Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie od przyszłego posiadacza galnciora
Autor Wiadomość
boober1
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2006, 12:34   Pytanie od przyszłego posiadacza galnciora

Witam.
Pewnie ktos mnie zaraz ochrzani za to że dubluję jakiś temat :) lecz szukałem i nie znalazłem wyraźnych odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Szykuję się z ojcem na zmianę samochodu, od długiego czasu strasznie mi się podoba galancior z roku około 2000. Z tego własnie forum dowiedziałem się że najodpowiedniejszym wyborem spośród silników będzie jednostka 2,5 v6 ponieważ chcielibyśmy odrazu zamontować instalację gazową. Jeśli chodzi o Wasze komentarze jak i te ze strony autocentrum.pl nie wachał bym się z kupnem jakiegoś ładnego galancika z za odry, lecz męczy mnie jeszcze parę rzeczy a gdzie indziej jak nie tu znajdę na nie odpowiedź :) Odrazu przyznam się że nie mam pojęcia czy w silniku 2,5 v6 jest łańcuch rozrządu czy pasek . Chciałbym sie dowiedzieć ile mniej więcej trzeba przeznaczyć pieniędzy na wymianę rorządu? Jak jest z zawieszeniem, czy częste są potrzeby wymiany tulejek czy też innych części zawieszenia i ile to mniej wiećej kosztuje? Z góry dziękuję posiadaczom tych jak że zacnych automobilów :D
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 01-09-2006, 21:36   

w 6A13, cztli 2.5 V6 jest pasek rozrządu. pierwszy serwis, czyli napęd rozrządu (pasek, rolki), oleje, filtry powinien się zmieścić w 1000zł. LPG tylko sekwencja (dla masochistów, ja tam wolę gazu nie montować). co do zawieszenia - po trzy wahacze na każde koło - jeden wahacz w granicach 170-200zł lub regeneracja 50zł.

pozdr
 
 
boober1
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2006, 00:20   

LPG - wieczny dylemat. nie wiadomo co o tym myśleć. Niektórzy twierdzą że, nawet instalacja sekwencyjna szkodzi silnikowi, drudzy, że śmigają już parę dobrych lat, koszt instalacji się zwraca i nic sie nie dzieję. Znajdą się napewno tacy co będa tłumaczyć, że jak się dba o silnik przy nawet gorszej instalacji LPG to można jeździć i jeździć. Jak ktos miał jakieś przykre doświadzczenie z jakąś instalacją LPG to niech się odezwię .Nie chodzi o tracenie mocy przy zafajdanej instalacji lecz o poważne usterki silnika spowodowane właśnie LPG
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-09-2006, 02:01   

Dylemat toto jest zawsze, kwestia przeliczenia oplacalnosci takiej sprawy. Ja jak na razie wszystkie moje auta mialem zagazowane (Cari i Gala) z tym ze w Galu mam instalke V gen. i jest boska po prostu (jak nie szwankuje ;) ). Bez niej, obawaim sie ze bym zbanczyl przy tym aucia albo w ostatecznosci jaezdzil jak kapelusz, tylko wtedy nawet moj pies by mnie nie poznal ;)
Przy LPI moje auto jest znacznie mocniejsze na gazie niz na benzynie. Sugerowal mi to wczesniej Kochajj, na poczatku przyjalem z pewnym niedowierzaniem, ale przyszedl taki moment ze to sprawdzilem i taka jest prawda. Jest t o bardzo mocno odczuwalna roznica.

boober1, wymiana rozrzadu to koszt na poziomie 550-600zl czesci na dobrych japonskich zamiennikach + robocizna. Jest z tym troche klopot bo kiepski dostep ale mechanik da sobie rade. Wymiana kosztowala mnie 200 zl u znajomego/sprawdzonego "pana Zenka" ;)
Zawiecha jest dosc delikatna, nie tak jak w Cari ale jednak, szczegolnie jak sie zalozy wieksze felgi. Z przodu trojwahaczowe zawieszenie powoduje wspaniale prowadzenia ale i wiecej elementow do wymiany/regeneracji, jednak tak jak napisal swees nie sa to porazajace koszty.
Musisz sie liczyc z tym, ze jak przywieziesz auto z cywilizowanego kraju to zawieche (wahacze, koncowki drazkow, laczniki stabilizatora, amorki) masz na 100% do wymiany po pol roku mniej wiecej (w zaleznosci od wielu czynnikow, m. in.: wzglednej dziurawosci drog w Twoim regionie, rozmiaru felg i opon, itd.) ale to dotyczy praktycznie wszystkich sprowadzonych aut. U nas zawieszenie pracuje po prostu w innych zakresach ;)
_________________
 
 
 
boober1
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2006, 10:17   

muczos gracjas !!
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10687
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-09-2006, 12:03   

A ja kupiłemm i wiem ze beda gazował... tzn zakałdał LPG, bo chce dłużej pojezdzic i sie instalka zwróci... Z tego co sie dowiadywałem to wszyscy mowią o cenach na poziomie 4.4tyś za sekwencję. Jakby ktoś miał cościewkawego nieh da znać w temacie LPG, zreszta załozyłem topic o polecanych instalacjach/warsztatach LPG.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-09-2006, 15:13   

LPG - sam założyłem do swojego gala zwykłą instalację za 1900zł. Teraz tego żałuję, ale nie dlatego, że coś z autem nie tak (wyłączając znany temat check engine). Po prostu jeżdżę mało (jakieś 10-15 tysi rocznie) i zanim mi się zwróci koszt instalacji, to już będę śmigał nowym rekinkiem. Koszty zwracają się po około 40 tkm (im droższa instalacja, tym oczywiście późńiej...), więc warto się zastanowić, czy tyle przejeździmy i czy zrekompensuje nam to jakby nie było wyraźną ingerencję w silnik i spadek mocy (choć wasze doświadczenia z sekwencją i zwyżką mocy temu przeczą-w każdym razie w moim galu daje się odczuć lekkie zmęczenie kucyków zasilanych gazem).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-09-2006, 20:10   

1. LPG - ważniejsze gdzie a nie co zakładasz, ALE - do V6 najlepiej instalkę z wtrykami gazu, bo podawanie przed przepustnicą powoduje, że cylindry najdalej od niej mają uboższą mieszankę = kłopoty
2. jest pasek rozrządu i koszt zależy od tego, co będzie zmieniane - jeśli także napinacz hydrauliczny, to on sam kosztuje ok. 400-500 zł, ponadto pasek (150-200 zł), rolki, może pompa wody i pasek klimy, wspomagania, alternatora itp. Być może jeszcze uszczelnienia - simmering wału, wałków itp.
3. zawieszenie wbrew pozorom nie jest takie słabe - wytrzymuje sporo - nawet cieknące amory (o czym się przekonał np. futro68) - gorzej z hamulcami, które na szczęście zostały w 1999 roku poprawione, ale i tak radzę się przyjrzeć czy tarcze nie biją
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.