[Cari 1.8 GDI] Skaczące ciśnienie paliwa / falujące obroty |
Autor |
Wiadomość |
Auron91
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 1 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 05-09-2009, 13:51 [Cari 1.8 GDI] Skaczące ciśnienie paliwa / falujące obroty
|
|
|
Witam. Kupiłem swoją cari jakieś dwa miesiące temu. Wszystko zaczęło się od falujących obrotów... Oczywiście pierwsza myśl - przepustnica. Jak pomyślałem tak zrobiłem, przepustnica została przeczyszczona. Niestety, nic to nie pomogło, obroty dalej falują (ale jak się obciąży klimatyzacją to jest lepiej, obroty trzymają się w miarę równo). Kolejną moją myślą było tzw. "lewe powietrze". Dokładnie przesłuchałem silnik, nie usłyszałem żadnych szumów...
Postanowiłem udać się do warsztatu, gdzie mógłbym podłączyć moją Cari pod komputer. Okazało się, ciśnienie paliwa wariuje niezależnie od obrotów, ale widać to tylko na biegu jałowym. Ciśnienie waha się od 3.8MPa do 5MPa. Podobno ciśnienie powinno mieć max amplitudę około 0.1MPa. Niestety mechanik nie był w stanie mi pomóc, natomiast wysunął parę teorii:
1) Czujnik ciśnienia paliwa się zepsuł przez co oszukuje komputer błędnymi odczytami i próbuje je skorygować w nieskończoność.
2) Pompa paliwa (niskiego ciśnienia) do wymiany
3) Filtr paliwa (najmniej prawdopodobne, przebieg 115 000km) do wymiany.
I tu moje pytanie do was - Mitsumaniaki: Czy ktoś z was miał podobne problemy? Jak sobie z nimi poradzić? |
|
|
|
 |
ohyda666
Forumowicz ohyda
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 05-09-2009, 16:51
|
|
|
Ja mam bardzo podobnie. obroty wachluja na poziomie 500-900 obr. Kiedy wlacze klimatyzacje wachluja max. 5 sek. i utrzymuja sie na poziomie okolo 900 tzn tak jak byc powinno. Z tego co slyszalem to krokowiec do wymiany (tak dowiedzialem sie od mechanika co zajmuje sie tylko Miskami). |
|
|
|
 |
dadur [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2009, 00:29
|
|
|
Panowie ja mialem taki problem i pomogla wymina pompy paliwa wysokiego cisnienia.Auron91 przy twoim przebiego wymienil bym na poczatek filtr paliwa zalezy gdzie go masz czy pod filtrem powietrza czy tez w zbiorniku musisz sprawdzic,potem czujnik cisnienia paliwa ( moze podmien z kims zeby nie wydawac niepotrzebnie kasy) u mnie tak bylo wymienili mi czujnik i dalej obroty szlaly coz zrobic servis.jak nie bedzie poprawy to pompa do wymiany.Mozecie poczytac moje posty to zobaczycie jakie mialem przeboje z autem. |
|
|
|
 |
ohyda666
Forumowicz ohyda
Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 53 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 06-09-2009, 12:03
|
|
|
A co do pompy paliwa to tez mozliwe bo ten sam mechanik powiedzial ze do wymiany (czasem problemy z odpaleniem i to nie na zimnym tylko cieplym silniku, badz uzywanym w ciagu kilku ostatnich godzin, a po np. zimnej zimowej nocy i wczesniej takim samym dniu odpala jak nowka i to zawsze !!!!) |
|
|
|
 |
degust [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2009, 21:32
|
|
|
ohyda666 napisał/a: | .... krokowiec do wymiany (tak dowiedzialem sie od mechanika co zajmuje sie tylko Miskami). |
o co chodzi z tym krokowcem ???? może ktoś ma foto gdzie on sie znajduje przy silniku???
Pozdr. mitsumaniaków |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
degust [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2009, 22:38
|
|
|
Jesteś wielki
Dzięks |
|
|
|
 |
|