 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Złącze diagnostyczne |
Autor |
Wiadomość |
szkodnik
Forumowicz
Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 56 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 19-10-2009, 08:33 Złącze diagnostyczne
|
|
|
Co może być powodem ze na złączu diagnostycznym ECU jest stałe napięcie 12 wolt ( dokładniej to 11)?
Samochód jest sprawny, odpala, więc ECU nie jest uszkodzone ( tak mi się wydaje ) jednak po kilku minutach jazdy zapala się CE i chciałem sprawdzić co to. Podpinam się pod złącze ( w kabinie koło bezpieczników wtyczka 2 bolce ) i tak dziwny rezultat.
Druga sprawa, gdzie dokłądnie znajduje się czujnik temperatury silnika, podejrzewam że padł bo mam rano problemy odpalić na zimnym silniku, jak jest ciepły zapala na dotyk.
Pozdrawiam |
_________________ Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24363 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-10-2009, 09:27
|
|
|
ad.1 - sprawdzales bledy dioda czy miernikiem? jak miernikiem, to mogles uzyskac takie wartosci
ad.2 - w okolice termostatu zapraszam |
|
|
|
 |
szkodnik
Forumowicz
Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 56 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 19-10-2009, 09:37
|
|
|
Napierw sprawdzałem diodą 12 woltową która nie migała, świeciła się ciągłym światłem nawet nie przygasała ( sprawdziłem na mierniku dioda gaśnie przy 5 woltach do 8 świeci się niemrawo powyżej 8 wolt świeci jasno ). Więc sprawdziłem miernikiem, którego wskazówka ustaliła się na 11,2 i nawet nie chciała drgnąć przez 20 sekund.
termostat... wyjdę na strasznego ignoranta, ale też nie wiem gdzie jest, podejrzewam że jest koło aparatu zapłonowego. |
_________________ Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 19-10-2009, 10:12
|
|
|
szkodnik napisał/a: | termostat... wyjdę na strasznego ignoranta, ale też nie wiem gdzie jest, podejrzewam że jest koło aparatu zapłonowego. | blisko, idź po górnym złączu chłodnicy, od chłodnicy do silnika i znajdziesz |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
szkodnik
Forumowicz
Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 56 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 23-10-2009, 08:11
|
|
|
Wymieniłem czujnik temperatury silnika i czujnik temperatury do tablicy.... EC nadal sie zapala. Dodatkowo dość wariuje bo zapala się np po 20 minutach jazdy i po kolejnych minutach gaśnie. Albo nie gaśnie po przekręceniu kluczyka.
Jakieś pomysły co może być uszkodzone?
Mam cały drugi silnik by wymieniać elementy ale to dużo roboty...
Objawy nieprawidłowej pracy mam 4 ale nie wiem czy powiązane:
-niskie obroty(był regulowany a obecnie trzyma ok 400-600 rpm) zarówno na benzynie jak i na gazie
-drastycznie źle odpala gdy jest zimny ( trzeba pokręcić z 15 sec podczas których silnik brzmi jakby chciał "wypaść" - łapie na chwilę i gaśnie ) na ciepłym pali "na dotyk"
-na benzynie nie ma mocy za bardzo, jak się mocniej depnie to obroty zamiast się
zwiększać powoli spadają a sam silnik brzmi jakby nie niał iskry lub paliwa ale nie gaśnie tylko totalna utrata mocy) jak dodaje się gazu powoli to się w miarę zbiera ale tylko do pewnego momentu a potem koniec zachowuje się jak przy mocnym depnięciu.
- po odpaleniu gdy jest zimny ma ( i na gazie i benzynie) ok 1500 obrotów i wraz z rozgrzewaniem się silnika spadają do poziomu ok 500rpm
Objawy te są niezależne od zapalenia lub zgaszenia CE, ale na gazie jeździ się normalnie.
Druga sprawa jeśli samo złącze nic mi nie wyświetla da się np na wejściach samego komputera sprawdzić błędy?? Albo jakoś "zmusić" by złącze zaczeło poprawnie działać? |
_________________ Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r. |
|
|
|
 |
|
|