Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka uwag z exploatacji Grandisa DiD
Autor Wiadomość
Jak-Szymon 
Forumowicz

Auto: Grandis DiD 136 kM 2007/8
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 09-11-2009, 10:28   Kilka uwag z exploatacji Grandisa DiD

Kupiłem go z Niemiec przejechane ma 14 tyś. Wystąpiło kilka problemów nieznaczących nazbyt, ale jednak. Przede wszystkim na dolotach (węże gumowe) powietrza do turbiny mocno się pocił olejem. wymieniłem obejmy japońskie druciane na polskie (skręcane na kluczyk) w trzech miejscach i problem zniknął! Odkryłem także pocenie się na uszczelce pod klawiaturą - po stopniowym kilkukrotnym dokręcaniu śrub problem także zniknął. Niby drobiazgi, ale źle to świadczy o montażu w Tajlandii (bo tam jest Grandis montowany). Teraz cały silnik jest suchy i wszystko gra.
Następny problem jaki spędzał mi sen z powiek to piski stuki i w okolicach teleskopu przy kierownicy, nasilały się b. mocno po opadach. po wyschnięciu dróg zanikały. Niestety towarzyszyło temu zjawisku także wibracje przy odpalaniu, a że cała konstrukcja jest echo-nośna to wyglądało to jakby w komorze silnika działo się coś poważnego. Po długich , wielodniowych obserwacjach wraz z kolegą mechanikiem doszliśmy do przekonania, że to może być problem na styku sprężyna i jej osadzenie w gnieździe montażu teleskopu.(Samochód stał w Niemczech u dealera prawie cały rok zanim znalazł kupca) Potraktowałem ten problem 100-ma ml WD-40. Niestety dojście tam jest obudowane plastikami i trzeba było demontować wycieraczkę i ściągać obudowę okolicy, ale poszło. Preparat wgryzał się dwa dni i widocznie spenetrował źródła zanieczyszczeń i rdzy, bowiem wszystkie stuki i wibracja ustały jak ręką odjął. Dziś brykam po mokrym w ciszy i spokoju bez problemu!!!
Zapchał się spryskiwacz przedniej szyby. Zdemontowałem go i potraktowałem sprężonym powietrzem w obie strony i... nic. Dopiero po silnym naciśnięciu bolca wewnątrz Końcówki spryskiwacza odblokował się i działa już poprawnie.
Obok tych problemów są i pozytywy. Zaskoczony jestem wysokim poziomem wentylacji i nagrzewania wnętrza w porównaniu do Alhambry to różnica klas na korzyść Grandisa, także świetne zestrojenie zawieszenia, jest b. precyzyjne! Lepsze jak u Niemców. Silnik także jest nieco lepiej wyciszony mimo,że to te same pompowtryski.
Jeżdżę na Valwoline 5W40 VW 505 01 specjalny dla pompowtrysków - to amerykański olej pakowany w Holandii 5l -128 zł. Trzyma normy b. dobrze i już w drugim aucie go stosuję.
Auto w sumie wielofunkcyjne, choć rozwiązanie drugiego i trzeciego rzędu siedzeń nie jest najlepsze, brak możliwości szybkiego demontażu. Może nowy model będzie już inaczej rozwiązany.Lepiej to funkcjonuje w nowym Galaxy.
Jednak ogólnie pozytywy przeważają i mam nadzieję, że pojeżdżę nim jeszcze parę lat...
_________________
Jak-Szymon
 
 
w_dobro 
Forumowicz


Auto: Grandis 2.0 DID 2006 Raliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Mielec
Wysłany: 09-11-2009, 17:56   Re: Kilka uwag z exploatacji Grandisa DiD

