmniej tym razem nie zawiódł silnik. - Jesteśmy szczęśliwi, bo skończyłem rajd, to dla nas ważne - powiedział Hiszpan.
 
 
Petter Solberg rano miał chrapkę na szóstą pozycję, ale Sordo w obliczu zagrożenia przyśpieszył. - Samochód nie był taki zły na ostatnich próbach - a teraz był naprawdę niezły. Myślę, że mogę nawet wygrać ten oes. Proszę, chociaż ten - śmiał się na mecie Norweg. Aava dowiózł ostatni punkt i byc może zakończył historię Mitsubishi w kategorii WRC. - To bardzo dobry rezultat, znowu w punktach. Chyba nie mogłem być wyżej, mogłem tylko jechać szybciej. Mam nadzieję, że uda się pojawić w samochodzie WRC w rajdzie Wielkiej Brytanii - może nadal będzie to Mistubishi - zdradził nadzieję Estończyk. 
 
 
W PWRC napięcie było takie samo jak w generalce - McShea jechał jako pierwszy i potem czekał na wynik Arai'a. - Mam nadzieję, że go złapaliśmy, ale jechał bardzo dobrze. Przykro byłoby przegrać rajd o dziesiąte części - mówił tuż po przejeździe. Potem okazało się, że Arai był aż o 2 sekundy szybszy na superoesie i bez problemu utrzymał prowadzenie. - Dobra robota - stwierdził McShea - Gdyby nie miał tego kapcia, spokojnie by wygrał.
 
 
Jak się okazało, Arai nie miał takiego spokojnego superoesu. - Uderzyłem w oponę, tak się bałem, że coś uszkodziłem! - powiedział Japończyk. Na trzecim miejscu w PCWRC finiszował ku uciesze lokalnych kibiców Richard Mason, który pojechał z dziką kartą. - Z pewnością jesteśmy zadowoleni, może za rok uda się osiągnąć więcej - skomentował.
 
 
Wyniki na SS18 - MYSTERY CREEK SUPER SPECIAL 3 (3.14 km): 
 
 
01 S. Loeb / D. Elena             Citroen     2:52.5
 
02 M. Gronholm / T. Rautiainen    Ford          +0.4
 
03 P. Solberg / P. Mills          Subaru        +0.5
 
04 C. Atkinson / S. Prevot        Subaru        +2.0
 
05 H. Solberg / C. Menkerud       Ford          +2.5
 
06 D. Sordo / M. Marti            Citroen       +2.8
 
07 M. Hirvonen / J. Lehtinen      Ford          +2.8
 
08 J. Latvala / M. Anttila        Ford          +3.9
 
09 M. Stohl / I. Minor            Citroen       +4.4
 
10 L. Perez Companc / J. Volta    Ford          +5.3
 
11 M. Wilson / M. Orr             Ford          +5.3
 
12 F. Villagra / J. Perez Companc Ford          +5.4
 
13 U. Aava / K. Sikk              Mitsubishi    +5.6
 
14 T. Arai / T. Sircombe          Subaru       +10.8
 
15 N. McShea / G. Noble           Subaru       +12.8
 
 
Wyniki po SS18 - MYSTERY CREEK SUPER SPECIAL 3 (3.14 km): 
 
01 M. Gronholm / T. Rautiainen    Ford        3:52:53.9
 
02 S. Loeb / D. Elena             Citroen          +0.3
 
03 M. Hirvonen / J. Lehtinen      Ford          +1:42.8
 
04 C. Atkinson / S. Prevot        Subaru        +2:32.3
 
05 J. Latvala / M. Anttila        Ford          +2:36.9
 
06 D. Sordo / M. Marti            Citroen       +3:42.0
 
07 P. Solberg / P. Mills          Subaru        +3:54.7
 
08 U. Aava / K. Sikk              Mitsubishi    +9:16.3
 
09 H. Solberg / C. Menkerud       Ford          +9:54.6
 
10 M. Wilson / M. Orr             Ford         +10:19.9
 
11 F. Villagra / J. Perez Companc Ford         +16:17.7
 
12 M. Stohl / I. Minor            Citroen      +16:51.0
 
13 T. Arai / T. Sircombe          Subaru       +20:41.9
 
14 N. McShea / G. Noble           Subaru       +20:44.5
 
15 R. Mason / S. Randall          Subaru       +21:52.1
 
 
 
źródło: rallyonline.pl | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |