| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Cari 1.9DI-D] Katalizator??? |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | marcinmarcin [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |    Wysłany: 18-10-2009, 13:36   [Cari 1.9DI-D] Katalizator??? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Od paru dni gdy wlaczala mi sie turbina strasznie syczalo i samochod nie mial takiej mocy jak dawniej. Wczoraj zlokalizowalem to syczenie. Wydobywalo sie ono z jednej z czesci tlumika zaraz za turbina. Czesc ta przykrecana jest na 8 nakretek plus dwie do karoseri. Zdemontowalem ta czesc i okazalo sie,ze sa na niej pekniecia w miejscu gdzie znajduja sie spawy. W srodku lataly 3 rozwalone elementy ceramiczne (grubosci 2-3cm z malutkimi otworami), czwartego nie znalazlem, najprawdopodobniej wlecial dalej do ukladu wydechowego. Mam pytanie czy to jest katalizator czy cos innego,a katalizator znajduje sie dalej? Wyjalem te elementy, zaspawalem pekniecia, i zamontowalem element spowrotem. Samochod ledwo sie rozpedza, pali sie kontrolka 'check engine' , maksymalna predkosci 90km/h  ( - Cari pracuje chyba w trybie awaryjnym. Co mam zrobic? Czy to winna tych rozwalonych elementow? Trzeba wstawic nowy element czy moze strumennice? Prosze o pomoc za co z gory dziekuje. Pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 14:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak to katalizator, najwidoczniej zatkal reszte ukladu wydechowego przez co moga wystapic opory, a jezeli chodzi o"syczenie" sprecyzuj dokładniej czy chodziło Ci o pierdenie układu wydechowego, czy gwizdanie turbiny, podejrzewam ze to drugie, wyniknac mogla nieszczelnosc z odporwadzania spalin w ukladzie doladowania (intercooler rozsadzilo, pekla rura intercoolera lub podobne przypadki) 
 [ Dodano: 18-10-2009, 15:09 ]
 Nie wiem jak jest z sondami spalin w Twoim układzie wydechowym, jezeli wystepowala sonda za katalizatorem (zbudowany on jest wlasnie z tzw ceramicznego plastra miodu) to musisz ponownie wstawic katalizator, jezeli przed katalizatorem byla sonda to mozesz wstawic kawalek rurki, napisz na PW pomoge Ci sprawdzic uklad turbo
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 16:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | di-d nie miały sondy tka mi się obiło o uszy |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | marcinmarcin [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 17:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mnie to sie wydaje,ze kazde auto z turbo powinno miec sonde, ale moge sie mylic |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 19:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | marcinmarcin napisał/a: |  	  | Mnie to sie wydaje,ze kazde auto z turbo powinno miec sonde, ale moge sie mylic | 
 
 Czy ma turbinę czy nie to nie ma to znaczenia sonda spełnia zupelnia inna role i nie jest powiązne to z turbina.w moim na pewno nie ma ale w nowych dieslach podobniesz stosują tylko nie jestem pewien cz d-id jest nowym dieslem gdzieś na forum czytałem że di-d nie ma
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |