Wymiana oleju w skrzyni (manualnej) |
Autor |
Wiadomość |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 03-12-2010, 12:31 Wymiana oleju w skrzyni (manualnej)
|
|
|
Zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni (benzyna 1.8). Nie żeby jakieś problemy , ale Lancer ( ja też ) lubi wysokie obroty i nie zaszkodzi , żeby skrzynia miała porządny olej . Fabryka leje olej w specyfikacji GL-3 ( taki ) . Z pewnością chodzi o oszczędność . Mam zamiar wlać olej o specyfikacji GL-4 - ma dużo lepsze właściwości smarne i lepiej wytrzymuje większe obciążenia . Myślę o tym oleju . Jestem fanem Shella , więc ... Ale wcale nie dyskredytuję innych marek - jeśli ktoś wie o oleju np. dedykowanym do japońskich skrzyń , to jestem otwarty . Wydatek rzędu 100 zł na wiele lat chyba warto ponieść . Oczywiście poczekam z tym na lepszą pogodę - chyba dopiero na wiosnę . |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichalRej
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 183 Skąd: Lib/Krk
|
Wysłany: 03-12-2010, 13:25
|
|
|
Ja też myślałem nad zmianą oleju w skrzyni... tylko nie bardzo wiedziałem jak się do tego tematu zabrać...
W sumie jeśli ten olej który podałeś uzyska również aprobatę innych to ja też
zaaplikuję go w swoim samochodzie...
No i w sumie ja też mam zaufanie do marki Shell...
Sam nie wiem dla czego ale zawsze jakoś byłem związany z tą marką jeśli chodzi o paliwo czy oleje... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Zbigi
Mitsumaniak

Auto: Renault Talisman TCE 1.6 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 210 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 03-12-2010, 18:06
|
|
|
Ciekawe co będzie z gwarancją na skrzynie jak padnie (nie z winy oleju) z wady materiałowej jakiegoś elementu. To teoretycznie może się zdarzyć w każdym aucie każdej marki. Nawet jak się zleci to ASO to dokonają wpisu, że to na życzenie klienta i z jego olejem.
Tak samo jest z olejem do silnika. Wleją każdy, który im przyniesiecie (klient nasz pan niech będzie szczęśliwszy). Tylko odnotują, że olej był klienta. W razie zatarcia silnika założę się, że będą kłopoty z naprawą na gwarancji. W końcu po coś odnotowują,że olej był od klienta. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 04-12-2010, 08:33
|
|
|
Zbigi - ASO nie może Ci narzucić jaki olej będzie w Twoim aucie , oczywiście pod warunkiem , że ten który będziesz chciał spełnia normy podane przez producenta auta . W instrukcji obsługi Lancera nie jest napisane , że np. do silnika leje się olej takie to a nie innej firmy - podają tylko specyfikację którą on musi spełniać i tyle . ( + oczywiście przebiegi między wymianami ). Co do skrzyni - co ciekawe w poprzednich modelach Lancera Mitsu zalewało ją olejem o specyfikacji GL-4 ! Jak już nieraz było tu pisane zaczęli oszczędzać ( za to cena auta atrakcyjna ) , więc chcę dołożyć tę stówkę do ceny auta No i wcale nie muszę tego robić w ASO - prawda ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 04-12-2010, 11:15
|
|
|
Zybi moje ASO nie odnotowuje ze przyjezdzam ze swoim olejem silnikowym, sprawdzaja tylko czy jego normy sa adekwatne do zalecen z instrukci, a tak na martginesie ten co leja w serwisie u mnie nie spelnia
ASO marki oleju nie moze narzucic ale typ juz tak (nie tyle ASO co instrukcja czyli producent ASO to sobie moze narzucac plaszcz na plecy jak chce , nie maja nic do gadania jesli chodzi o marke srodku smarnego jaki sie wlewa jesli spelnia on norme i doskonale o tym wiedza tylko wkrecacaj bzdury klientow nieswiadomym swoich praw) jestescie pewni ze zalecany jest olej 75W/80?? skad te dane?? i jaka minimalna klasa GL?? raczej GL 4 to minimum co sie spotyka generalnie wiekszos stosowanych w osobowkach olejow to GL5 z dodatkami EP
chociaz to bedzie jako syntetyk to GL4 wtedy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2010, 12:30
|
|
|
Do skrzyni manualnej, katalog Castrola zaleca olej SMX-S w ilości 2.5litra |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 04-12-2010, 12:35
|
|
|
ale to katalog castrola ale co producent auta mowi?? castrol napisze ze zaleca dany produkt bo np dokladnego odpowiewdnika nie produkuje a ten sie tez nada...
