Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
Sigma po chwili normalnej pracy dławi sie , obroty spadają
Autor Wiadomość
gregus 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Gołdap
Wysłany: 19-10-2009, 16:48   Sigma po chwili normalnej pracy dławi sie , obroty spadają

Witam,

Szukam pomocy w imieniu kolegi który posiada Sigmę z roku 92, 24zaw. TCL. gaz.
Efekt usterki jest taki, że po odpaleniu silnik pracuje dobrze, ale po jakiejś średnio minucie, czasem od razu, przestaje równo chodzić, obroty słychać spadają, przypróbie jazdy , brak mocy, ledwo jedzie na prostej. Zmieniliśmy moduł Power TR, ale nie pomogło. Odczytaliśmy diodą nr błędów. Najpierw wyszły błędy 41 i 53. Po zabawie w zamienianie kabli i cewek zapłonowych miejscami pojawiły się numery 44 i 53, obrotomierz przestał działać, a potem raz działał raz nie. Na forum było żeby najpierw skasować licznik błędów ale nie bardzo wiemy jak to zrobić (akumulator był odłączany). Wszystkie próby na benzynie, gaz odłączony ( na gazie efekty te same). Czy to może wina komputera? POMOCY !!!
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-10-2009, 16:56   

po pierwsze nie tak sie to naprawia.. a co do numerów błedow to :

41 - Injector(s). Possible causes: low or high injector coil resistance, connector or harness.

44 - Ignition Coil (cylinders No. 1 and 4). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.
52 - Ignition Coil (cylinders No. 2 and 5). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.
53 - Ignition Coil (cylinders No. 3 and 6). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.

macie panowie cewkę zepsutą jedną pewnie + prawdopodobnie problem z wrtyskiwaczami.

[ Dodano: 19-10-2009, 16:56 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35816 niech ktoś bumpa zrobi , bo ludzie szukać nie umieją.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-10-2009, 19:41   

Ja bym zaczął od skasowania błędów wypiąc na chwilkę (powiedzmy 10 minut) taki żółty stycznik w okolicy bezpieczników pod maską (puszka koło akumulatora).

Następnie dla pewności odczytać błędy jeszcze raz. Błąd wtryskiwaczy może być spowodowany tym że jest gaz - jak są odcięte to będzie dawał ten błąd - jak wróci na benzynę to check engine zgasnie ale kod błedu zostanie zapamiętany. Wg mnie błąd dalej leży w walniętym power transistor bo gdyby wtryski były kaput to by szarpał od razu.
Przy ostatnim padzie modułu też miałem tak ze zimny chodził przez chwilkę dobrze a po nagrzaniu - po kilkudziesięciu sekundach też się swiecił. Ja proponuje zrobić tak:
-skasowac błędy metodą jak wyżej
-zapiąć diodę i dać kluczyk na ON - bez odpalania silnika- zobaczyć czy są jakieś błędy
-odpalić silnik i zobaczyć jakie błędy wyskoczą.

Jeśli jest jakaś usterka w układzie to błędy zawsze się będą pojawiać do momentu jej usunięcia bo po prostu dla komputera dany obwód jest niesprawny.
Moduł jest do dostania w intercars - trzeba szukać do 3000GT ale jest (ten sam jest tylko różnił się w oryginale tym że w 3000gt była inne mocowanie i mitsubishi daje inne oznaczenie z tego powodu).

PS. Może jednak nie doczytałem - może i cewka padła...cewki są na ebayu w okolicach $150 za komplet...albo używka za 80 zł z allegro (pojedyńcza).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 20-10-2009, 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-10-2009, 22:19   

nie czytasz :D - moduł zmienili... ale są błędy cewek , jak poprzekłądali , to innej niż wczesniej.. a wtryski to osobna sprawa..
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 19-10-2009, 22:21   

VirMan napisał/a:
nie czytasz :D - moduł zmienili... ale są błędy cewek , jak poprzekłądali , to innej niż wczesniej.. a wtryski to osobna sprawa..


Czytam...ale nie rozumiem :P może i cewki są be ale skąd wiadomo że moduł jest dobry? :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Piotr 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-10-2009, 00:27   

mam identyczne objawy - jutro rano jade do magika bo juz sam bawic sie w szukanie dziury w calym nie bede. jak bede cos wiedzial to powiem.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-10-2009, 00:28   

A magik sie zna na Sigmach albo Mitsubishi chociaż? Lepiej zeby się znał...bo na takiego od co robi VW (TDI) to szkoda czasu i atłasu...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2009, 10:42   

Piotr, a gdzie ma warsztat ten magik ?? :)
 
 
gregus 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Gołdap
Wysłany: 20-10-2009, 10:45   

VirMan napisał/a:
po pierwsze nie tak sie to naprawia.. a co do numerów błedow to :

41 - Injector(s). Possible causes: low or high injector coil resistance, connector or harness.

44 - Ignition Coil (cylinders No. 1 and 4). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.
52 - Ignition Coil (cylinders No. 2 and 5). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.
53 - Ignition Coil (cylinders No. 3 and 6). Possible causes: faulty ignition coil, faulty ignition power transistor unit, connector or harness.

macie panowie cewkę zepsutą jedną pewnie + prawdopodobnie problem z wrtyskiwaczami.



My znamy opisy kodów, inaczej bym skąd wiedział jak, i co oznaczają te błyski. Odczytaliśmy, że może to być cewka i dlatego zamieniliśmy miejscami co powinno wyrzucić inny kod na innej parze cylindrów, a jednak został ten sam. Zmierzyliśmy oporność kabli i te podejrzane w zalezności od długości miały ok 5kΩ i krótszy ok 3,5kΩ. Tak więc kable wyglądały też na sprawne.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-10-2009, 10:54   

jak zmieniliscie to wypadła wam druga cewka. - tak po prawdzie to rzebaby zmierzyć oporność cewek i opornośc na kablach doprowadzajacych
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-10-2009, 14:47   

Witam.Zadzwoń do mnie postaram się Ci pomóc.Do Suwałk blisko jak co numer do mnie 509-782-102 pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.