Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Ryglowanie drzwi
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 18-04-2012, 15:52   [EAxx] Ryglowanie drzwi

Dorwałem ostatnio panel od sterowania szyb z wersji angielskiej, zaciekawił mnie ten kwadracik w plastiku zewnętrznym:


w moim europejskim tego nie ma!

rozebrałem panel i znalazłem miejsce na płytce na przycisk (właściwie 2) do ryglowania i odryglowania drzwi:



Pomyślałem, że można taki przycisk sobie dorzucić, więc pobiegłem z gołą płytką do auta i wpiąłem ją w drzwi kierowcy, przyciski nie działają :( pytanie jak je uruchomić? Konieczne jest grzebanie w ETACS?

Z ciekawostek: różnica między panelem od anglika a europejskim jest taka, że podświetlany jest inny przycisk i zamienione jest stronami sterowanie przednich szyb: podświetlony przycisk dalej steruje szybą kierowcy pomimo tego że jest z prawej strony, tył działa poprawnie-nie zamienione są strony. Reszta jest taka sama, na europejskiej płytce też są styki podpisane jako "Door UNLOCK" i "Door LOCK"
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-04-2012, 17:17   

sveno napisał/a:
podświetlony przycisk dalej steruje szybą kierowcy pomimo tego że jest z prawej strony, tył działa poprawnie-nie zamienione są strony.


Trzeba przelutować rezystor i śmiga wtedy jak należy :)

sveno napisał/a:
pytanie jak je uruchomić? Konieczne jest grzebanie w ETACS?


Obawiam się, że tak...
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 18-04-2012, 18:23   

a czy ktoś ma może ten przełącznik u siebie? Skoro producent przewidział miejsce na płytce to pewnie była to opcja.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2012, 21:53   

sveno, z tego co wiem, to wystarczy posiadać panel który ma ten przycisk, włożenie takiego panelu do auta automatycznie powoduje, że działa z niego ryglowanie drzwi, widocznie w Twoim panelu oprócz przycisku brakuje jeszcze jakieś elektronicznego robaczka ;)
 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2012, 23:56   

Sveno VR-owe panele maja ten przycisk
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 19-04-2012, 07:22   

He, spoko bajer.. ale przecie wystarczy zablokować pstryczkiem drzwi kierowcy wtedy i tak centralny zamknie wszystkie drzwi:) ale ciekawy bajer:)
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 19-04-2012, 07:26   

sveno, a ten przycisk to tak dla samej chęci posiadania jednego przycisku więcej??
bo tak jak mackbeth, napisał funkcja jest dostępna w klamce
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 19-04-2012, 09:38   

tomek84 napisał/a:
sveno, a ten przycisk to tak dla samej chęci posiadania jednego przycisku więcej??
i tak i nie :) jeżeli to by działało to stąd już prosta droga do ryglowania drzwi przy przekroczeniu zadanej prędkości np.20km/h

Torp12 napisał/a:
Sveno VR-owe panele maja ten przycisk
zaraz pisze do Daniela :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 19-04-2012, 09:51   

Niech zrobi zdjęcie płytki z obu stron, bo pewno rezystora/zworki tylko brakuje:)
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2012, 11:10   

sveno, widze że podłapałeś temat z automatycznym zamykaniem drzwi przy prędkości powyżej x km/h o którym pisałem w wątku o Kompie.
Gdyby to działało i Artur zrobił by w UKP wyjście, to można by wykorzystać:)

Więc uruchom to w Miśku i będziemy Artura namawiać:)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 19-04-2012, 12:05   

Wystarczy prosty licznik impulsów z przerzutnikiem podłączył pod sygnał prędkości... nap na nieśmiertelnym układzie NE555 :)
np. tylko trzeba wyliczyć wartości tajk żeby odpowiednia ilość impulsów wejściowych załączała układ (ale w tej aplikacji na screenach nie powinno być problemu:) )


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1077744.html
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 19-04-2012, 21:04   

Torp12 napisał/a:
Sveno VR-owe panele maja ten przycisk

Dokładnie..trzeba by dorwać obydwa panele i porównać je ze sobą pod względem elementów i zobaczyć czego brakuje lub czy sie różnią wartościami poszczególnych elementów.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
spown 
Mitsumaniak
^^^^^^^^^^^


Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 625
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-04-2012, 21:31   

Ryglowanie, odryglowywanie drzwi jest możliwe do zrealizowania bez grzebania w tym panelu... Wystarczy podać masę na odpowiedni przewód w wiązce za bezpiecznikami. Mam ryglowanie sterowane z autoalarmu, a żeby odryglować drzwi dorobiłem sobie odpowiedni przycisk, który po prostu zwiera do masy... Powiem tylko tyle:
zrezygnowałem z tego rozwiązania po kilku dniach, ponieważ tak jak w VW, albo mercedesie w galancie drzwi nie otwierają się po pociągnięciu za klamkę, co powodowało, że właśnie musiałem otwierać drzwi tym przyciskiem, albo ręcznie za rygiel... Oczywiście można by było zrobić tak, żeby się otwierał po zgaszeniu, ale co w przypadku jak ktoś wysiada "po drodze..." ?
_________________
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-04-2012, 21:40   

W sumie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby odryglowanie wysterować z klamki do otwierania od środka. Tylko aby wszystkie drzwi miały taką możliwość, trzeba by ciągnąć do tylnych dodatkowe przewody.
 
 
Elmosquito 
Forumowicz
BORN TO RIDE

Auto: Mitsubishi Galant V6 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 42
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 20-04-2012, 23:50   

witam,
Mam problem z zamkiem, nie potrafie go odpowiednio ustawić. czy potrzebne jest zasilanie żeby zaryglować drzwi? Przed chwila rozebrałem zamek, wyciągnąłem go z drzwi, a teraz nie potrafie go tam zamontować :P
Wie ktoś jak to ustawić? Nie chce sie blokować z kluczyka reszta działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.