[1G 90-94] zyje ale gasnie |
Autor |
Wiadomość |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 11-11-2009, 23:19 [1G 90-94] zyje ale gasnie
|
|
|
Witam wszystkich , od jakiegos czsu silnik sam gasnie tak jakby zostal wylanczany ze stacyjki a czasem gasnie tak jakby najpierw po kolej na tlokach zaczelo brakowac iskry(ale to raz na 100) przy tym wszystkim CE sie zapala ale jak podepne diode to mi zadnych blendow nie pokazuje . Sprawdzilem ECU wymienilem kondesatory , sprawdzilem sciezki i wydaje mi sie ze jest ok . Przy odpaleniu jak przekrece stacyjke na ON to CE mroga ale nie miarowo lub tez wcale sie nie zapali a czasem jest ok , kiedys sprobowalem odpalic go bez swiecocej kontrolki CE i jak krencilem rozrusznikiem to CE zaczelo mrygac chyba miarowo . No i wiecej mi spala (tylko benzyna bez gazu)
Kable mam now jak i swiece NGK , silniczek krokowy jest ok .
Za wszelkie porady bende wdzieczny.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-11-2009, 23:24
|
|
|
Kiedyś miałem podobną sytuację, auto gasło niespodziewanie kiedy chciało. Winowajcą u mnie okazał się silniczek krokowy, niby też był ok działał pięknie ładnie się mierzył na oporność lecz jednak czasem się zawieszał i to było powodem gaśnięcia mojego Ecli. Wymiana na próbe od kolegi rozwiązała sprawę, po założeniu nowego (używki) silniczka krokowego auto od roku nie zgasło bez mojego polecenia Druga możliwość to nieszczelny układ dolotowy. To najbardziej prawdopodobne usterki. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 11-11-2009, 23:34
|
|
|
wiec tak , dolot mam sprawdzony i jest ok . Jeszcze jedna wazna zecz jest , powiedzmy jade 100km/h i mi gasnie to go trzymam dalej na biegu , na obrotomierzu pokazuje mi jeszcze obroty silnika ale po jakiejs chwili wskazowka opada na zero a ja dalej jade (na zgaszonym) jak sie zatrzymam to musze odczekac chwile ( krotsza lub dluzsza ) i odpali ale potrafi tez zaraz zgasnac . Przy tym wszystkim slychac jakis przekaznik i chyba pompe paliwa ale nie jestem pewien |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2009, 08:55
|
|
|
franko88, kolega miał też taki przypadek, padł przekaźnik który znajduje sie obok ECU. Generalnie to może być wszystko. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 12-11-2009, 17:20
|
|
|
Adaho_krak, a wiesz moze jak to sprawdzic ?? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2009, 17:31
|
|
|
franko88 napisał/a: | Adaho_krak, a wiesz moze jak to sprawdzic ?? |
Nie bardzo, najlepiej podmienić na próbe od kogoś. Kolega akurat miał możliwość pożyczenia tej części od drugiego kolegi i okazało się że to było przyczyną. Najgorsze jest to że taką usterkę jak Twoja bardzo ciężko zdjagnozować, jak coś padnie to wiadomo co to jest, ale jak pada czasami i później jest OK to nigdy do końca nie wiadomo co jest przyczyną. Ja swoją usterkę z sliniczkiem krokowym diagnozowałem z pół roku. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 12-11-2009, 18:31
|
|
|
a moze wiesz jak mam podpiac palma ?? skoro juz go mam i kabel to pasowalo by to wykorzystac |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2009, 18:42
|
|
|
Podłączenie = piny 1,3 - to diag i gnd, a pin 6 to "data"
Do kabelka
do programu TMO1 |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 12-11-2009, 18:53
|
|
|
ja bende korzystal z mmcd 1.8g na palm m515 , wiesz moze jak sie tego progsa urzywa ?? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-11-2009, 18:55
|
|
|
franko88 napisał/a: | wiesz moze jak sie tego progsa urzywa ?? |
NIe korzystałem ale napisz do użytkownika Tomusn, ona ma dużą wiedzę w tym zakresie |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 12-11-2009, 20:11
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | padł przekaźnik który znajduje sie obok ECU. Generalnie to może być wszystko. | co do tego przekaznika , polozylem go chwile na kaloryferze aby sie zrobil cieplejszy no i jak go podlaczylem to wcale juz nie pstrykal , rozebralem go ale wszystko wyglada ok |
|
|
|
 |
yama
Nowy Forumowicz
Auto: GS 1gen
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-11-2009, 08:41
|
|
|
franko przekaznikow sie nie podgrzewa!! przykladasz napiecie na cewki jak uslyszysz klik to polowa sukcesu tzn nie sklejone styki pozniej sprawdz tylko czy jest przejscie na stykach
czy zimny czy cieply ma pracowac, najczestsza awaria to sklejone styki lub nadpalone sprawdz obwod cewki |
|
|
|
 |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 13-11-2009, 16:33
|
|
|
yama napisał/a: | sprawdz obwod cewki | tzn tam w srodku ?? bo jak tam sprawdzalem to wyglada ok
[ Dodano: 13-11-2009, 16:38 ]
a jeszcze jedno pytanie , moze mi ktos powiedziec do czego jest podlaczony ten przekaznik ??
[ Dodano: 13-11-2009, 18:15 ]
wlasnie mam drugi przekaznik(w 100% sprawny) , podmienilem go i bez zmian . Tylko jak za kazdym razem wyjme i wloze kluczyk do stacyjki i zalacze zaplon to Ce na 1s sie zapali i gasnie ........
Dzisiaj udalo mi ise podlaczyc palma ale i tak malo mi to co dalo
ponizej zamieszczam foty
1 2 3 4
o co chodzi z tym wykresem ??
[ Dodano: 15-11-2009, 17:06 ]
dzisiaj sprawdzilem zaplon i pompe paliwa , pompa chodzi iskry brak na wszystkich tlokach
czasami jest jescze tak ze na kompie brakuje zasilania , chodzi o to ze jak zczytuje palmem parametry to w pewnym momencie przerywa polaczenie i slychac przy tym przekaznik |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 16-11-2009, 22:16
|
|
|
franko88, jeśli chodzi o podłączenie palma, to jest na tych samych pinach
a co do odczytów nie potrafię nic mądrego wymyślić, może podmiana ECU? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
franko88
Nowy Forumowicz
Auto: eclipse1G 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 22 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 16-11-2009, 23:29
|
|
|
i po problemie , okazalo sie ze uklad E538 w ecu mial poprzepalane sciezki . Poprawilem je i nawet odpalil
Pozdro dla wszystkich |
|
|
|
 |
|