Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] Problemy z rozruchem zimnego silnika
Autor Wiadomość
Pitucha 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Łopiennik
Wysłany: 04-10-2009, 12:30   [E34A 1.8TD] Problemy z rozruchem zimnego silnika

Witam wszystkich serdecznie, z racji tego, że to mój pierwszy post na tym forum, zaglądam tu już od dawna, ale raczej jako obserwator :) Miśka posiadam już od jakiś 4 lat, ogólnie jest fanem Galancików :) Ale do rzeczy...

Problem dotyczy Galanta z `88r. z silnikiem 1,8TD. Silnik jakieś 3 lata temu przeszedł gruntowny remont, ale od zawsze były problemy z rozruchem zimnego silnika, gdy temperatury były niższe. Czepiałem się już wszystkiego, od świec, po pompę i wtryski, rozrusznik, akumulator itp. Nie wiem już, czego się czepić... :/

Dodam, że w Galu się zwalił "komputer" czy jak to tam zwał ( ten sterownik, po lewej stronie z przodu ), i po przekręceniu kluczyka, sterownik świec, włącza i od razu wyłącza grzanie, więc zostało ono przerobione "na lewo", czyli mam osobny przycisk do podgrzewania :)

Kiedyś też, pod machę zaglądali mu fachowcy, co tylko robią te Galanty, i mówili, że pompa nie jest z 1,8TD tylko z jakiegoś większego silnika, i żeby wszystko działało, trzeba ją przestawiać o jeden ząbek. Prawda to?

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 04-10-2009, 22:07   

Pitucha, zaraz po zakupie pierwszego gala E34A w dieslu miałem problem z odpalaniem ogólnie zimnego silnika. A przyczyną tego były niegrzejące świece żarowe po przekręceniu kluczyka. Wtedy założyłem osobny przycisk do podgrzewania jak u Ciebie i auto paliło elegancko... Może problem tkwi w złym podłączeniu "lewego" podgrzewania?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pitucha 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Łopiennik
Wysłany: 05-10-2009, 15:01   

No u mnie jest coś takiego, że po przekręcaniu kluczyka, od razu słychać prztyknięcie sygnalizujące nagrzanie świec... A używając osobnego przycisku, świece normalnie grzeją... Chociaż może są niedogrzane, a sterownik, je za wcześnie rozłącza...
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 05-10-2009, 20:15   

U mnie też tak było... Pod maską na ścianie grodziowej jest takie dwie puszeczki sterujące grzaniem świec. Jeżeli podłączysz pod puszkę prawą stojąc przodem do auta, to świece bardzo długo się grzeją (ponad minutę) i wtedy auto ładnie zapala. Ja ze znajomym spędziliśmy pół dnia głowiąc się nad tym jak najlepiej podłączyć na krótko to grzanie. I wyszło że trzeba podłączyć się pod to drugie urządzenie znajdujące się po lewej stronie... Po podłączeniu pod lewą puszeczkę, autko paliło na dotyk po niecałych 10 sek. grzania. Także może u Ciebie jest problem w złym podłączeniu :roll: Pozdrawiam
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pitucha 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Łopiennik
Wysłany: 06-10-2009, 15:55   

O widzisz, i tu dałeś mi do myślenia, bo świece faktycznie strasznie długo się grzeją :wink:
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 06-10-2009, 17:37   

To na pewno problem tkwi w tym kolego...

[ Dodano: 08-10-2009, 20:10 ]
Pitucha, sprawdzałeś podłączenie świec? Najprostsza metoda: weź np. śrubokręt i zewrzyj dwa wyjścia (do których poprzykręcane są przewody) w lewej puszce (stojąc przodem do auta). Potrzymaj ok 12 s. i spróbuj odpalić autko...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pitucha 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 88r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Łopiennik
Wysłany: 22-11-2009, 14:42   

Sory, że tak późno i odgrzebuje temat, ale długo byłem odcięty od neta :) Całą przyczyną takiego zachowania silnika był zaworek gaszenia. Po wielu trudnościach, wkurzyłem się i go wyjąłem, i od tamtej pory samochód samochód pali lepiej niż dobrze. Silnik zimny, po tygodniowym postoju, ja podchodzę, przytrzymam grzanie tak z 5s. przekręcam kluczykiem i silnik chodzi :) Tylko teraz muszę go gasić zamulając silnik, a nie mogę nigdzie takiego zaworka znaleźć :/
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-11-2009, 21:18   

Pitucha, w dobrym sklepie z elektronika samochodowa powini cos dobrac, jak nei od reki to na zamowienie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 24-11-2009, 21:51   

Pitucha, polak potrafi... Zawsze da radę coś pokombinować :D
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pimpek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E34A Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Zgierz
Wysłany: 07-12-2009, 20:24   

Witam, ja mam pytanie, mianowicie co steruje tymi dwiema puszkami (przekaźnikami) pod maską przy ścianie grodziowej?? Jeden jest od grzania, a drugi od dogrzewania, tak?? Jest jakiś dodatkowy przekaźnik??? POzdrawiam
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 07-12-2009, 20:55   

Pimpek, z tego co pamiętam to tymi przekaźnikami steruje komputer, który znajduje się po prawej stronie auta, przy prawej nodze pasażera.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pimpek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E34A Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Zgierz
Wysłany: 08-12-2009, 00:53   

andrew84 napisał/a:
steruje komputer,


Czyli jeżeli jest walnięty, trzeba wymienić cały??
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-12-2009, 08:13   

Tak
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2009, 08:55   

Jeżeli nie chcesz wymieniać komputera, to trzeba zrobić podgrzewanie na przycisk :)
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Pimpek 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant E34A Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Zgierz
Wysłany: 08-12-2009, 23:51   

Nie chciał bym, robić jakichś przycisków, wolę wszystko w oryginale :mrgreen: Wymieniłem dzisiaj oby dwa te przekaźniki pod maską na drugie sprawne. Wykręciłem "komputer", sprawdziłem i wszystko jest niby OK. Mierzyłem napięcie przy tych przekaźnikach i zastanawia mnie jedna rzecz....
1. Na grubszych przewodach dochodzących do tych przekaźników, jest cały czas napięcie. Nawet gdy kluczyk jest wyłączony.
2. Natomiast na cieńszych przewodach dochodzących do tych przekaźników (między tymi grubymi), w ogóle nie ma napięcia, nawet po przekręceniu kluczyka.
3. do komputera dochodzi napięcie.
4. Sprawdzałem również czujnik temperatury, zwierałem i nic się nie działo. Nawet wskazówka na desce nie drgnęła (powinna :?: )

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły :?: Chętnie posprawdzam :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.