Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.6 rozrząd
Autor Wiadomość
Glinek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 98r. 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Stare Pole
Wysłany: 15-10-2009, 21:11   Carisma 1.6 rozrząd

Witam wszystkich

Kupiłem Mitsubishi Carismę 98r. 1.6 90 KM i odrazu mam pytanie. Poprzedni właściciel wymienił przed sprzedażą rozrząd. Powiedział mi, że za jakiś czas muszę jechać do mechanika, bądź samemu w obudowie silnika kluczem 13 odkręcić napinacz, tak aby naciągnął się pasek i potem go przykrecić. Czy tak się robi w tym silniku ?? Byłem u mechanika i odpowiedział "pierwsze słyszę". Może taki fachowiec z tego mechanika/

Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.

Serdecznie pozdrawiam
 
 
okeusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16v 2002
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 21
Skąd: Chełm,Cork (IRL)
Wysłany: 15-10-2009, 21:59   

tez pierwszy raz słysze o czyms takim. Moim zdaniem po kupnie samochodu (tym bardziej 11 lat) zawsze powinno się zrobić tzw. pakiet startowy. Wtedy przynajmniej wiesz na czym stoisz. Ja od razu po kupnie mojej cari wymieniłem: rozrzad razem z pompą wodna, filtry i oczywiscie olej, do tego komputer i sprawdzenie czy nie ma jakiegos błedu.
 
 
scaniol 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: kalisz
Wysłany: 15-10-2009, 22:04   

w toyotach jest również zaślepka w obudowie rozrządu , aby mieć dojście do nakrętki napinacza ( sprężyna napina pasek i dokręcasz nakrętkę . )
 
 
Glinek 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 98r. 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: Stare Pole
Wysłany: 15-10-2009, 22:23   

scaniol napisał/a:
w toyotach jest również zaślepka w obudowie rozrządu , aby mieć dojście do nakrętki napinacza ( sprężyna napina pasek i dokręcasz nakrętkę . )


o właśnie takie słowa usłyszałem, czyli, że muszę zdjąć zaślepkę i odokręcić nakrętkę aby napinacz napiął pasek i potem ją dokręcić ?, a co do rozrządu to kompletny wymieniony razem z pompą wody, poprzednio kupiłem opla też z wymienionym rozrządem zrobiłem nim 50 kkm, ale wariat Rusek w Tirze zepchnął mnie do rowu i tak stałem się szczęsliwym posiadaczem Carismy :)
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-10-2009, 22:30   

kiedyś w lagunie kupiłem jakiś tam pasek i mechanik mi powiedział że producent w tym pasku zaleca sprawdzenie (kontrolę) naprężenie po przejechaniu pierwszych 1500km ja olałem sprawę i nic się nie stało
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 23:21   

Tyle, ze tu nie ma zaślepek. Nie ma takiej opcji. Są napinacze, które zaciskają się same, ale to przy zmotnowaniu rozrządu, kręci się wałem i dopina napinacz. Olej teksty gościa i ogarnij jak tam wygląda rolka, pasek i napinacz.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-10-2009, 19:47   

Glinek, albo sprzedajacy probuje cie nabic w butelke, albo ten kto mu wymienial nabil go w butelke, a on to dalej rozszerza, rozrzad jak sie zalozy i sutawi, technicznie wedle zalecen producenta to juz sie nic nie poprawia az do nastepnej wymiany, pawelsonx, pracowalem na serwisie Renault i pierwsze slysze zeby producent zalecal sprawdzenie naciagu paska po danym przebiegu, nawet jezeli chodzi o paski nieoryginalne, prawidlowa byla Twoja reakcja Glinek, najpewniej byloby samemu zainwestowac i zrobic podstawowe wymiany po kupnie, bo kazdy kto sprzedaje auto mowi wiele dobrych o nim rzeczy, a te negatywne, przemilczane, wychodza pozniej w trakcie eksploatacji
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.