| podwyzszone spalanie w GDI | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Luq   Forumowicz
 
 Auto: ?? 1,8 GDI ??
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 120
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 13:24   podwyzszone spalanie w GDI |   
 |  
               | 
 |  
               | Samochod mam od poczatku czerwca. Spalanie przy spokojnej jezdzie wynosilo wg kompa ok 6,6 l, przy jezdzie for fun ok. 7,3-7,5. Padl mi akumulator i wymienilem go jakos na poczatku wrzesnia. Od tego momentu spalanie wynosi oodpowiednio 7,5 i ok 8,2-8,6 l... Czemu tak sie stalo ? Chyba nie powinno tak byc prawda ? Rozumiem  podwyzszone spalanie zima ale u mnie poki co byl tylko jeden taki zimowy dzien a poza tym temp. ok 5-8 st. C...
 Jesli to ma znaczenie to nowy aku jest firmy Centra Futura 64 aH...
 
 Jaka moze byc przyczyna podwyzszonego spalania ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 13:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Luq napisał/a: |  	  | Od tego momentu spalanie wynosi oodpowiednio 7,5 i ok 8,2-8,6 l... Czemu tak sie stalo ? | 
 przeciez to jest niecaly litr roznicy, czy to az taka roznica?
 Zrobilo sie zimniej, samochod dluzej chodzi na ssaniu, caly czas masz identyczne warunki na drogach? Nie stoisz w korkach?
 Akumulator nie ma nic do tego...
 a moze blad pomiarowy?
 Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 17:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luq, musisz nauczyc ubrotów silnika wedlug instrukcji znajdujacej sie >>TUTAJ<< kazde rozpiecie akumulatora prowadzi do tego ze komputer musi sie pozniej nauczyc regulowac prace silnika, zreszta wszystko opisane w podanym linku, ponadto w zime spalanie napewno wzrosnie w granicach 1l/100km |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | przemekx303   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 20 Lip 2009
 Posty: 349
 Skąd: Chełm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 18:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie martw się u mnie już wzrosło do 10l ale cały czas miasto i krótkie odcinki niestety , troche zimniej i litr więcej |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luq   Forumowicz
 
 Auto: ?? 1,8 GDI ??
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 120
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg - tyle, ze od "nauki obrotow" przejezdzilem juz duuuuuzo km... Niby litr to nie duzo ale troche sie tym zmartwilem w mysl zasady " dzisiaj litr wiecej, jutro dwa a pojutrze ? "...
 Zobaczymy ile bedzie lykac w prawdziwa zime no ale poki co nie chce sie martwic na zapas tym bardziej, ze jak na taka moc to samochod pali tyle co nic...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 21:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | A licznik ze średnim spalaniem kasowaleś czy poprostu obserwowałeś jak spalanie spada lub rośnie? |  
				| _________________ Carisma 1,8 GDI    Honda Accord VII 2.0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 21:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luq, nie wspominales ze po wymianie aku stosowales nauczanie obrotów, a nie zgasl ci samochod podczas nauki obrotow? 
 [ Dodano: 17-10-2009, 22:39 ]
 mlun, moim zdaniem jezeli Luq, odpial akumulator, a nastepnie go podpial to komputer sie zresetowal wiec nie ma to nic do rzeczy
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luq   Forumowicz
 
 Auto: ?? 1,8 GDI ??
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 120
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | mlun kasowalem nie raz. Nawet ostatnio przed wyjazdem do Lodzi. I wlasnie jak np. zawozilem dokumenty an uczelnie latem to spalanie bylo 6,6 a ostatnio na tej samej trasie po 7,7. Stad tez ten post tutaj... 
 robertdg Uczylem go obotow ale nieco inaczej niz w temacie ktory przytoczyles. Tzn. na pewno na TYM forum wyczytalem cos takiego mniej wiecej: uruchomic samochod, zostawic go na 10 min, pozniej nauczyc go skrajnego polozenia szyb, potem dac nieco w palnik
  i pojezdzic raz "ostrzej" raz "lzej". I stosowalem sie do tego wlasnie. Po tej "nauce" obroty na jalowym byly ok 750-800 obr /min a falowanie obrotow bylo naprawde minimalne. ( Obecnie juz go nie ma). Auto nie gaslo...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 21:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Luq, ja zawsze stosuje taka metode jaka przytoczylem wczesniej i zawsze sie sprawdza wzorowo, ostatnio robilem przeglad znajomemu przy takiej samej Cari jaka ty masz i po ustawieniu wszystkiego autko chodzilo niemalze jak z fabryki wyjechalo, na trasie srednie spalanie osiaga na poziomie 6.5 - 7l/100km a w trybie mieszanym w granicach 8l, z tym ze testy przy predkosci max do 140km/h, srednio 110km/h |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Luq   Forumowicz
 
 Auto: ?? 1,8 GDI ??
 Dołączył: 10 Maj 2009
 Posty: 120
 Skąd: TM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 13:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | mlun napisał/a: |  	  | A może paliwo które tankujesz pogorszyło się jakościowo i więcej pali? | 
 
 Tego to czlowiek nigdy nie wie... W kazdym razie zawsze tankuje BP na tej samej stacji...
 Zobaczymy jak to bedzie  z tym spalaniem, chco i tak jak na taki samochod zle nie jest...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |