Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Problem z centralką gazu?
Autor Wiadomość
ell 
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-11-2009, 18:29   [E33A 2.0] Problem z centralką gazu?

Jakieś dwa miesiące temu moja centralka gazu elpigaz (jak na zdjęciu) zaczęła dziwnie bzyczeć, pstrykać gdy samochód był na gazie. Kiedy tak dziwnie pstryka/bzyczy to samochód szarpie jak by nie dostawał gazu. Na benzynie nie ma problemu. Pomagało chwilami poruszanie kabli przy centralce ale po chwili problem pojawiał się ponownie. Miesiąc temu problem zniknął jak ręką objął i przez miesiąc było ok, aż do wczoraj. Znowu strasznie bzyka i brzęczy gdy jest na gazie, praktycznie uniemożliwia to normalną jazdę, ale zauważyłem, że jak przełączyłem centralkę na pozycje 0 to samochód nadal jeździ na gazie i problem nie występuje. Raz kiedyś jak tak pstrykało to centralka się zagrzała. Pytania następujące, czy problemem jest centralka czy coś innego? Znalazłem gdzieś info na jakimś forum, że to częsty problem i są to zimne luty, czyli teoretycznie wymiana centralki wystarczy? Drugie pytanie to czy jeżdżąc na pozycji 0 pali mi i gaz i benzynę czy tylko gaz i czy w ogóle mogę tak jeździć?

Zdjęcie z netu, ale moja wygląda chyba identycznie (jak nie zapomnę to dodam wieczorem swoje zdjęcie). Acha, jeśli to faktycznie zimne luty to czy mogę to samemu wygrzać lutownicą na gorące powietrze?
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 30-11-2009, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 10-11-2009, 20:59   

Z tego co widzę to gaz I generacji. Zdecydowanie problem jest w tym przełączniku zwanym centralką. Objawy pasują na zimne luty, więc wystarczy go rozkręcić, poprawić luty lutownicą i powinno działać. Jeżeli nie pomoże to sprawdź dokładnie wtyczkę przy tej centralce może zaśniedziała, może któryś przewód został przytrzaśnięty i coś nie kontaktuje.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-11-2009, 22:38   

ell napisał/a:
lutownicą na gorące powiertrze?


:shock:
Cóż to za wynalazek ?
Proponuje zwykłą transformatorówką albo kolbową :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 10-11-2009, 23:59   

Lutownica na gorące powietrze (tzw. lutownica Hot Air) jest używana głównie do montażu elementów sposobem powierzchniowym (SMD), gdzie tradycyjna lutownica ma po prostu za duży grot. Nakłada się cynę w formie takiej pasty i rozgrzewa gorącym powietrzem rozpuszczając tą pastę i zamieniając ją w cynę.

Ja też polecam to zrobić tradycyjną grotową lutownicą (najlepiej oporową) w razie potrzeby dla pewności dodając drobinkę kalafonii.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-11-2009, 09:39   

siudii, Dzięki za wyjaśnienie :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
ell 
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-11-2009, 12:58   

Dzięki za rady, dzisiaj spróbuje to polutować. Niestety na pozycji 0 też jednak bzyczy tak więc lutowanie albo wymiana konieczna. Tutaj mam jeszcze jedno pytanie - miesiąc temu jak byłem w sklepie to mi babka zaprponowała taką samą centralke za 150zł lub jakiś polski odpowiednik za 50zł - czy ten polski odpowiednik byłby kompatybilny z tym elpigazem tzn czy mógłbym go podłączyć do tych kabelków od elpigaza czy trzeba by wymieniać? Dodam, że niestety nie wiem co to był za odpowiednik, nie zwróciłem uwagi. Wiem, że taka elpigaz kosztuje na necie 50zł (widziałem, gdzieś wczoraj) ale trzeba by czekać na paczke, a jak nie naprawie lutownicą to nie wiem czy będe chciał czekać do poniedziałku.
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-11-2009, 13:30   

ell napisał/a:
Kiedy tak dziwnie pstryka/bzyczy to samochód szarpie jak by nie dostawał gazu. Na benzynie nie ma problemu. Pomagało chwilami poruszanie kabli przy centralce ale po chwili problem pojawiał się ponownie. Miesiąc temu problem zniknął jak ręką objął i przez miesiąć było ok, aż do wczoraj. Znowu strasznie bzyka i brzęczy gdy jest na gazie

Miałem identyczny problem z podobną centralką w moim (byłym już) Colcie, winny był przekaźnik w centralce.
Wymiana centralki w serwisie LPG. na inną, kosztowała 75 zł. :)
_________________
 
 
ell 
Forumowicz

Auto: Galant EA2W 2.0 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-11-2009, 00:11   

Kolega wygrzal mi wszystkie luty na centralce, niestety nic to nie pomogło. Chyba faktycznie uszkodzony jest przekaźnik, jutro poszukam w sklepie elektronicznym takiego lub zamiennika a jeśli nie znajde to chyba kupie zamiennik centralki.

[ Dodano: 13-11-2009, 04:23 ]
Wymiana przekaźnika na zamiennik niestety nic nie dała, co gorsza po kupieniu nowej centralki elpigaz problem również nie ustał. Podejrzewam więc, że jest gdzieś jakieś przebicie/zwarcie na kablach. Rano pojade gdzieś na serwis żeby mi wymienili kabelki do centralki. Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.