Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
Co to może być,szarpie
Autor Wiadomość
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 30-10-2009, 16:55   Co to może być,szarpie

Witam,wszystkich,znowu mam problem z sigmą,moja sigma długo stała nie jeżdżona no i po pół roku postanowiłem że zacznę znowu nią jeździć ,ale niestety sigma nie chce ze mną gadać obraziła się czy co :oops: ,wygląda to tak że odpalam silnik rano od strzała bez problemu na wolnych obrotach chodzi równiutko i cicho ,ale do czasu ,jak się zagrzeje przy przyspieszaniu szarpie motorem tak jak by traciła zapłon na dwóch czasem jednym cylindrze,dzieje się tak jak chcę gwałtownie przyspieszyć przy wyprzedzaniu ,lub przyspieszyć np na 3biegu przy 30km/h,na zimnym silniku jest wszystko ok,wymieniłem przewody i świece,ale dalej lipa bez zmian,nie chcę wymieniać dalej kopułek cewek,itd bo to bez sensu,do kopułki zaglądałem wygląda jak nowa,może to wtryski pomyślałem wlałem stp do zbiornika ale narazie zrobiłem 200km i bez zmian,więc jeśli ktoś może podpowiedzieć co to jeszcze może być ,może ktoś miał coś podobnego,to będe wdzięczny,bo nie chcę po kolei wymieniać każdej części,z góry dzięki.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 30-10-2009, 18:54   

30km/h na 3 biegu to masz jakieś 1100rpm - ciekawy styl jazdy preferujesz.

Błędy ECU + czyszczenie styków wszystkich czujników, przez 6 miechów stania mogły zaśniedzieć.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 30-10-2009, 23:11   

Bulwa, Moja kopułka i palec do dzisiaj wyglądają jak nowe tylko z tą różnicą że leżą na półce w garażu. Miałem ten sam problem. Po wymianie kopułki i palca problem ustąpił. Proponował bym zacząć od palca koszt 30zł potem kopułka koszt 160zł.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 30-10-2009, 23:33   

Zajc3w napisał/a:
30km/h na 3 biegu to masz jakieś 1100rpm - ciekawy styl jazdy preferujesz.

Błędy ECU + czyszczenie styków wszystkich czujników, przez 6 miechów stania mogły zaśniedzieć.


Wojtas ma rację. Ewentualnie jeszcze cewka ale to raczej na końcu.
Co do mordowania silnika na niskich obrotach - to jest niezdrowe ale ten silnik pozwala na to - niestety bo elastyczność jest imponująca...na 5 można i 40 jechać i nie protestuje...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 31-10-2009, 00:44   

Mi poszarpuje właśnie jak cisnę na niskich(czasem zapominam jaki bieg mam wbity :oops: )i przechodząc przez 1200-1500 rpm szarpie lekko. Jak się tego silnika(12V) nie trzyma między 2000 a 3000 rpm to w mieście pali znacznie więcej. różnica nawet 5 l/100km
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 31-10-2009, 01:38   

Mam taki objaw ze szarpie na benzynce i pewnie filtr , bo na gazie jak złoto :) Jeśli to rzeczywisćie zapłon , to możesz poczekać jakiś miesiąc-dwa na mój elektroniczny zapłon - na pewno lepsza alternatywa , ale trzeba poczekać :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 31-10-2009, 09:00   

no niech będzie że kopułka i palec,ale dlaczego nie szarpie na zimnym silniku tylko po przejechaniu 2km dopiero zaczyna się szarpaczka,jeszcze myślę że może być woda w zbiorniku bo auto stało z prawie pustym bakiem,mogła się tam skroplić doleje jeszcze jakiegoś specyfiku i zobaczymy.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 31-10-2009, 10:44   

owszem - ja bym tak od razu nie obstawiał, zwłaszcza że jest jedna cewka i jeden tranzystorek w 12v. - bo co sie zmienia z temperaturą :

ilosć paliwa podawana do sinika
proporcje powiertza
lambdy mogą sie dogrzać
kąt wyprzedzenia zapłonu

z tąd wywnioskować można sporo możliwości.. teoretycznie każda dobra , ale jak nie było różnicy po wymianie kawałka zapłonu , to najprawdopodobniej , nie tu problem. Sprawdź filtr paliwa, potem moze poruszajwtyczką od przepływomierza , potem spróbuj badać lambdy , jeśli kopułka jet ok , może tranzystor padać , w najgoszym razie ecu , ale to mało prawdopodobne

to tak odemnie

[ Dodano: 31-10-2009, 10:46 ]
zależy tez od zuzycia silnika on w podanym przedziale obrotów dość buczy i muli jak dla mnie ale w automacie to jst tylko przy delikatnym ruszaniu :) - dużo zależy od stylu jazdy.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 31-10-2009, 22:49   

