 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pytanie od przyszłego posiadacza galnciora |
Autor |
Wiadomość |
boober1 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2006, 12:34 Pytanie od przyszłego posiadacza galnciora
|
|
|
Witam.
Pewnie ktos mnie zaraz ochrzani za to że dubluję jakiś temat lecz szukałem i nie znalazłem wyraźnych odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Szykuję się z ojcem na zmianę samochodu, od długiego czasu strasznie mi się podoba galancior z roku około 2000. Z tego własnie forum dowiedziałem się że najodpowiedniejszym wyborem spośród silników będzie jednostka 2,5 v6 ponieważ chcielibyśmy odrazu zamontować instalację gazową. Jeśli chodzi o Wasze komentarze jak i te ze strony autocentrum.pl nie wachał bym się z kupnem jakiegoś ładnego galancika z za odry, lecz męczy mnie jeszcze parę rzeczy a gdzie indziej jak nie tu znajdę na nie odpowiedź Odrazu przyznam się że nie mam pojęcia czy w silniku 2,5 v6 jest łańcuch rozrządu czy pasek . Chciałbym sie dowiedzieć ile mniej więcej trzeba przeznaczyć pieniędzy na wymianę rorządu? Jak jest z zawieszeniem, czy częste są potrzeby wymiany tulejek czy też innych części zawieszenia i ile to mniej wiećej kosztuje? Z góry dziękuję posiadaczom tych jak że zacnych automobilów |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 01-09-2006, 21:36
|
|
|
w 6A13, cztli 2.5 V6 jest pasek rozrządu. pierwszy serwis, czyli napęd rozrządu (pasek, rolki), oleje, filtry powinien się zmieścić w 1000zł. LPG tylko sekwencja (dla masochistów, ja tam wolę gazu nie montować). co do zawieszenia - po trzy wahacze na każde koło - jeden wahacz w granicach 170-200zł lub regeneracja 50zł.
pozdr |
|
|
|
 |
boober1 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 00:20
|
|
|
LPG - wieczny dylemat. nie wiadomo co o tym myśleć. Niektórzy twierdzą że, nawet instalacja sekwencyjna szkodzi silnikowi, drudzy, że śmigają już parę dobrych lat, koszt instalacji się zwraca i nic sie nie dzieję. Znajdą się napewno tacy co będa tłumaczyć, że jak się dba o silnik przy nawet gorszej instalacji LPG to można jeździć i jeździć. Jak ktos miał jakieś przykre doświadzczenie z jakąś instalacją LPG to niech się odezwię .Nie chodzi o tracenie mocy przy zafajdanej instalacji lecz o poważne usterki silnika spowodowane właśnie LPG |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-09-2006, 02:01
|
|
|
Dylemat toto jest zawsze, kwestia przeliczenia oplacalnosci takiej sprawy. Ja jak na razie wszystkie moje auta mialem zagazowane (Cari i Gala) z tym ze w Galu mam instalke V gen. i jest boska po prostu (jak nie szwankuje ). Bez niej, obawaim sie ze bym zbanczyl przy tym aucia albo w ostatecznosci jaezdzil jak kapelusz, tylko wtedy nawet moj pies by mnie nie poznal
Przy LPI moje auto jest znacznie mocniejsze na gazie niz na benzynie. Sugerowal mi to wczesniej Kochajj, na poczatku przyjalem z pewnym niedowierzaniem, ale przyszedl taki moment ze to sprawdzilem i taka jest prawda. Jest t o bardzo mocno odczuwalna roznica.
boober1, wymiana rozrzadu to koszt na poziomie 550-600zl czesci na dobrych japonskich zamiennikach + robocizna. Jest z tym troche klopot bo kiepski dostep ale mechanik da sobie rade. Wymiana kosztowala mnie 200 zl u znajomego/sprawdzonego "pana Zenka"
Zawiecha jest dosc delikatna, nie tak jak w Cari ale jednak, szczegolnie jak sie zalozy wieksze felgi. Z przodu trojwahaczowe zawieszenie powoduje wspaniale prowadzenia ale i wiecej elementow do wymiany/regeneracji, jednak tak jak napisal swees nie sa to porazajace koszty.
Musisz sie liczyc z tym, ze jak przywieziesz auto z cywilizowanego kraju to zawieche (wahacze, koncowki drazkow, laczniki stabilizatora, amorki) masz na 100% do wymiany po pol roku mniej wiecej (w zaleznosci od wielu czynnikow, m. in.: wzglednej dziurawosci drog w Twoim regionie, rozmiaru felg i opon, itd.) ale to dotyczy praktycznie wszystkich sprowadzonych aut. U nas zawieszenie pracuje po prostu w innych zakresach |
_________________
 |
|
|
|
 |
boober1 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 10:17
|
|
|
muczos gracjas !! |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10687 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 02-09-2006, 12:03
|
|
|
A ja kupiłemm i wiem ze beda gazował... tzn zakałdał LPG, bo chce dłużej pojezdzic i sie instalka zwróci... Z tego co sie dowiadywałem to wszyscy mowią o cenach na poziomie 4.4tyś za sekwencję. Jakby ktoś miał cościewkawego nieh da znać w temacie LPG, zreszta załozyłem topic o polecanych instalacjach/warsztatach LPG.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 02-09-2006, 15:13
|
|
|
LPG - sam założyłem do swojego gala zwykłą instalację za 1900zł. Teraz tego żałuję, ale nie dlatego, że coś z autem nie tak (wyłączając znany temat check engine). Po prostu jeżdżę mało (jakieś 10-15 tysi rocznie) i zanim mi się zwróci koszt instalacji, to już będę śmigał nowym rekinkiem. Koszty zwracają się po około 40 tkm (im droższa instalacja, tym oczywiście późńiej...), więc warto się zastanowić, czy tyle przejeździmy i czy zrekompensuje nam to jakby nie było wyraźną ingerencję w silnik i spadek mocy (choć wasze doświadczenia z sekwencją i zwyżką mocy temu przeczą-w każdym razie w moim galu daje się odczuć lekkie zmęczenie kucyków zasilanych gazem). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2006, 20:10
|
|
|
1. LPG - ważniejsze gdzie a nie co zakładasz, ALE - do V6 najlepiej instalkę z wtrykami gazu, bo podawanie przed przepustnicą powoduje, że cylindry najdalej od niej mają uboższą mieszankę = kłopoty
2. jest pasek rozrządu i koszt zależy od tego, co będzie zmieniane - jeśli także napinacz hydrauliczny, to on sam kosztuje ok. 400-500 zł, ponadto pasek (150-200 zł), rolki, może pompa wody i pasek klimy, wspomagania, alternatora itp. Być może jeszcze uszczelnienia - simmering wału, wałków itp.
3. zawieszenie wbrew pozorom nie jest takie słabe - wytrzymuje sporo - nawet cieknące amory (o czym się przekonał np. futro68) - gorzej z hamulcami, które na szczęście zostały w 1999 roku poprawione, ale i tak radzę się przyjrzeć czy tarcze nie biją |
|
|
|
 |
|
|