Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Chip tuning możliwy?
Autor Wiadomość
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 12-10-2009, 11:07   [2.8 TD] Chip tuning możliwy?

Witam.Zainspirował mnie temat w dziale technicznym pajero 4...I z tąd pytanko;czy chip tuning pajero II 2.8td jest możliwy?Tzn.domyślam się że jest,ale czy jest sensowny?Jaki przyrost mocy no i jaka jest cena?
Ostatnio zmieniony przez Gene 13-10-2009, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 12-10-2009, 20:04   

jezeli masz mechaniczna pompe a taka ma 90% 2.8TD to nie, jezeli masz elektroniczna to najprawdopodobniej tak. W polsce chyba nikt jeszcze tego nie robil bo dowiadywalem sie w paru duzych firmach tuningowych. Zapraszali mnie z autkiem na miejsce ale niestety z irlandii nie oplacalo mi sie. Aktualnie mam mechaniczna pompe bo ta elektroniczna siadla. Jak zdobede kiedys elektroniczna to moze do tematu wroce.

Z prostego tuningu mechanicznej wersji to mozna podniesc cisnienie w turbo - zawor mbc, podniesc dawke paliwa sruba regulacyjna, przekrecic pin boosta w pompe, zaslepic egr'a
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 13-10-2009, 12:44   

Z tego co poczytałem na forum to głównie japońskie wersje mają elektroniczne wersje pompy...Ja mam europejczyka więc chyba mam mechaniczną :( .Dawkę paliwa mówisz...to zeżre mnie z butami-i tak spala mi średnio około 14L.W każdym razie mocy mu brakuje,najgorsze że nie mam porównania jak pajero powinno się z miejsca zbierać,a więc nie wiem czy moja panika jest podstawna .
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-10-2009, 18:44   

nie ma znaczenia jak wersja, tylko który rok.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 13-10-2009, 19:01   

Witaj Zbyszek.U mnie 96rok. :?: :P
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 13-10-2009, 20:43   

jak nie ma znaczenia jaka wersja ? Chiptunig to tuning elektroniczny, modyfikuje sygnaly sterujace pompa wiec musi byc pompa elektroniczna. Owszem rok moze miec znaczenie bo do roku bodajze 1998 lub 1999 byly mechaniczne a po tym roku elektroniczne ale tez chyba nie wszystkie. Ja np. mam 1996 i elekroniczna pompe. Mechaniczne mialy 125KM, a elektroniki 140KM.

Co do tuningu mechanicznej wersji myslalem o przerobce pin boost w pompie. Jest sporo informacji o wv. Wystarczy wpisac w google. Przy wzroscie cisnienia w turbo pin jest wciskany. Mozna by przerobic zeby dalej sie wciskal lub zrobic bardziej ostry pin lub nawet "krzywy" zeby przy wiekszym doladowaniu wystepowal wiekrzy przyrost dawki paliwa. Wymontowalem na szrocie takiego pina zeby na nim eksperymentowac i wrazie czego moc wlozyc swoj oryginalny.Pozatym mozna by zrobic male przewezenie na wezyku i trojnik za nim przy samej pompie a do niego dolozyc elektrozaworek i zawor mbc do regulacji. Po otworzeniu zaworku czesc cinienia by uciekalo wiec mniej by byl wciskany pin i w ten sposob nasze auto moglo by byc oszczedniejsze kosztem slabszego przyspieszenia jezeli przyjdzie taka potrzeba

tutaj zasada dzialania pina

i jak ktos chce poczytac to tutaj forum wv
Ostatnio zmieniony przez Faraonix 13-10-2009, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 13-10-2009, 20:58   

Nie od wersji zależny czy jest pompa elektroniczna czy nie.
Ogólnie od roku 98 wszystkie 2,8 mają pompę elektroniczną.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 13-10-2009, 21:00   

z tym ze zdazaja sie wyjatki chocby takie jak moj 1996 elektronik :)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2009, 16:58   

zbyszekm2 napisał/a:
Nie od wersji zależny czy jest pompa elektroniczna czy nie.
Ogólnie od roku 98 wszystkie 2,8 mają pompę elektroniczną.


Więc w moim 4M40 z '99r co można zrobić by był mocniejszy?
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 14-10-2009, 20:01   

jezeli masz elektroniczna wersje to zalozyc chipa w jakiejs firmie tuningowej
 
 
mcorp 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II 2.8 GLX '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 21
Skąd: Warszawa, Hajnówka
Wysłany: 15-10-2009, 11:18   

zbyszekm2 napisał/a:
Nie od wersji zależny czy jest pompa elektroniczna czy nie.
Ogólnie od roku 98 wszystkie 2,8 mają pompę elektroniczną.


Ja mam '98 z mechaniczną pompą 8) Najlepiej nie sugerować się niczym oprócz poświadczenia organoleptycznego - czyli luknąć pod maskę. Dość łatwo jest poznać różnicę, było o tym na różnych forach od groma razy.

M
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-10-2009, 11:33   

mcorp napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Nie od wersji zależny czy jest pompa elektroniczna czy nie.
Ogólnie od roku 98 wszystkie 2,8 mają pompę elektroniczną.


Ja mam '98 z mechaniczną pompą 8) Najlepiej nie sugerować się niczym oprócz poświadczenia organoleptycznego - czyli luknąć pod maskę. Dość łatwo jest poznać różnicę, było o tym na różnych forach od groma razy.

M

Ale masz produkcje 98 czy rejestracje?
Generalnie wszystkie po 98 maja pompę elektroniczna. Ale może to nie reguła.
Znam kilka aut, ze koleś wymieniał silnik lub pompę i wstawił wcześniejszy rocznik.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 15-10-2009, 12:20   

Cytat:

Ale masz produkcje 98 czy rejestracje?
Generalnie wszystkie po 98 maja pompę elektroniczna. Ale może to nie reguła.
Znam kilka aut, ze koleś wymieniał silnik lub pompę i wstawił wcześniejszy rocznik.


hmmm ... mam rocznik `99, w papierach 125 KM czyli: z rocznika wynika, że pompa powinna być elektroniczna natomiast z podanej mocy, że mechaniczna: dobrze kombinuję?

Po czym najszybciej odróżnić jedną od drugiej?

Z drugiej strony mam dość popularny problem z odpalaniem po dłuższym postoju, wielokrotnie roztrząsany na forum, z tym, że silnik nie traci obrotów po jakimś czasie a po prostu nie za bardzo chce odpalić, czyli, IMHO, jakaś nieszczelność w układzie paliwowym lub problem z pompą (świece i teoretycznie sterownik grzania są ok).

Jakie są najczęstsze problemy z pompą elektroniczną i czy w ogóle dobierać się do niej czy lepiej zostawić specom (a co za tym idzie pokaźną ilość gotówki jak znam życie)?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 12:44   

diWhizZ napisał/a:
Po czym najszybciej odróżnić jedną od drugiej?

http://www.hid4u.eu/pompa
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 15-10-2009, 14:52   

Gene napisał/a:
http://www.hid4u.eu/pompa

No i wszystko w temacie ;) Dzięki piękne ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.