Bulwa napisał/a:
no niech będzie że kopułka i palec,ale dlaczego nie szarpie na zimnym silniku tylko po przejechaniu 2km dopiero zaczyna się szarpaczka,jeszcze myślę że może być woda w zbiorniku bo auto stało z prawie pustym bakiem,mogła się tam skroplić doleje jeszcze jakiegoś specyfiku i zobaczymy.


bulwa Może napisze jak ja doszłem do tego że to wina kopułki lub palca (wymieniłem razem więc niewiem do końca co było przyczyną czy kopuła czy palec). Ale od początku. Misiek zaczoł szrpać z nienacka, jechałem spokojnie, a tu nagle podczas przyspieszania szarpanie, które ustępowało powyżej 3000obr. Mam LPG więc pierwsze co przyszło mi do głowy, przełącze na benzynkę szarpanie znikneło. No to podejżenia spadły na LPG na pierwszy ogień poleciały filtry gazu, bez skutku. Następnie podejrzenia spadły na wtryski gazu (zabrudzenie) po czyszczeniu szarpanie nie ustepowało. Więc kolejne podejrzenia padły na kable i świece, kolejny ślepy strzał. Byłem tym dość mocno zbulwersowany, bo nie lubię jak mi coś w miśku nie działa. Więc wymieniłem wtryski gazu na nowe, nie zmieniło to stanu rzeczy. Jeździłem tak przez miesiąc denerwując się przy każdym wyprzedzaniu. W końcu zaczołem jeździć na benzynie, po tygodniu nastąpił przełom, szarpanie zaczeło występować na benzynie. Mniej dokuczliwie ale było. Z każdym kolejnym dniem wzrastało, więc przypuszczenia ze to wina LPG były bez celowe.
OK więc szukamy dalej. Teraz już razem z łukaszem12 postawiliśmy że to cewka zapłonowa. (po wcześniejszym sprawdzeniu miernikiem). Niestety wymiana nie pomogła. Więc jeśli nie cewka to co?. Pozostał aparat zapłonowy no i kopułka i palec. Palec i kopułka odpadały bo wyglądały jak nowe. Dzięki Wirmenowi miałem drugi na podmianke. I zgadni co, nie pomogło. Więc zamówiłem w inter carsie kopułkę i palec. Wiesz wymieniając kopułkę i palec, nie miałem nadziei że pomoże. Tym większe było moje zdziwienie gdy przestało szarpać. Co najlepsze że objaw szrpania wystepowł tyloko na ciepłym silniku gdy był zimny było ok. Więc widzisz, Ja straciłem dwa miesiące i 700zł. Ty zrobisz jak uważasz. :roll:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 01-11-2009, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 31-10-2009, 23:52   

true - mozesz sprawdzićw jakim stanie są twoje - apropos kopułki to bardzo ważny jest stan elektrod tych naokoło :) i ich odległości od palca :)

i pisze się virmanowi i drugi :D :P :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 01-11-2009, 08:59   

w takim razie w poniedziałek kupię kopułkę 200zł nie majątek ,napiszę czy pomogło,dzięki za podpowiedz.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 01-11-2009, 09:20   

Daj znzać co i jak po wymianie. Jestem ciekawy czy przestanie szarpać. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 02-11-2009, 19:09   

Witam ponownie,sprawdziłem dzisiaj błędy i wyskakuje 13 i 21,jakieś czujniki temperatury chyba tylko które to i gdzie ich szukać,będę wdzięczny za podpowiedz.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 02-11-2009, 19:25   

21 - Coolant Temperature Sensor. Possible causes: faulty coolant temperature sensor, connector or harness.
cośnie tak z wyczuwaniem temperatury płynu chłodzącego w silniku - czujniki lub instalacja

13 - Intake Air Temperature Sensor. Possible causes: faulty intake air temperature sensor, connector or harness.

czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu - kabelki lub przepływka.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-11-2009, 19:41   

Dobrze było sie do ecu podpiąć kabelkiem żeby zobaczyć jakie odczyty są na tych czujnikach. Sprawdź wtyczkę w przepływomierzu - lubi mieć słaby kontakt - trzeba jakoś wyczyścić styki i problem powinien zniknąć. A co do drugiego czujnika to muszę sprawdzić gdzie on siedzi :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.