SMX-S jest syntetycznym olejem 75W/85 GL4, a nie jak UWEX pisal 75W/80 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 04-12-2010, 14:19
|
|
|
Radassss napisał/a: | jestescie pewni ze zalecany jest olej 75W/80?? skad te dane?? i jaka minimalna klasa GL?? raczej GL 4 to minimum co sie spotyka generalnie wiekszos stosowanych w osobowkach olejow to GL5 z dodatkami EP |
75W-80 stoi jak byk w instrukcji obsługi ( str. 9-20 - praktycznie ostatnia przed spisem treści ) ! i jak pisałem leją ten olej fabrycznie w specyfikacji GL-3 . Tak jak piszesz dzisiaj GL-4 to standard , stąd mój zamiar wymiany . Co do GL-5 to trzeba być ostrożnym - nie jest to olej dedykowany do skrzyń manualnych . Istnieją oleje spełniające normy GL-4/GL-5 ( obie równocześnie ) i takie się w większości nadają . A GL-4 też ma sporo dodatków EP ( dużo więcej niż GL-3 ) i w zupełności wystarcza . |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2010, 14:43
|
|
|
SMX-S ma specyfikacje API GL3/4 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 09-12-2010, 14:42
|
|
|
Cytat: | SMX-S ma specyfikacje API GL3/4 |
to nie robi roznicy kazdy olej GL-4 spelnia klase GL-3 tak samo jak GL-2 i GL-1 tyle tylko ze znacznie je przewyzsza i czasami moze byc za dobry dla starszych przekladni |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15-12-2010, 18:04
|
|
|
Ci od evo zalecają:
2 szt tego zmiksowane z jedną tego i podobno jest nieźle... |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-12-2010, 15:45
|
|
|
haha i dwie lyzeczki cukru + 50 g smietany 18% i moze ugotujemy jakas zupe z tego?? |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16-12-2010, 17:47
|
|
|
Radassss napisał/a: | haha i dwie lyzeczki cukru + 50 g smietany 18% i moze ugotujemy jakas zupe z tego?? |
Wiesz co Radasssss, w matizie żony po wymianie oleju w skrzyni na taki o identycznej specyfikacji jak fabryczny, zmienianie biegów to prawdziwa przyjemność,w przeciwieństwie do masakry przed wymianą. Inny był tylko producent. Może i to wszystko jedno, co wlewasz, o ile spełnia normy, ja jednak wierzę, że są nieobjęte normami składniki, które mogą ułatwiać, zwłaszcza w wypadku opornych skrzyń. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 17-12-2010, 11:15
|
|
|
Co do mieszania też mam wątpliwości , a że po wymianie na inny olej chodzi skrzynia lepiej to się nie dziwię - fabrycznie leje się raczej tanie oleje ( byle by spełniały min. wymagania) . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20-12-2010, 09:04
|
|
|
jakos mnie specjalnie nie dziwi ze wymiana oleju poprawila prace skrzyni biegow po to wlasnie wymienia sie olej zeby tak bylo, po prostu mam watpliwosci co do tworzenia mieszanek, wynikiem takiej mieszanik jest olej posredni miedzy dwoma zastosowanymi, twierdze ze lepiej nie poprawiac fabryki i lac to co inzynierowie konstruujacy dany uklad zalozywli (oni sie marka nie kierowali tylko parametrami oleju) w procesie projektowania, tworzenie roznego rodzaju mieszanek, stosowania innych srodkow smarnych moze i ma sens, ale wg mnie tylko w wypadku niewlasciwego funkcjonowania ukladu (moga byc tego rozne przyczyny), prosty przyklad cieknacy olej uklad, zuzywanie oleju, "wypluwanie" itp. naturalnym jest, ze stosuje sie olej gesciejszy w celu zatamowania ubutkow czasami to skutkuje czasami nie, koniec koncow i tak trzeba dane polaczenie naprawiac |
|
|
|
 |
|