Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwny dymek na zimnym
Autor Wiadomość
Maro
[Usunięty]

  Wysłany: 23-01-2008, 08:07   dziwny dymek na zimnym

witam panowie na forum.mam problem ze swoja Cari 1,9td 99r a mianowicie to strasznie kopci na niebiesko.sprawdzilem niemal wszystkie mozliwe przyczyny tj wtryski,filtry,swiece nawet podlaczalem sie pod kompa w serwisie co dalo mi 120pln w plecy tzn jeszcze nie wiem czy w plecy bo pokasowali mi pare bledow zostal tylko 21 TCV S/L i 53 PLUG 1 VOL nie mowi mi to zbyt wiele gosciu z serwisu mowil ze kod 21 to zawor pompy wtryskowej a nie jak pisze kolega zawor elektromagnetyczny korekcji wtrysku co to wlasciwie jest jak mam sie pozbyc tych klebow niebieskiego zracego oczy dymu?rece mi opadaja licze na wasza pomoc
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2008, 16:02   

W każdym dieslu, jeżeli kopci na niebiesko, to jest objaw spalania oleju /ile bierze oleju od wymiany do wymiany?/.
Również może być uszkodzona świeca żarowa i też będzą takie objawy.
Pozdrawiam
 
 
Maro
[Usunięty]

  Wysłany: 24-01-2008, 08:11   katalizator?

witam i od razu dzieki za odpowiedz.a wiec oleju nie bierze nic na miarce jak bylo ponad pol tak i jest a swiece zarowe zmienialem nie dawno wszystkie myslalem ze to moze byc katalizator?uszczelka pod glowica tez jest ok nie mam zielonego pojecia co to moze byc prosze o opinie
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 24-01-2008, 20:22   

Dym pojawia się pod zwiększaniu obrotów czy na wolnych też? A jeśli przy zwiększonych to czy jak wchodzi na obroty czy jak spada? najlepiej to widać jeśli ktoś jedzie za Tobą i obserwuje a gdy dymu jest dużo to sam możesz w lusterku przyfilować. Jeśli dymi przy spadaniu z obrotów to masz do wymiany uszczelniacze zaworowe. Przy okazji sprawdz sobie i ewentualnie skoryguj luzy zaworowe.

Maro napisał/a:
gosciu z serwisu mowil ze kod 21 to zawor pompy wtryskowej


Może chodzi o zawór turbo czyli LDA. Ten poniżej zaworu korekcji kąta wtrysku mniej więcej dwa razy większy od niego.

U mnie po odpaleniu też chwilę podymi ale tak delikatnie i zaraz przestaję. Na ciepłym nie masz dymu?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Maro
[Usunięty]

  Wysłany: 25-01-2008, 07:59   dziwny dymek cd katalizator?

witam.dym pojawia sie przy zwiekszaniu obrotow i tylko jak jest zimny na cieplym juz nie chyba dam sie na spokoj i nie bede szukal dziury w calym.oleju nie bierze,spalanie w normie,wsio ok chociaz chodzi mi jeszcze po glowie ten katalizator?
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 26-01-2008, 14:30   

zawsze możesz go wymontować i sprawdzić jak jest bez niego (oprócz tego że głośniej :D )

Chociaż nie wiem czy to ma związek z dymieniem. Po rozgrzaniu ceramika w jego wnętrzu lepiej wyłapuje spaliny?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Maro
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 12:40   

po rozgrzaniu tego dymku wogole nie widac ale ostatnio zauwazylem tez ze wilgoc ma wiekszy wplyw na ten dym tj podczas opadow deszczu jest go wiecej niz przy mrozie moze rzeczywiscie katalizator zbiera wode i dopiero jak sie nagrzeje to poprawnie pracuje?ostatnio odpalilem cari i ukleknalem przy wydechu,slychac bylo tak jakby lekki swist przy dodawaniu gazu no i dotknalem palcem wydechu to kapnela z niego woda nie wiem moze to jego wina?zastanawiam sie tez nad ropa moze to jej wina te dymienie?w dalszym ciagu licze na wasza pomoc MITSUMANIAKI i dzieki za zainteresowanie KIELURKK :?:
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-01-2008, 13:33   

