Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2G 95-99] Kontrolka oleju
Autor Wiadomość
Horyzont 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse g2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-09-2009, 03:35   [2G 95-99] Kontrolka oleju

Witam.

Niedawno zakupiłem eclipsa g2 z 97r... wszystko pieknie tylko zaczely wychodzic małe mankamenty, ktorych sie troche obawiam. Mianowicie Podczas dzisiejszej jazdy.. gdy rozpedziłem auto do ok 160km/h pojawiła mi sie pomaranczowa kontrolka cisnienia oleju.(swieciła sie przez chwile do czasu az zmniejszyłem predkośc)

Z tego co wiem poprzedni własciciel robil remont silnika..

Wskaznik cisnienia oleju rowniez jest zastanawiajacy - na jalowym biegu wskazówka opada ponizej oznaczonego minimum na zegarku.. a przy wiekszych obrotach wskakuje zaledwie do polowy.

Kilka dni temu wymieniłem olej na Castrol magnatec polsyntetyk 10W/40 wraz z filtrem oleju.

Czy ktos mogłby mi doradzic co nalezy w takiej kwesti zrobic aby nie doszlo do wiekszego nieszczescia.. czy nalezy zmienic olej na mineralny czy moze chodzi o pompe oleju.
Jaki byłby szacunkowy koszt naprawy bądz skorygowania tego problemu.
Moj misiek to g2 z 97 roku 2.0 16v europejska wersja.

Bede wdzieczny za pomoc z Waszej strony

Pozdrawiam wszystkich klubowiczow.
 
 
Coodo
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2009, 09:33   

musiał byś się podczepić pod jakiś manualny zegar ,bo to co opisujesz nie wróży za dobrej kondycji silnika
,a to że był robiony remont ,to tym sie nie sugeruj ,czasem remonty są robione przez 'kowali' a nie mechaników
 
 
tosik 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-09-2009, 11:10   

dokladnie, jesli remont byl zrobony przez partacza to moglo to tylko ppogorszyc stan silnika. A czy pali Ci olej?
 
 
Horyzont 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse g2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-09-2009, 11:53   

Własnie po przejechaniu kilkuset kilometrów nie zauważyłem ubytku oleju.
 
 
Coodo
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2009, 13:19   

nie koniecznie musi spalać olej ,ale panewki mogą być nie za specjalne ,więc dlatego należało by sprawdzić cisnienie oleju na jakimś manualnym zegarze
 
 
Horyzont 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse g2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-09-2009, 14:05   

zrobią mi to we warsztacie? czy moze moglbym sprawdzic to jakos na wasna reke? jaki byłby spodziewany koszt za te usługe we warsztacie?
pozdrawiam
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-09-2009, 22:16   

Horyzont, wszystko jest OK. Pomarańczowa kontrolka to znak że oleju jest mało i trzeba dolać. Wskaźnik ciśnienia oleju na wolnych obrotach pokazuje wskazówkę prawie na minimum, przy obrotach ok. 3t rpm wskaźnik powinien wyjść na wyskokość "troszkę" przed połową. Taki odczyt jest prawidłowy i w Eclipse tak to wygląda i jest w jaknajlepszym porządku.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Horyzont 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse g2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-09-2009, 17:12   

Własnie przed chwilą wrociłem z warsztatu.. mechanik.. spojrzał, pomruczał a nastepnie zrobił oczy jak pies pluto.. i stwierdził ze z cisnieniem nie ma problemu, ze wlasnie takie powinno byc.
A pomaranczowa kontrolka - trudno powiedziec... 2 wyjscia albo mało oleju albo uszkodzony czujnik.
(nadmieniam ze mam oleju pod gorna kreske na bagnecie wiec osobiscie mam wrazenie ze wplyw na to ma drobne wgiecie na misce olejowej..... oczywiscie jesli owy czujnik jest umiejscowiony w dolnej czesci tej miski, chociaz to wlasne rozwazania, gdyz sam dokladnie nie wiem gdzie on sie znajduje).
Także Adaho_krak, dzieki za te informacje, moze tym razem spał bede spokojnie:)
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 21-09-2009, 17:26   

Czujnik ciśnienia oleju jest przy filtrze oleju może ci poprostu czujnik bada ,ale tak jak pisali raczej wszystko jest wporządku bo miśki tak maja z tym ciśnieniem z strzałka na wolnych leży...

co do oleju to Castrola nie zalewaj więcej bo to poprostu shit...

Lepiej Valvoline maxlife albo Liqui Molly Mos2 te dwa oleje są najlepsze to Eclipse jeśli chodzi o pół syntetyki
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 01-10-2009, 14:19   

koledzy widze ze macie troche głowy więc powiedzcie gdzie mi ginie olej bo jak naleje max to po 2 dniach jazdy mam juz minimum i tak juz będe miał więcej mi nie zginie a oleju mi nie bierze na 100procent.dzięki za wszystkie wskazówki.
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2009, 15:39   

Jak nalejesz na max to zwiększasz ciśnienie oleju i bierze jak pociśniesz na wysokich obrotach. Często się to zdarza w Eclipse. Pozatym natrysk oleju na denka tłoków też swoje robi.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 02-10-2009, 09:17   

czyli to tak ma byc i moge sie nim poruszac czy mam składac n remont silnika stanie mu sie cos jak będe jezdził na minimum oleju.
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 02-10-2009, 11:48   

Jeśli masz minimum to mu dolewaj co jakiś czas troche oleju.... ja tak robie bo jak go wysoko kręcisz to pali olej niestety ... pilnuj aby nie było poniżej minimum bo mozesz zatrzeć silnik a wtedy to koszty zalezne od zniszczeń.... pod maks tez nie dobrze optymalnie to 4L oleju w silniku czyli miedzy minimum a maksimum....

Jeśli auto Ci nie kopci i dymi i masz i normalnie sie zbiera to jest ok poprostu wcina olej... moze pierścienie padają ja mam wymienione a tak mi ubywa jedna wielka zagadka :D
 
 
mariano 
Forumowicz

Auto: Eclipse G1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 61
Skąd: rawa mazowiecka
Wysłany: 02-10-2009, 14:07   

to mówisz ze musze zakupic większą ilosc oleju bo mój misiek lubi jak sie go kręci tylko sie o niego nie pokoje zeby mu sie krzywda nie stała ale jak mówicie ze tak musi byc. dzięki za porade.
 
 
Coodo
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2009, 21:47   

zalej taki olej jak ci Mati pisze, na poczatek
i trzymaj połowę stanu oleju,zobaczysz jak się będzie zachowywał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.