[E33A 2.0] Z jaka siłą dokręcić głowicę? |
Autor |
Wiadomość |
Matka_PL
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 88r. 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-12-2009, 22:27 [E33A 2.0] Z jaka siłą dokręcić głowicę?
|
|
|
Witam!
Niedawno kupiłem klucz dynamometryczny, a w obecnym czasie będę wymieniał uszczelkę pod głowicą (cappuccino zamiast płynu w chłodnicy). W związku z tym - jak mocno dokręcić głowicę, żeby jej krzywdy nie zrobić? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-12-2009, 23:14
|
|
|
W dziale download polecam ściągnąć manuala - tam wszystko jest dokładnie wyjaśnione. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 07-12-2009, 23:22
|
|
|
Przy nowej uszczelce jest podana kolejność dokręcania śrub oraz siła z jaką powinno się dokręcać głowicę. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 08-12-2009, 14:14
|
|
|
AutoData podaje tak:
1. 30-40 Nm
2. 60-70 Nm
3. 90-100 Nm
4. odczekać 15 minut
5. 100-110 Nm
W sumie dużo zależy od uszczelki... więc jak jest podane to lepiej przykręcać tak jak podaje producent uszczelki. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-12-2009, 23:13
|
|
|
AutoData podaje chyba z lekka bzdury ? Może to momenty do DOHCa?
W każdym razie zgadzam się z mitsu_pl, najlepiej tak jak podaje producent uszczelki, a jak robi jakieś dziwne instrukcje w kątach to w/g manuala. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-12-2009, 23:30
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | a jak robi jakieś dziwne instrukcje w kątach | akurat teraz bardzo duzo producentów podaje spsob dokrecania usczelki w katach a nie Nm, jedynie pierwszy stopien dokrecania jest wyrazony w Nm, dla przykladu w silnikach dCi Renault jest podowany pierwszy stopien w Nm, a pozostale juz w katach, nalezy sobie dokupic przystawke katowa do klucza dynamometrycznego, koszt okolo 60zl, tak wiec najlepiej stosowac dane podane przez producenta uszczelki. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-12-2009, 08:11
|
|
|
Te dane w kątach są akurat g* warte w/g mnie.
Ostatnio w Subaru Imprezie dokręcaliśmy głowice próbując to robić w kątach, najpierw ileś Nm potem ileś kątów, a potem odkręcić o 180 i dokręcać dalej kątami. Nie rozumiem po co się odkręca 180 stopni jak po 30 stopniach nakrętki są luźne...
Dlatego zawsze dokręcamy w Nm |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 09-12-2009, 10:53
|
|
|
ja swoją dokręciłem według AD i śmigam... Zdarza się też, że z uszczelką przychodzi opis do innego silnika (z własnego doświadczenia), więc wtedy nie ma wyboru, korzystamy z AD, LS-a lub Info-Tech'a. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 09-12-2009, 22:38
|
|
|
mitsu_pl, ja mógłbym podokręcać śruby w głowicy ręką i pewnie też bym śmigał
Rzecz polega na tym ile będzie taki silnik śmigał po danym dokręceniu |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|