Maro napisał/a:
w dalszym ciagu licze na wasza pomoc MITSUMANIAKI i dzieki za zainteresowanie KIELURKK


nie ma za co. Jesteśmy tu WSZYSCY żeby sobie pomagać.

generalnie to katalizator przetwarza substancje szkodliwe na wodę czyli kapanie z wydechu jest zjawiskiem normalnym choć w dieslu jest to mało widoczne (w benzynie to przy dużym odciążeniu silnika np wyprzedzanie to aż leje sie "ciurkiem" z rury)

Maro napisał/a:
ostatnio odpalilem cari i ukleknalem przy wydechu,slychac bylo tak jakby lekki swist przy dodawaniu gazu


mogłeś słyszeć turbine bo ona jest przed samym katalizatorem (w sensie urządzenia układu wydechowego) no i przy większych obrotach jest też więcej spalin więc świst się pojawia

Dziwna sprawa z tym dymieniem na zimno...
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
aronii
[Usunięty]

Wysłany: 29-01-2008, 23:42   

Witam

Mam podobny problem. Na mrozie (zimny silnik) kopci strasznie. Ostatnio przy temp. -10 C pojawił się sie problem z odpalaniem (udało się po około 15 min.). Wymieniłem świece, ale ostatnio znowu zaobserwowałem taki dymek podczas odpalania i przez pierwsze minuty pracy silnika.
Udało mi się nagrać telefonem filmik (link poniżej) zaraz po odpaleniu przy - 10.

http://pl.youtube.com/watch?v=VDJl_4UpwKM
 
 
czesterek
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 18:13   

a może bezpiecznik od świec żarowych (koło klemy plusowej) ci się spalił jezeli odpalanie trwało aż 15 minut albo tak zapowietrzony
 
 
aronii
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 20:38   

Witam
Teraz dymi za każdym razem jak odpalam. Jednak to cos innego - sprawdzałem wczoraj poziom płynów i niestety pojawił się olej w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia :cry: . W sobotę odstawiam do mechanika - sprawdzenie głowicy, wymiana uszczelki no i czyszczenie instalacji chłodzącej.
Jakiś miesiąc temu sprawdzałem płyn i było czysto, ale musiałem sporo go uzupełnić. Niestety nie wzbudziło to mojej czujności.

pozdrawiam
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 31-01-2008, 20:44   

no to sprawa jasna. Uszczelka pod głowicą przepuszcza i płyn dostaje się do oleju i odwrotnie zależy co ma większe ciśnienie. W najgorszym przypadku może być krzywa lub pęknięta głowica. Życzę małych kosztów i szybkiej naprawy
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
aronii
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 20:48   

Dzięki

Jak się ztym uporam to dam znać jak poszło

Pozdrawiam

[ Dodano: 11-02-2008, 18:12 ]
Witam

Autko naprawione. :lol:
Wymieniona uszczelka pod głowicą, (na szczęście głowica pomyślnie przeszła sprawdzenie szczelności). Planowanie głowicy, wymiana prowadnic, regulacja zaworów, płukanie instalacji chłodzącej i jeszcze kilka drobiazgów. W sumie koszt naprawy 1000 PLN.
B. duża różnica w pracy silnika. Pracuje o wiele ciszej i jest o wiele bardziej dynamiczny. Zobaczymy jak będzie ze spalaniem.

Pozdrawiam
 
 
Maro
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2011, 23:05   

Panowie może to być również przekażnik świec żarowych.Nawet jak ,,pyka,, to może zwarcie robić na cewce i 2óch świec nie grzać 1,3.
Niestety spotkało mnie to ostatnio i sprawdziłem niemal wszystko a tego najmniej się spodziewałem :x
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.