Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Dziwna tylns wycieraczka
Autor Wiadomość
witor 
Nowy Forumowicz

Auto: 2001 Carisma GDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Essex
Wysłany: 27-09-2009, 02:06   [Cari 1.8 GDI] Dziwna tylns wycieraczka

Witam. Niedawno stalem sie posiadaczem carismy i zastanawia mnie dziwne zachowanie tylnej wycieraczki. Jak ja wylacze to zatrzymuje sie w miejscu w ktorym byla w momencie wylaczenia a nie wraca do pionowej pozycji.

Ciekawy jestem czy to tylko moja tak robi czy moze ten typ tak ma?

Jesli z moja jest cos nie tak to co moze powodowac to dziwne zachowanie?
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 27-09-2009, 07:57   

Raczej powinna wrócić:P Pewnie przekaźnik masz zepsuty.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-09-2009, 09:05   

Rozbierałem kiedyś wycieraczkę w Colcie, podejrzewam że tu jest to samo, jak wyłączasz wycieraczkę to napięcie nie zostaje wyłączone tylko przepina się w inny punkt do takiej "bieżni" po której przesuwa się ramię wycieraczki, jak wycieraczka jest w innej pozycji niż startowa to napięcie dochodzi i się porusza, jak dojdzie do końca to ta bieżnia się kończy i wycieraczka się zatrzymuje. Często jest tak że właśnie styki na tej bieżni się wyrabiają i w momencie przełączenia wycieraczka się zatrzymuje w tym miejscu, w którym ją wyłączyłeś. Oczywiście również przekaźnik może nie przełączać, ale obstawiał bym raczej uszkodzenie w samych mechanizmie wycieraczki. Silnik wycieraczek sprawdzasz następująco:
Kostka silnika ma trzy piny. Najpierw + do 1, masa do 3 i silnik powinien chodzić cały czas, potem + do 2 ( środkowy), masa dalej na 3 i silnik powinien ruszyć i za chwilę się zatrzymać.. jak wszystko dobrze to sprawdzasz na przewodzie (dochodzącym do pin 2) czy przy wyłączaniu pojawia się na nim napięcie z przekaźnika, jak nie to walnięty przekaźnik.. tyle ode mnie..
 
 
 
witor 
Nowy Forumowicz

Auto: 2001 Carisma GDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Essex
Wysłany: 27-09-2009, 12:07   

Dzięki za pomoc w wolnej chwili spróbuję to posprawdzać.

[ Dodano: 28-09-2009, 21:16 ]
A propos tego przekaźnika wspomnianego powyżej.

1. Gdzie mogę go znaleźć (który to konkretnie)
2. Czy mogę go wymontować i w jakiś prosty sposób sprawdzić czy działa prawidłowo

Sprawdzenie przekaźnika wydaje mi sie prostsze niż odkręcanie plastików z tylnej klapy żeby sie dostać to silnika.

Poprawcie mnie jesli sie myle
 
 
seba150
[Usunięty]

  Wysłany: 28-09-2009, 22:07   wycieraczka tył

przerabiałem ten temat już u siebie i mogę poradzić żeby nie rozbebeszać całego auta, proponuję otworzyć pokrywe bagażnika i wyciągnąć przelotke z kablami z lewej strony i sprawdzić czy wszystkie są całe u mnie były złamane przewody a też rozebrałem silnik wycieraczki i nie potrzebnie pozdro 8)
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-10-2009, 20:39   

przekaźnik od wycieraczki tylnej znajduje się na tablicy z przekaźnikami pod kierownicą ( nie tej z małymi bezpiecznikami po lewej tylko tej bardziej na środku) i jest on umieszczony w prawym górnym rogu, jak go sprawdzić nie wiem bo nigdy go nie sprawdzałem ale powinien mieć wyjście na uzwojenie i przynajmniej 3 piny wyjściowe, dwa z nich są zwarte w stanie spoczynku a dwa (jeden inny) w gdy przekaźnik jest zasilany.. mogę się mylić bo opisałem typowy przekaźnik a tu jest jeszcze regulacja prędkości więc może być bardziej skomplikowane..

Generalnie jak wycieraczka jest zasilana to raczej mało prawdopodobne, żeby to że nie wraca było winą przekaźnika dlatego raczej zaczął bym od tyłu auta ( silnik lub może najpierw jak napisał seba150, stan przewodów w gumowej przelotce klapy)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.