[Cari 1.8 GDI] Dziwna tylns wycieraczka |
Autor |
Wiadomość |
witor
Nowy Forumowicz
Auto: 2001 Carisma GDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 11 Skąd: Essex
|
Wysłany: 27-09-2009, 02:06 [Cari 1.8 GDI] Dziwna tylns wycieraczka
|
|
|
Witam. Niedawno stalem sie posiadaczem carismy i zastanawia mnie dziwne zachowanie tylnej wycieraczki. Jak ja wylacze to zatrzymuje sie w miejscu w ktorym byla w momencie wylaczenia a nie wraca do pionowej pozycji.
Ciekawy jestem czy to tylko moja tak robi czy moze ten typ tak ma?
Jesli z moja jest cos nie tak to co moze powodowac to dziwne zachowanie? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 27-09-2009, 09:05
|
|
|
Rozbierałem kiedyś wycieraczkę w Colcie, podejrzewam że tu jest to samo, jak wyłączasz wycieraczkę to napięcie nie zostaje wyłączone tylko przepina się w inny punkt do takiej "bieżni" po której przesuwa się ramię wycieraczki, jak wycieraczka jest w innej pozycji niż startowa to napięcie dochodzi i się porusza, jak dojdzie do końca to ta bieżnia się kończy i wycieraczka się zatrzymuje. Często jest tak że właśnie styki na tej bieżni się wyrabiają i w momencie przełączenia wycieraczka się zatrzymuje w tym miejscu, w którym ją wyłączyłeś. Oczywiście również przekaźnik może nie przełączać, ale obstawiał bym raczej uszkodzenie w samych mechanizmie wycieraczki. Silnik wycieraczek sprawdzasz następująco:
Kostka silnika ma trzy piny. Najpierw + do 1, masa do 3 i silnik powinien chodzić cały czas, potem + do 2 ( środkowy), masa dalej na 3 i silnik powinien ruszyć i za chwilę się zatrzymać.. jak wszystko dobrze to sprawdzasz na przewodzie (dochodzącym do pin 2) czy przy wyłączaniu pojawia się na nim napięcie z przekaźnika, jak nie to walnięty przekaźnik.. tyle ode mnie.. |
|
|
|
 |
witor
Nowy Forumowicz
Auto: 2001 Carisma GDI
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 11 Skąd: Essex
|
Wysłany: 27-09-2009, 12:07
|
|
|
Dzięki za pomoc w wolnej chwili spróbuję to posprawdzać.
[ Dodano: 28-09-2009, 21:16 ]
A propos tego przekaźnika wspomnianego powyżej.
1. Gdzie mogę go znaleźć (który to konkretnie)
2. Czy mogę go wymontować i w jakiś prosty sposób sprawdzić czy działa prawidłowo
Sprawdzenie przekaźnika wydaje mi sie prostsze niż odkręcanie plastików z tylnej klapy żeby sie dostać to silnika.
Poprawcie mnie jesli sie myle |
|
|
|
 |
seba150 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-09-2009, 22:07 wycieraczka tył
|
|
|
przerabiałem ten temat już u siebie i mogę poradzić żeby nie rozbebeszać całego auta, proponuję otworzyć pokrywe bagażnika i wyciągnąć przelotke z kablami z lewej strony i sprawdzić czy wszystkie są całe u mnie były złamane przewody a też rozebrałem silnik wycieraczki i nie potrzebnie pozdro |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-10-2009, 20:39
|
|
|
przekaźnik od wycieraczki tylnej znajduje się na tablicy z przekaźnikami pod kierownicą ( nie tej z małymi bezpiecznikami po lewej tylko tej bardziej na środku) i jest on umieszczony w prawym górnym rogu, jak go sprawdzić nie wiem bo nigdy go nie sprawdzałem ale powinien mieć wyjście na uzwojenie i przynajmniej 3 piny wyjściowe, dwa z nich są zwarte w stanie spoczynku a dwa (jeden inny) w gdy przekaźnik jest zasilany.. mogę się mylić bo opisałem typowy przekaźnik a tu jest jeszcze regulacja prędkości więc może być bardziej skomplikowane..
Generalnie jak wycieraczka jest zasilana to raczej mało prawdopodobne, żeby to że nie wraca było winą przekaźnika dlatego raczej zaczął bym od tyłu auta ( silnik lub może najpierw jak napisał seba150, stan przewodów w gumowej przelotce klapy) |
|
|
|
 |
|