colt nie pali |
Autor |
Wiadomość |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 16-10-2009, 18:41 colt nie pali
|
|
|
Witam mam taki problem poniewaz coly glxi 1,5 silnik 89 rok automat nie chce odpalic. paliwo jest pompa paliwa chodzi rozrusznik kreci. slaba iskra i pali sie CE. wymienione kable WN i swiece no i cewka zaplonowa. nic nie pomoglo. jeden elektronik powiedzial ze to komputer zdechl a drugi ze jakis modul nadajacy wysokie napiecie. ktory ma racje??pomozcie |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-10-2009, 20:34
|
|
|
Pierwszy. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 16-10-2009, 20:47
|
|
|
Maretzky85, no dobra ale iskra jest.czytalam gdzies na forum ze jesli jest iskra to nie ecu tylko po stronie zaplonu cos nie tak :/ juz nie rozumiem...auto stoi u drugiego elektronika ktory ponoc sprawdzil komp stwierdzil ze dziala i zamowil to cos co zwieksza moc...podchodze do tego wszystkiego sceptycznie bo auto juz tydizen stoi:(
pierwszy elektronik awarie ecu stwierdzil po podlaczeniu jakiejs diody... a drugi elektronik uwaza ze nawet komp nie byl otwierany... |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
mcdrive
Forumowicz ColtManiak

Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 82 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-10-2009, 01:19
|
|
|
hm chetnie bym ci pomógł bo pochodze z okolic grudziadza, a konkrentnie z radzynia, ale jest pare kilometrów ;] , a ja mysle ze sam powinieneś sprawdzic czy nie padł ci komputer (strona krzyżaka) i wtedy bedziesz wiedział , jak komp działa to to drógie , jak by co to mam tą cześć. |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17-10-2009, 10:48
|
|
|
karo1986 napisał/a: | pierwszy elektronik awarie ecu stwierdzil po podlaczeniu jakiejs diody... a drugi elektronik uwaza ze nawet komp nie byl otwierany. |
żeby sprawdzić błędy za pomocą diody nie trzeba kompa otwierać, więc pewnie obaj panowie mówią prawdę w tym wypadku, ale skoro świeci się CE, to napewno dioda po podpięciu wymruga jakiś błąd, ale tak jak kolega mcdrive powiedział, na stronce Krzyżaka jest wszystko jasno i czytelnie, krok po kroku, nawet kobitka się połapała więc polecam lekturkę, pewnie się przyda |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-10-2009, 23:14
|
|
|
niestety racje moga miec obaj - ale to mozna sprawdzic niestety NIE przez internet... |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 18-10-2009, 11:48
|
|
|
Krzyzak, wlasnie juz calkowicie zglupialam bo drugi elektryk stwierdzil ze to tez nie modul tylkko cos innego miska boli i grzebie przy nim...obawiam sie ze to jednak komp moze byc...da sie go naprawic jakby co? |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2009, 09:13
|
|
|
kompa do pewnego stopnia zniszczenia da sie naprawic - jesli uszkodzone sa sciezki oraz elementy niescalone (czyli najprostsze el. elektroniczne) to da sie to poskladac
na poczatek wymiana kondensatorow opisana na mojej WWW - koszt 1 zl a bedzie juz punkt zaczepienia
cewke tez mozna wymienic - podejrzewam, ze Trawor76 bedzie mial takie cos na sprzedaz |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 20-10-2009, 09:42
|
|
|
Krzyzak, wymienione zostaly kondensatory dizeki czemu polepszyla sie iskra ktora zanikala, elektronik mowi ze jeszcze jest problem z tym ze komputer nie otwiera zaworow. ponoc jakas kostka jest za to odpowiedzialna. ciekawi mnie czy uda sie to wymienic. |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2009, 13:07
|
|
|
komputer nie ma nic wspolnego z otwieraniem zaworow - to czysto mechaniczna sprawa
rozumiem, ze auto nadal nie odpala? |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 21-10-2009, 12:59
|
|
|
Krzyzak, nadal nie odpala. pomimo ze paliwo jest podawane swiece sa suche czyli zawory sie nie otwieraja. tak to rozumiem
[ Dodano: 21-10-2009, 13:04 ]
MOJ BLAD NIE ZAWORY TYLKO WTRYSKI ) |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-10-2009, 15:15
|
|
|
ale paliwo jest dawkowane? - czy ktos sprawdzal wydajnosc pompy paliwa? czy paliwo w ogole jest tloczone?
jesli tak, to otwieraniem wtryskow zajmuje sie ECU - sprobuj poszukac sprawnego ECU, bo mimo wymiany kondensatorow nadal jest cos z nim nie halo |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 21-10-2009, 20:55
|
|
|
wlasnie doszlo do tego ze uszkodzony jest procesor (tak to chyba okreslil elektornik) bo sygnaly odbiera ale ich nie wykonuje tzn nie otwiera wtryskow. szukamy nowego ecu co wcale nie jest takie proste
[ Dodano: 21-10-2009, 20:56 ]
a pompa podaje paliwo dobrze napewno jest w 100% sprawna. chociaz tyle dobrze |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24365 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-10-2009, 21:14
|
|
|
jak procek byl uszkodzony, to nie warto bylo niczego juz w tym ECU lutowac
procek mozna wstepnie wizualnie ocenic - najczesciej sie wybrzuszy od zbyt wysokiej temp.
takie ECU jest niestety do wyrzucenia
jak znajdziesz "nowe" to profilaktycznie kondziorki do wymiany!!! |
|
|
|
 |
karo1986
Forumowicz show must go one
Auto: Mitsubishi colt glxi 1,5 `89
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2009 Posty: 33 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 22-10-2009, 08:15
|
|
|
jeszcze mnie jedna sprawa dreczy bo moj elektornik uwaza ze nie musze szukac kompa zgodnego z numeracja tego mojego popsutego tylko zeby byl do japońca i silnika 1,5i (takie parametry ma moje auto) i on twierdzi ze umie przestroic czy cos tam kompa. realne? |
_________________ jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie normalnie |
|
|
|
 |
|