Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Półośka stuka
Autor Wiadomość
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2006, 14:09   [CA4A 1.6] Półośka stuka

Witam

jak w temacie, cos mi sie tłukło przy hamowaniu, jakies dziwne trzaski, w sumie nie pasowalo mi to jako odgłosy z klocków. Panowie w serwisie podniesli mnie na jakies 2 metry i tak sobie jechalem, hamowanie "w powietrzu" bylo ciche,nic nie strzelalo,wszystko oki, a odgłosy pochodzily z półośki (lewej jesli to ma jakies znaczenie) - w momencie jej ruszania.

Znawcy powiedzieli ze trzeba to rozkrecic,nasmarowac i zlozyc i powinno byc oki, i ile da sie to wogole rozkrecic bo np podobno w hondach sie nie da, tylko cala wymiana.

i pytanie do was, zanim oddam do mechanika, mam sie bac? :D
da sie to faktycznie rozkrecic, nasmarowac i bedzie ok, czy nie za bardzo i czekaja mnie wieksze wymiany?

pozdr ;)
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 02:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 14:31   

Rozkręcić sie da... jak najbardziej - jak chcesz to nawet sam przegub Ci rozbiorę.. kulki, koronka bieżnie - wszystko osobno... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ale czy smarowanie coś da?? hm... tego nie wiedzą najstarsi indianie... trzeba spróbować... to nie kosztuje duzo pracy...

Acha - pamietaj o przesmarowaniu wieloklinu który współpracuje z piastą...


POZDRO
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2006, 14:35   

a jesli smarowanie nie pomoze ? to wymiana czego konkretnie? calej półośki, czy jakiegos przegubu tylko? i ile to moze wtedy kosztowac?

dzieki za odpowiedz ;)
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 14:49   

Po stwierdzeniu który przegub wadliwy... tylko wymiana

Nie bawić sie w regeneracje... szkoda pieniedzy...

Sprawdź samą półoś czy nie jest przypadkiem krzywa - i czy wielokliny sa w należytym stanie...powiny być w stanie nienaruszonym bez względu na przebieg...

Cany są bardzo różne za przegub zewnętrzny dasz mniej niż za wewnętrzny bo... zewnętrzny to około 200PLN wewnętrzny okoł 500PLN... piszę o takich oczywiście które warto zakładać..

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 14:56   

karolgt napisał/a:
a jesli smarowanie nie pomoze ? to wymiana czego konkretnie? calej półośki, czy jakiegos przegubu tylko? i ile to moze wtedy kosztowac?

dzieki za odpowiedz ;)
A stuka przy ruszaniu? I czy stuka jak skręcisz koła w w którąś stronę? Bo z tego co napisałeś to podejrzewał bym mały luz na przegubie wenętrznym tym od skrzyni tam moze się wyrobić nie jest to groźne, a jak przegub w skrzyni nie ma luzów to się nie mart, odrazu mówię że nie jest on tani ostatnio jak się pytałem o zamiennik w JC to kosztował 560pln, a oryginał coś koło 800 pln.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2006, 14:59   

kostuch napisał/a:
A stuka przy ruszaniu? I czy stuka jak skręcisz koła w w którąś stronę?


przy ruszaniu napewno nie,tylko przy hamowaniu, a raczej przy lekko (no moze 70%) wcisnietym hamulcu, przy nacisnieciu na maxa, nic nie slychac. Co do skrecenie kola to wydaje mi sie ze nie.
 
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 15:04   

Jak tylko przy hamowaniu to stawiam na krzywą tarczę, napewno półośkę i przeguby możesz wykluczyć jakby to były one to by stukało przy ruszaniu lub przy skręcaniu napewno byś to usłyszał.
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 06-10-2006, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2006, 16:02   

kostuch napisał/a:
Jak tylko przy chamowaniu to stawiam na krzywą tarczę, napewno półośkę i przeguby możesz wykluczyć jakby to były one to by stukało przy ruszaniu lub przy skręcaniu napewno byś to usłyszał.


teraz to juz nie wiem nic :D

jak mnie podniesli z samochodem na 2m w gore i tak "jechalem i hamowalem" to bylo cichutko, dopiero zlapanie reka za półośke i ruszanie nia powodowało takie wlasnie strzelanie.

oki,to juz wiem ze jak cos to rozkrecac mozna a reszte to juz doradza "znawcy" po rozkreceniu.

dzieki za pomoc wszystkim ;)
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 06-10-2006, 16:25   

karolgt, spokojnie mozesz umys przeguby i wymienic smar na grafitowy napewno pomoze, jezeli obawiasz sie ze masz za duze luzy to najprosciej zmien strony czyli przeguby z lewej strony zamontuj na prawej a z prawej nalewej /kiedys magiki twierdzily po tej robocie ze dokonaly regeneracji i kasowaly klienty/ --- dlaczego bo beda pracowaly w odwrotnych kierunkach. ale niewiem jak u ciebie ja mam jeszcze podpore lewej polosi a wniej dwa simery i lozysko ono lubi sobie po chalasowac. Wymiana kulek w przegobach ma sens koszt ok 20-30zl w polaczeniu ze zmiana stron jw.
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 21:29   

Czy wymiana kulek ma sens...?? gdy są juz wżery na gładziach przegubu a koronka ma wyszczerbienia....

Wymiana kulek i odwrócenie kierunku pracy jest strasznym pólzabiegiem i kwalifikuje sie do druciarstwa... tym bardziej że dobrej jakości nowy przegub kosztuje 200PLN...

W skrajnych przepadkach może to nieść niebezpieczne skutki - zaznaczam SKRAJNYCH


Ale jak opisujesz dokładniej objawy to coś oddała mi sie podejrzenie na przeguby czy półosie... trzeba by szukac jak tu ktos zauważył w ukł. hamulcowym... tacze, piasta, łożysko, zacisk...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2006, 21:33   

ROMEL napisał/a:
Ale jak opisujesz dokładniej objawy to coś oddała mi sie podejrzenie na przeguby czy półosie... trzeba by szukac jak tu ktos zauważył w ukł. hamulcowym... tacze, piasta, łożysko, zacisk...


no wlasnie niby objawy zaczely sie po wymianie hamulcow (szczek) dzisiaj pojechalem "niby na reklamacje" no ale okazalo sie co innego. Tak jak pisalem wyzej: jezdzilem w locie, hamowałem w locie i nie bylo zadnego strzelania, zadnych piskow itd itd,wszystko ok,a gdy mechanik zlalal za pol oske i zaczal nia ruszac na boki to byly wlasnie takie odglosy.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-2006, 21:42   

Luz na łożyskach??
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2006, 21:51   

ok, jak bede juz wiedzial co bylo nie tak (bo objawy ustapia) to napisze zeby przyszle pokolenia mialy pozytek :D

dziekuje wszystim za pomoc :)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-10-2006, 22:01   

A nie telepie kierownicą jak jedziesz?
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-10-2006, 22:40   

Hugo napisał/a:
A nie telepie kierownicą jak jedziesz?


nie telepie,ani podczas jazdy ani hamowania
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.