Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Sposób na wyciszenie Galanta
Autor Wiadomość
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 16-11-2009, 11:57   [EA6A/W 2.0TD] Sposób na wyciszenie Galanta

Od jakiegoś czasu wydaje mi się że mój Gal zaczął bardzo głośno chodzić objawia się to dość głośnym wyciem przy obrotach od 1500-2500 powyżej problem znika i słychać tylko świst turbiny . Zastanawiam sie czy szukać problemu w silniku czy też skupić się na układzie wydechowym który z zewnątrz wygląda na OK jedynie katalizator jest już troszkę podziurawiony przez rdzę ..

Może ktoś miał podobny przypadek ?
A może ktoś już pracował nad wyciszeniem swojego Gala (np. wytłumienie pod maską lub modyfikacja wydechu )?

Aaa bym zapomniał przy ruszaniu słychać jeszcze jakby jakaś puszka brzęczała może ma to coś wspólnego z późniejszą głośną pracą ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2009, 13:24   

M_A_V, w moim galu na ciepłym silniku w środku i ogólnie na zewnątrz jest cicho. Silnik zaczyna być słychać powyżej 3000 obr. Wydaje mi się, że diesel w galu jak na tak starą konstrukcję nie jest głośnym silnikiem... Na sam początek proponowałbym przejrzeć cały układ wydechowy, skoro piszesz, że coś "brzęczy". W moim wydech jest ok i wszystko ładnie i cicho pracuje.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 16-11-2009, 13:50   

u mnie jest bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny hałas jest zawsze taki sam ..
zastanawiam sie czy to nie będzie to wina katalizatora ponieważ jego stan jest najgorszy z wszystkich elementów układu wydechowego . Nie wiecie gdzie można kupić katalizator ponieważ na allegro nic nie znalazłem jedynie jakieś uniwersalne do wspawania
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 16-11-2009, 17:31   

Powiem Ci, że ciężko będzie z tym katalizatorem, jak już będzie to pewnie cena z kosmosu. Może JAPANEZE będzie miał :) Wspawaj jakiś uniwersalny i też będzie...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2009, 17:53   

M_A_V, jak chcesz mozesz spokojnie wyrzucic kata, za oryginal zaplacisz jakies 1400zł, za uniwersalny w granicach 250zł i wiecej, tylko jak bedziesz mial zamiar kupowac zamienny kat to kupuj do pojemnosci 2.0 i z wkladem ceramicznym, przespawanie kata to najmniejszy problem, jak piszesz o brzeczeniu to ja podejrzewam jakas luzna blache na ukladzie wydechowym, albo oslone termiczna ukladu wydechowego, jak mozesz nagraj dzwiek auta wtedy moze cos sie nasunie na mysl co moze byc przyczyna glosnej pracy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
rick 
Mitsumaniak


Auto: EA2W 2.0Pb+lpi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 227
Skąd: Chełm
Wysłany: 16-11-2009, 18:07   

a po wycieciu kata jakich mozna sie spodziewac konsekwencjii?
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2009, 18:16   

Zmniejszenia oporu wydechowego, pogorszenie wartosci dla analizatora spalin, choc dla diesla ma to marginalne znaczenie, ogolnie rzecz biorac jak sie trafi upierdliwy diagnosta i zobaczy ze nie ma kata na jego miejscu to moze sie przyczepic ale to raczej rzadkosc, mozna kata zastapic podobnym ukladem wydechowym, chocby strumienica.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 16-11-2009, 19:33   

spróbuje nagrać chociaż nie wiem czy się uchwyci ten dzwięk który mam na myśli, a wracając do Kata to czy po jego usunięciu auto nie będzie że tak powiem pierdzieć bo kiedyś jak miałem mazdę 323C to po usunięciu tak mi si właśnie działo .. dzięki robertdg za nakierowanie na te blachy i osłony przejże dokładnie te miejsca
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2009, 19:51   

M_A_V, dlatego pisalem wczesniej ze mozna go zastapic podobnym tlumikiem, albo strumienica, fakt jest faktem ze pierdy zdarzaja sie ale to zalezne od konstrukcji wydechu, pierdy mozna usunac poprzez modyfikacje koncowki wylotowej wydechu, sprawdz czy nic ci sie nie opiera w okolicach wydechu, albo silnika lub skrzynie, bo to moze byc nawet jakis chwyt oslony, ktory skrzywil sie jak przejezdzales i zawadziles o cos i wprowadza sie w rezonans i dzwoni przy pewnych obrotach, ewentualnie kat mogl sie rozsypac, ale to mozesz sprawdzic uderzajac piescia w wydech jezeli bedzie dzwonic to albo jakas oslona na wydechu, albo resztki kata w srodku.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 16-11-2009, 20:05   

U mnie osłona termiczna wydechu była mocno podrdzewiała i tłukła się o wydech (zaraz pod silnikiem) gdy silnik wibrował. Ostatnio blaszka urwała się i jest cisza, ale ta blaszka chyba jednak jest potrzebna... ;)
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 16-11-2009, 20:37   

w razie czego zapytam gdyby u mnie też osłona termiczna wydechu była w opłakanym stanie to czym można ją zastąpić żeby spełniała swoją funkcję ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 16-11-2009, 20:43   

M_A_V, są specjalne bandaże którymi można owinąć wydech,widziałem niedawno w VR-4 Legnum kolegi roch 27 coś takiego,i zdaje to egzamin.
 
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 16-11-2009, 20:52   

a jak z dostępnością tych bandaży i ceną ??
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-11-2009, 20:58   

Po co kombinowac ze szmatami, znaczy bandazami jak sa dostepne plaszcze termiczne ktore najzwyczajniej formuje sie dlonia, bez jakiego kolwiek problemu. Cena plaszca uzalezniona jest od wielkosci, i sa to okolice 40zl w gore, aby usztywnic taki plaszc wystarczy zawinac rant, robi to sie bez problemu, a jak sie zrobi to estetycznie to oslona termiczna bedzie wygladac jak oryginal, jezeli natomiast chodzi o oslone termiczna samego garnka wydechu mozna ja calkowicie usunac, jezeli uprzesz sie jednak aby ja miec wystarczy dorobic z blaszki kawalek i pospawac do kupy z garnkiem wydechu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 16-11-2009, 21:12   

no nic trzeba wjechać na kanał i zrobić solidny przegląd wydechu jak uda mi się coś zdiagnozować to dam znać

a tak trochę off topicowo wstyd się przyznać ale wiecie może gdzie jest filtr powietrza w TDI bo dziś chciałem wyjąć i zobaczyć czy już na niego czas i sie nie doszukałem :oops:
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.