Jak-Szymon napisał/a:
Kupiłem go z Niemiec przejechane ma 14 tyś. Wystąpiło kilka problemów nieznaczących nazbyt, ale jednak. Przede wszystkim na dolotach (węże gumowe) powietrza do turbiny mocno się pocił olejem. wymieniłem obejmy japońskie druciane na polskie (skręcane na kluczyk) w trzech miejscach i problem zniknął! Odkryłem także pocenie się na uszczelce pod klawiaturą - po stopniowym kilkukrotnym dokręcaniu śrub problem także zniknął. Niby drobiazgi, ale źle to świadczy o montażu w Tajlandii (bo tam jest Grandis montowany). Teraz cały silnik jest suchy i wszystko gra.
Następny problem jaki spędzał mi sen z powiek to piski stuki i w okolicach teleskopu przy kierownicy, nasilały się b. mocno po opadach. po wyschnięciu dróg zanikały. Niestety towarzyszyło temu zjawisku także wibracje przy odpalaniu, a że cała konstrukcja jest echo-nośna to wyglądało to jakby w komorze silnika działo się coś poważnego. Po długich , wielodniowych obserwacjach wraz z kolegą mechanikiem doszliśmy do przekonania, że to może być problem na styku sprężyna i jej osadzenie w gnieździe montażu teleskopu.(Samochód stał w Niemczech u dealera prawie cały rok zanim znalazł kupca) Potraktowałem ten problem 100-ma ml WD-40. Niestety dojście tam jest obudowane plastikami i trzeba było demontować wycieraczkę i ściągać obudowę okolicy, ale poszło. Preparat wgryzał się dwa dni i widocznie spenetrował źródła zanieczyszczeń i rdzy, bowiem wszystkie stuki i wibracja ustały jak ręką odjął. Dziś brykam po mokrym w ciszy i spokoju bez problemu!!!
Zapchał się spryskiwacz przedniej szyby. Zdemontowałem go i potraktowałem sprężonym powietrzem w obie strony i... nic. Dopiero po silnym naciśnięciu bolca wewnątrz Końcówki spryskiwacza odblokował się i działa już poprawnie.
Obok tych problemów są i pozytywy. Zaskoczony jestem wysokim poziomem wentylacji i nagrzewania wnętrza w porównaniu do Alhambry to różnica klas na korzyść Grandisa, także świetne zestrojenie zawieszenia, jest b. precyzyjne! Lepsze jak u Niemców. Silnik także jest nieco lepiej wyciszony mimo,że to te same pompowtryski.
Jeżdżę na Valwoline 5W40 VW 505 01 specjalny dla pompowtrysków - to amerykański olej pakowany w Holandii 5l -128 zł. Trzyma normy b. dobrze i już w drugim aucie go stosuję.
Auto w sumie wielofunkcyjne, choć rozwiązanie drugiego i trzeciego rzędu siedzeń nie jest najlepsze, brak możliwości szybkiego demontażu. Może nowy model będzie już inaczej rozwiązany.Lepiej to funkcjonuje w nowym Galaxy.
Jednak ogólnie pozytywy przeważają i mam nadzieję, że pojeżdżę nim jeszcze parę lat...




Na pewno pojeździsz... pytanie laika.. co masz na myśli pisząc "klawiatura"?
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2009, 22:08   

Klawiatura - pokrywa zaworów.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Jak-Szymon 
Forumowicz

Auto: Grandis DiD 136 kM 2007/8
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 11-11-2009, 10:05   

Uszczelka pod tą pokrywą z przodu była sucha, ale przy oględzinach wszystkich gumowych węży przy silniku (uszczelnienia ich mocowania) zauważyłem, ze uszczelka ta z tyłu silnika czyli od kabiny pasażera mocno przepuszcza olej. Po kilku-krotnym dokręcaniu zjawisko ustało. Dlaczego puszczała z tyłu a z przodu nie? Chyba dlatego, że silnik cały jest pochylony właśnie do wnętrza i uszczelka tam jest niżej, albo też słabiej były dokręcone tam śruby (imbusy).
Łączę pozdrowienia :biggrin:
_________________
Jak-Szymon
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.