Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 Gdi Elegance] Nowemu foromowiczowi wyparowal olej
Autor Wiadomość
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 16-10-2009, 22:36   [Cari 1.8 Gdi Elegance] Nowemu foromowiczowi wyparowal olej

Witam !

Moja Cari zaskoczyla mnie niestety negatywnie ...

Wstyd sie przyznac.. prosze sie nie smiac ... ale kupilem Cari i nie sprawdzilem stanu oleju. Zrobilem z 800 kilometrow i dzisiaj poszedlem sprawdzic stan oleju bagnetem .. i wlosy deba
oleju bylo na samym czubku bagnetu... polecialem dolalem litr i zero rezultatu. W stresie na szybko wymienilem olej u mechanika, wlal mi polsyntetyk castrola 10w40 magnatec...
Jak to mozliwe ze w marcu byl wymieniany olej, 10 tysiecy kilometrow temu ... a tu oleju nie ma... tak bierze olej ? :(

- dymek z rury ladny bialy
- silnik ogladany przez 2 mechanikow na kanale i podnosiku suchutko
- na przegladzie spalinki badane i mechanik twierdzil ze super w normach

to gdzie ten olej wyparowal ? :(

Auto ma przebieg 100 tys. i wlali mi polsyntetyk z tego wzgledu ze olej bierze... czy to zle czy dobrze ?
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-10-2009, 22:47   

mumin303 napisał/a:
Jak to mozliwe ze w marcu byl wymieniany olej, 10 tysiecy kilometrow temu

Powinienes sprawdzac przynajmniej raz na 1000km poziom oleju. Niewiadomo ile bylo tego oleju wlane to raz, dwa to to, ze silnik ma prawo wziasc trche oleju szczegolnie gdy sie smiga na krotkich dystansach np w miescie, korzysta sie z wysokich obrotow silnika, czesto jezdzi szybko itd Poza tym 16zaworowy silnik wezmie wiecej oleju niz 8zaworowy...
mumin303 napisał/a:
Auto ma przebieg 100 tys. i wlali mi polsyntetyk z tego wzgledu ze olej bierze... czy to zle czy dobrze ?

zle, wlej pelny syntetyk a nie pol syntetyk... kto Ci to w ogole doradzil :?: Wlej do max na bagnecie, i sprawdzaj raz na kilkaset km ile Ci bierze. Wtedy bedziesz mial miarodajny obraz czy i ile Ci bierze...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2009, 23:05   

Zobacz, jak się trzyma płyn chłodzenia. Jest czyściutki?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 16-10-2009, 23:11   

Robson86 napisał/a:

Powinienes sprawdzac przynajmniej raz na 1000km poziom oleju. Niewiadomo ile bylo tego oleju wlane to raz, dwa to to, ze silnik ma prawo wziasc trche oleju szczegolnie gdy sie smiga na krotkich dystansach np w miescie, korzysta sie z wysokich obrotow silnika, czesto jezdzi szybko itd Poza tym 16zaworowy silnik wezmie wiecej oleju niz 8zaworowy...


czyli GDI bierze troche oleju ? Jest to w miare normalne czy kupilem zajezdony egzemplarz :| ... samochod jezdzony na bardzo krotkich dystansach przez plec piekna

mumin303 napisał/a:
Auto ma przebieg 100 tys. i wlali mi polsyntetyk z tego wzgledu ze olej bierze... czy to zle czy dobrze ?

Robson86 napisał/a:
d
zle, wlej pelny syntetyk a nie pol syntetyk... kto Ci to w ogole doradzil :?: Wlej do max na bagnecie, i sprawdzaj raz na kilkaset km ile Ci bierze. Wtedy bedziesz mial miarodajny obraz czy i ile Ci bierze...
Pozdroo


Kurcze a mozna tak wymienic przy nastepnej wymianie na syntetyk ? Nie chcialbym wyrzucac kasy w bloto.. przed wymiana wlalem 1l .. ktory potem poszedl do kosza no i teraz ta wymiana tez do kosza ?:P
Radzili ze lepiej polsyntetyk bo jesli bierze olej to ten gestszy jest i bedzie go mniej bral no i nie warto marnowac drozszego ...
To nie jest tak ze jak uzywalem pol-syntetyka to potem nie moge zmienic na ten lepszy syntetyk ??

[ Dodano: 16-10-2009, 23:12 ]
Piwor napisał/a:
Zobacz, jak się trzyma płyn chłodzenia. Jest czyściutki?


mechanik patrzal i nic nie marudzil ale fakt ze przedwczoraj dolewalem nowego bo byl niski stan
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 16-10-2009, 23:29   

zostań przy tym oleju a następna wymianę zalej syntetykiem( i tutaj dylemat co producent to inaczej kwalifikuje olej syntetyczny są oleje które maja 5w30 a nie są pełnymi syntetykami itp) na pewno ten olej nie wyrządzi więcej szkód niż to że jeździłeś bez oleju
Zalecane oleje do GDI to 5w30

a dyskusja na temat wyższości oleju jednego nad drugim jest tutaj
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 17-10-2009, 00:02   

pawelsonx napisał/a:
zostań przy tym oleju a następna wymianę zalej syntetykiem( i tutaj dylemat co producent to inaczej kwalifikuje olej syntetyczny są oleje które maja 5w30 a nie są pełnymi syntetykami itp) na pewno ten olej nie wyrządzi więcej szkód niż to że jeździłeś bez oleju
Zalecane oleje do GDI to 5w30




Uff.. to poczekam do nastepnej wymiany ... albo oddam dziewczynie do lanosa :d.. chyba po 200 kilometrach olej bedzie jeszcze jak nowy ? ;)

Martwi mnie tylko ze byl jezdzony przez poprzedniego wlasciciela na tak malym stanie oleju i potem jeszcze ja... moglo zrobic duzo krzywdy silniczkowi ? :/ Dodam lampka na desce nie swiecila, temp ok. zadnych niepokojacych objawow... tylko odpalanie bylo ciezsze
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-10-2009, 14:34   

mumin303 napisał/a:
czyli GDI bierze troche oleju ?

Powiem Ci tak, kazdy silnik cos tam bierze. Bardzo duzo zalezy od stylu jazdy, od kondycji silnika itp
mumin303 napisał/a:
samochod jezdzony na bardzo krotkich dystansach przez plec piekna

na krotkich dystansach kazde auto spala wiecej oleju niz podczas jazd gdy silnik sie dobrze rozgrzeje.
mumin303 napisał/a:
Radzili ze lepiej polsyntetyk bo jesli bierze olej to ten gestszy jest i bedzie go mniej bral no i nie warto marnowac drozszego ...

polsyntetyk gorzej smaruje popychacze w silnikach GDI
pawelsonx napisał/a:
Zalecane oleje do GDI to 5w30

dokladnie to 10W30 Castrola. W tej chwili Castrol juz nie produkuje tego oleju. Byl to pelen syntetyk o mylacej 10 na poczatku.
mumin303 napisał/a:
albo oddam dziewczynie do lanosa :d.. chyba po 200 kilometrach olej bedzie jeszcze jak nowy ?

:shock: zartownis z Ciebie (mam nadzieje :P )
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 18-10-2009, 11:13   

Robson86 napisał/a:

mumin303 napisał/a:
albo oddam dziewczynie do lanosa :d.. chyba po 200 kilometrach olej bedzie jeszcze jak nowy ?

:shock: zartownis z Ciebie (mam nadzieje :P )
Pozdroo


Hh, pol zartem pol serio.. ale z drugiej strony cos z tym olejem bedzie nie tak ? Zostal w lany do gdi i przejechalem dokladnie 200km.. to nie moglbym go zlac i wlac do lanosa ?:) Nie mowie po 10tysiacach ale teraz od razu zaraz po wymianie.

Czy mozecie sie jeszcze raz wypowiedziec czy moge na polsyntetyku przejechac te 10tysiec i potem wrocic na syntetyk ? Czy jednak to moze juz mi narobic kuku w silniku. Ktos juz tak zrobil z Was?
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-10-2009, 12:01   

mumin303 napisał/a:
ale z drugiej strony cos z tym olejem bedzie nie tak ?

Po wlasniu do jednostki on traci jakies tam swoje juz wlasciwosci, miedzy innymi pochlania czesc calego syfu panujacego w silniku itd.
mumin303 napisał/a:
Czy mozecie sie jeszcze raz wypowiedziec czy moge na polsyntetyku przejechac te 10tysiec i potem wrocic na syntetyk ? Czy jednak to moze juz mi narobic kuku w silniku.

zalezy od Ciebie, nic zlego nie powinno sie stac, ale ja osobiscie zmienilbym ten olej. Idzie zima, olej bedzie gestnail w temperaturach niskich, a silnik rano bedzie dluzej ze tak powiem chodzil na sucho niz w przypadku olejow syntetycznych (rzadszych, ktore szybciej docieraja do najdalszych czesci silnika)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-10-2009, 15:56   

GDI lubi wziąśc tak jak prawie wszystkie wysooko obrotowe. Właśnie wtedy kiedy kręci się wysoko.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 20-10-2009, 01:55   ryzykanci z was

pierwsze niech ci sprawdzi mechanik w jakim stanie jest silnik niech ci pomierzą ciśnienie na poszczególnych cylindrach sprawdzą ciśnienie oleju jeżeli olej wyparował musi być tego jakaś przyczyna a jeżeli okaże się że puszcza na cylindrach szkoda lać dobry olej bo tylko jeszcze większej szkody się narobi najlepiej zostaw ten co masz sprawdzaj poziom oleju regularnie jeżeli na 8000 km przy spokojnej jeździe weźmie ci jakieś śladowe ilości 100-200 ml możesz pokombinować z dobrym syntetykiem.
 
 
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 30-10-2009, 20:17   Powrocilem do syntetyka

Hej,

Przejechalem na 10w40 jakies 500km. Zdecydowalem sie zaryzykowac i zalalem castrola 5w40 + wymiana filtra powietrza. Powiem tak ... teraz to jest inny samochod ;)
Cari chodzi duzo ciszej i jest zwawszy .. az sam sobie nie dowierzam ale takie mam odczucia :) Moze tez to kwestia filtru ale naprawde czuc roznice. Musze oczywiscie poczekac i pojezdzic zeby sie upewnic ale pierwsze wrazenia sa wrecz szokujace ;)

pozdr
 
 
Bonfire
[Usunięty]

Wysłany: 30-10-2009, 21:23   

Morfi napisał/a:
GDI lubi wziąśc tak jak prawie wszystkie wysooko obrotowe. Właśnie wtedy kiedy kręci się wysoko.


Mój GDI (przebieg 130 kkm) bierze około litra na 10 kkm. Myślę, że takie zużycie jest normalne. Może inni forumowicze się wypowiedzą to porównamy.

Pozdrawiam
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-10-2009, 22:16   

mumin303 napisał/a:
Zdecydowalem sie zaryzykowac i zalalem castrola 5w40 + wymiana filtra powietrza. Powiem tak ... teraz to jest inny samochod

a nie mowilem :) GDI po prostu kochaja oleje syntetyczne. Szczegolnie teraz w zimie one sa duzo bardziej elastyczne i stawiaja mniejszy opor czescia w silniku. Auto sie mniej meczy i mniej zuzywa :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 31-10-2009, 00:30   

nawet zdrowy silnik w ekstremalnych warunkach wcina olej zależy jak się jeździ, jak ktoś ostro piłuje silnik to myślę że ten litr na 10000 km to i tak stosunkowo mało, moja zużywa mi niezauważalnie olej podejrzewam że najwięcej oleju zużywa poprzez wycieranie bagnetu, podczas sprawdzania poziomu oleju :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.