[CA4A 1.6] Jak i czym wyczyścić krokowy w 4G92 |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-01-2007, 20:38 [CA4A 1.6] Jak i czym wyczyścić krokowy w 4G92
|
|
|
Tak jak w temacie, czym to zrobić. Auto gaśnie, szczególnie na zimnym silniku i przy przegazowaniu. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-10-2007, 00:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2007, 10:29
|
|
|
gdzies tu byl post o czyszczeniu przepustnicy-tym samym..w sklepie powiesz do czego i Ci pokaża pare preparatów..te STP sa dobre.. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-01-2007, 10:58
|
|
|
bear007 napisał/a: | gdzies tu byl post o czyszczeniu przepustnicy |
Też bym ją wyczyścił, ale nie mogę znaleźć tego tematu.
Właściwie to nie wiem od czego zacząć. Wcześniej miałem Colta na gaźniku.
Może w takiej kolejności:
-czyszczenie krokowca (ale czym?),
-czyszczenie przepustnicy,
-sprawdzenie ECU (kondensatory),
Check Engine gaśnie po paru sekundach od odpalenia, czasem mrugnie gdy silnik ma ok. 300 obr. Przy przyśpieszaniu się nie zapala. Po włączeniu zapłonu chwilę się pali i gaśnie. Ogólnie auto zapala bez problemu, więc wykluczam słynne uszkodzenie aparatu zapłonowego. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2007, 11:46
|
|
|
środek czyszczący STP (do pzrepustnicy i silniczka) plus miekka sciereczka (wg pomyslu)
przepustnice jak wyczyscisz tzreba ustawic wolne obroty bo bedzie Ci wariował>>>procedura ustawiania na stronie krzyżaka
kondensatory--wyciagnij komputer ( strona od pasazera pod schowkiem) i wymien kondzie bo czasem nie widac po nich a sa bee...
od tego zacznij..
-wymien kondzie
-wyczysc przepustnice i silniczek
-ustaw obroty
pzdr |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-01-2007, 12:03
|
|
|
bear007, to już drugi topic i zaczynam się denerwować.
Regulacja ze strony Krzyżaka jest do konkretnych modeli silników - m.in 4G37, 4G15
NIE NADAJE SIĘ DO COLTÓW CA0 czy to 1,6 czy 1,3 ANI DO C50 1,3
Nie można każdego napotkanego z problemem obrotów, nie ważne jakie ma auto odsyłać tam, bo wprowadzasz w błąd.
Regulacja 4g92 (1,6 w CA0) i 4G13 (1,3 w CA0)
http://www.mitsubishi-gra...c9f45a9edaa2292 |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2007, 12:50
|
|
|
ok blad z mojej strony..chodzilo mi o te strone podana przez Ciebie...
wybaczcie
nikogo nie chcialem zdenerwowac ani wprowadzac w blad... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-01-2007, 14:26
|
|
|
Wielki dzięki. Chociaż i tak nie do końca rozumiem tą regulację TPS-a i kilka innych spraw. Zacznę od czyszczenia przepustnicy, bez ruszania TPS-u.
Mam prośbę:czy może ktoś wkleić fotkę silniczka krokowego-gdzie on się znajduje? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-01-2007, 14:59
|
|
|
Chyba zrobię też instrukcję do 4G13i oraz do 4G9x. Zresztą to z linku, to właściwie kopia mojej instrukcji z MKP, ale potrzebuję dobrych fotek przepustnicy w 4G92 (na przykład) wraz z fotkami wnętrza komory silnika - tak, żeby było widać złącze zapłonu. Jest ktoś chętny do przesłania mi na maila? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-01-2007, 16:39
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Chyba zrobię też instrukcję do 4G13i oraz do 4G9x |
Byłoby cudownie
[ Dodano: 15-01-2007, 16:50 ]
A dzisiaj odpaliłem go zimnego (odpala bez zarzutu) i przygazowałem od razu do 2500 obr., puściłem gaz i nie zgasł. Zszedł na ok. 300 obr. i podskakiwały w górę do 1100. I tak przez chwilę 300 i 1100, 300 i 1100... Po kilkunastu sekundach nawet się ustabilizowały na ok. 900, ale gdy ruszyłem (dodając oczywiście gazu) to znowu spadły za nisko (300). Ale nie gasł. Kiedy mu przygazowałem do 4000 obr. to zgasł.
Wczoraj kiedy był już rozgrzany działo się tak (na postoju), że schodząc po "przygazówce" z obrotów łapał te przeklęte 300 rpm i po sekundzie podskakiwały na 900 i tak zostawały. Odniosłem takie wrażenie jakby element odpowiedzialny za podbijanie obrotów (chyba to silniczek krokowy, prawda?) zadziałał z opóźnieniem. Auto zadrżało (z powodu za niskich obrotów) i nagle 900 rpm i OK. Jednak wystarczyło, że ostrzej ruszyłem z miejsca to podczas spokojnego przełączania z "jedynki" na "dwójkę" (pozwoliłem mu zejść na wolne obroty) momentalnie gasł.
W tej sytuacji jazda nim staje się niemożliwa |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2007, 08:46
|
|
|
wyczyściłeś wszystko tak jak pisalismy?? zrób to a nastepnie ustaw obroty wg postu ktory josie pCi podal i wtedy opisz co sie dzieje-to jest podstawowa sprawa. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-01-2007, 12:17
|
|
|
bear007 napisał/a: | wyczyściłeś wszystko tak jak pisalismy |
Na razie nie mam czasu. Jak zrobię to dam znać. |
|
|
|
 |
Romano
Nowy Forumowicz Naprawiacz amator
Auto: Passat B5 1.9 TDI AFN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-10-2009, 08:22
|
|
|
Szukam, szukam i nic znaleźć na temat czyszczenia silniczka krokowego nie mogę. Wczoraj wyjąłem całą przepustnicę, w domu odkręciłem dwie krzyżakowe śrubki i moim oczom ukazały się koła zębate. Dwa największe kółka wyjąłem. Pytanie moje: Co dalej ?? jak i czym to wyczyścić ? co mam jeszcze rozbierać ?? Jeśli ktoś już to robił to proszę o pomoc w tej sprawie. |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 29-10-2009, 16:02
|
|
|
dziś słyszałem, że benz ekstrakcyjna jest dobra |
_________________
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2009, 17:55
|
|
|
Romano napisał/a: | Szukam, szukam i nic znaleźć na temat czyszczenia silniczka krokowego nie mogę. Wczoraj wyjąłem całą przepustnicę, w domu odkręciłem dwie krzyżakowe śrubki i moim oczom ukazały się koła zębate. Dwa największe kółka wyjąłem. Pytanie moje: Co dalej ?? jak i czym to wyczyścić ? co mam jeszcze rozbierać ?? Jeśli ktoś już to robił to proszę o pomoc w tej sprawie. | Bardzo kiepsko szukasz. Wystarczyło zajrzeć do działu FAQ i ... jest! |
|
|
|
 |
Romano
Nowy Forumowicz Naprawiacz amator
Auto: Passat B5 1.9 TDI AFN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-10-2009, 06:52
|
|
|
OOOooooo tego szukałem! Dziękuje kolego. Po pracy zabieram się za czyszczenie. Kolejne pytanie:
Czy to, że wyciągnąłęm dwa duże koła zębate (czarne i białe) i coś tam się w środku obróciło, może mieć wpływ na wskazanie omomierza ?? Jeśli nie to musze zacząć szukać nowego krokowca bo nie ma przejścia między większością pinów, a między 4 a 6 jest 190 Ohm. |
|
|
|
 |
|