[CA4A 1.6] skaczace obroty |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz W
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt glxi 1.6,16vAT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 12 Skąd: szczytna
|
Wysłany: 26-08-2009, 19:37 [CA4A 1.6] skaczace obroty
|
|
|
Mam problem z moim coltem 1.6 16v AT coraz czesciej zdaza sie ze po odpaleniu silnika obroty nie spadaja z 3 tys a jak juz spadną to same faluja od 800 do 3 tyś . Co moze byc tego przyczyną |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 05-09-2009, 13:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 27-08-2009, 00:06
|
|
|
1.krokowiec- przeczyscic i nasmarować
2.komp -zrobić reset
3.przepustnica - przeczyscic |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 28-08-2009, 16:16
|
|
|
a co moze byc przyczyna bardzo niskich obrotow...jakis czas temu byly normalne kolo 900 czasem bywa ze spadaja dzis np do 250 cos kolo tego |
|
|
|
 |
Matejo
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 317 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 28-10-2009, 00:22
|
|
|
witam
a ja mam takie pytanie
Mianowicie mam niskie obroty i podobno można je zwiększyć pzykręcając lub wykręcając srubkę na ECU w takim małym kanaliku.
I tu pojawia sie pytanie bo ja niemam takiej srubki.
Powinien on być zabezpieczony gumowym koreczkiem,
nimam go wec powinna byc widoczna sruba , jej też niema
kanalik wygląda jakby nigdy nie było żadnej śrubki jest zatkany na dole jest zaokrąglony
i koniec nic niema.
pomocy |
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-10-2009, 00:26
|
|
|
Matejo, śrubką na przepustnicy nie na ECU. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Matejo
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 317 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 28-10-2009, 00:48
|
|
|
ok to mże ja nie wiem gdie patrzeć gdzie dokładnie ta przepustnica
jest to jest może takie srerne coś patrząc na silnik od przody
za silnikiem tam jest od tyłu podłoczona linka od gazu i
to coś łączy się plastikowym kołnieżem z filtrem powietrza??
Niewiem jestem lewy jeśli chodzi o mechaniczne sprawy |
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-10-2009, 01:09
|
|
|
Matejo, dokładnie to to. Poszukaj śruby, którą da się lekko odchylić membranę w przepustnicy. To dostarczy większą dawkę powietrza silnikowi i podniesie obroty.
Rozejrzyj się też tutaj http://mitsubishifan.webpark.pl/ . Jest tam instrukcja regulacji wolnych obrotów (inny silnik ale zasada taka sama). |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Romano
Nowy Forumowicz Naprawiacz amator
Auto: Passat B5 1.9 TDI AFN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-10-2009, 08:55 Re: skaczace obroty
|
|
|
Tomasz W napisał/a: | Mam problem z moim coltem 1.6 16v AT coraz czesciej zdaza sie ze po odpaleniu silnika obroty nie spadaja z 3 tys a jak juz spadną to same faluja od 800 do 3 tyś . Co moze byc tego przyczyną |
Dzisiaj rano jadąc do pracy stało mi się dokładnie to samo. Obroty falują w szybkim tempie od 2500 do 800 obrotów. Zatrzymałem się i odłączyłem wtyczkę od krokowca, odpaliłem auto, zgasiłem, podłączyłem wtyczkę, odpaliłem i po problemie!. Musimy obydwoje ( ja i Ty) zająć się naszymi silniczkami krokowymi. Albo czyszczenie albo wymiana. Przy okazji czyszczenie przepustnicy na pewno nie zaszkodzi. |
Ostatnio zmieniony przez Romano 28-10-2009, 14:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 28-10-2009, 10:50
|
|
|
na czerwono zaznaczona przepustnica, mocowana na 4 śruby, z tyły jest taka spręzynka i srubka do regulacj obrotów
a przy okazji wie ktoś co to za czujnik ?
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2009, 11:55
|
|
|
kartomaniak gti napisał/a: | a przy okazji wie ktoś co to za czujnik ? |
temp silnika na zegary |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 28-10-2009, 13:29
|
|
|
Cytat: | temp silnika na zegary | dziwne bo mam urwany kabelek od tej wtyczki a mimo to pokazuje mi temp |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2009, 14:46
|
|
|
moge sie mylic, bo jeszcze wyzej (nie od razu nad nim, ale wyzej) jest jeszcze jeden czujnik i to moze byc ten na zegary (choc jest ciut zasloniety, to wyglada na 1-stykowy) |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-10-2009, 14:52
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | kartomaniak gti napisał/a:
a przy okazji wie ktoś co to za czujnik ?
temp silnika na zegary |
stawiam na cisnienia oleju... Kartomaniak świeci Ci konrolka jak przekrecisz kluczyk? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 28-10-2009, 16:58
|
|
|
Cytat: | świeci Ci konrolka jak przekrecisz kluczyk? | jutro sprawdze bo sie aku własnie ładuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 28-10-2009, 17:47
|
|
|
No te dwa czujniki to 1.chyba własnie czujnik cisnienia oleju. (W 4g92 jest w tym samym miejscu) A ten drugi to nie czasem czujnik spalania stukowego (brak go w 4g92). |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|