Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:17
Kilka pytań: obroty, sprzęgło, temperatura i zawieszenie....
Autor Wiadomość
Radecky
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2009, 16:41   Kilka pytań: obroty, sprzęgło, temperatura i zawieszenie....

Jako, że jestem nowym użytkownikiem Outka, jeszcze nie znam jego zwyczajów. Postanowiłem zapytać tu na forum o rzeczy, które mnie zainteresowały, ze względu na swoją "inność" w porównaniu z poprzednimi moimi samochodami.

1. Obroty silnika - silnik pracuje równo, cichutko, ale ok. 900 obr/min. Czy tak ma być ? Czasem przy ruszaniu, być może z racji że się nie przestawiłem z poprzedniego klekota potrafi mi zagdakać.

2. Zauważyłem w wielu wątkach na różnych stronach www że mówiąc o Outku wspomina się uszkodzenia sprzęgła. Czy jest to charakterystyczna dolegliwość, przy niewłaściwej eksploatacji czy też po jakimś przebiegu ? Jak się objawia i czego dokładnie dotyczy ?

3. Outek należy do bardzo ciepłych samochodzików, szybko się nagrzewa i trzyma temperaturę wewnątrz. Cieszy mnie to, ale w porównaniu z moimi poprzednimi tempo nagrzania jest bardzo szybkie. Po 7 - 10 minutach od uruchomienia mam już delikatne ciepłe powiewy, a przy jeździe po mieście to słyszę szum wentylatorka zatrzymując się na każdych światłach. W sumie silnik 2.0, stosunkowo niewielka chłodnica, to wydaje się, że tak być powinno, ale zapytam jeszcze czy w Waszych też tak jest ?

4. No i ostatnie pytanie... gdzie kupujecie części do Outków ? Jakiś sklep internetowy ? Chodzi mi o zakup filtrów, końcówek drążka kierowniczego, a może i nawet paska rozrządu, bo nadal nie mam pewności czy został zmieniony.

...a i jeszcze, czy Outek pierwszej edycji był wyposażony w jakieś seryjne dobre radio, czy szukać takiego oryginała w np. Allegro, czy nie zawracać sobie głowy i kupić dobre np. w MediaMarkt ?

Tyle ode mnie... pozdrawiam serdecznie Otlander-userów i dziękuje za wszelkie sugestie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-11-2009, 23:58   Re: Kilka pytań: obroty, sprzęgło, temperatura i zawieszenie

Radecky napisał/a:

1. Obroty silnika - silnik pracuje równo, cichutko, ale ok. 900 obr/min. Czy tak ma być ? Czasem przy ruszaniu, być może z racji że się nie przestawiłem z poprzedniego klekota potrafi mi zagdakać.


Mam ten sam silnik 4G63 (jeśli dobrze rozumiem). Mi bez klimy schodzi po chwili do 800 obr/min (przynajmniej na budziku). A przy ruszaniu jak się mu nie da min 1500 obr to potrafi zgasnąć.

Radecky napisał/a:
2. Zauważyłem w wielu wątkach na różnych stronach www że mówiąc o Outku wspomina się uszkodzenia sprzęgła. Czy jest to charakterystyczna dolegliwość, przy niewłaściwej eksploatacji czy też po jakimś przebiegu ? Jak się objawia i czego dokładnie dotyczy ?


Ciękie auto + 4x4 sprzęgło łatwo spalić. Przy normalnej eksploatacji (ruszanie z małą ilością gazu) nie powinno być problemów.

Radecky napisał/a:
3. Outek należy do bardzo ciepłych samochodzików, szybko się nagrzewa i trzyma temperaturę wewnątrz. Cieszy mnie to, ale w porównaniu z moimi poprzednimi tempo nagrzania jest bardzo szybkie. Po 7 - 10 minutach od uruchomienia mam już delikatne ciepłe powiewy, a przy jeździe po mieście to słyszę szum wentylatorka zatrzymując się na każdych światłach. W sumie silnik 2.0, stosunkowo niewielka chłodnica, to wydaje się, że tak być powinno, ale zapytam jeszcze czy w Waszych też tak jest ?


A to dziwne ja mam ogromną chłodnicę w Lancerze + 2 wentylatory. Słyszałem je tylko jak dopalę klimę bo inaczej nie udało mi się ich odpalić. A grzeje się faktycznie bardzo szybko co w sumie dziwi przy nie aluminiowej jednostce.

Radecky napisał/a:
4. No i ostatnie pytanie... gdzie kupujecie części do Outków ? Jakiś sklep internetowy ? Chodzi mi o zakup filtrów, końcówek drążka kierowniczego, a może i nawet paska rozrządu, bo nadal nie mam pewności czy został zmieniony.


InterCars (jest zniżka dla MM). A rozrząd nie jest prosty w tym samochodzie i polecam oddać komuś kto zna 4G63.

Radecky napisał/a:
...a i jeszcze, czy Outek pierwszej edycji był wyposażony w jakieś seryjne dobre radio, czy szukać takiego oryginała w np. Allegro, czy nie zawracać sobie głowy i kupić dobre np. w MediaMarkt ?


Nie zawracaj sobie głowy i wybierz takie jakie Ci pasuje co do jakości, funkcji i designu byle nie w Media bo tam najdrożej. Prawdopodobnie będzie potrzebna przejściówka z Mitsu na ISO.

Mam nadzieje że moje obserwacje z Lancera się przydadzą.
 
 
Radecky
[Usunięty]

  Wysłany: 20-11-2009, 07:15   ...aaa dzięki za informacje.

No rozjaśniłeś mi trochę i już jestem spokojny.

Zastanawiam się jedynie z tym sprzęgłem, nie wiem czy Klubowicze mają takie obserwacje, że padło sprzęgło przy jakimś orientacyjnym przebiegu. No ale i tak nie ma to dla mnie większego znaczenia, bo z jednej strony i tak nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel, a z drugiej z tego co widzę to nie jest to wada tak powszechna jak np. wtryski w Renault 1.5 dci... :lol:

Pozdrawiam serdecznie
 
 
Bart007 
Mitsumaniak


Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-11-2009, 16:18   Re: Kilka pytań: obroty, sprzęgło, temperatura i zawieszenie

Radecky napisał/a:
3. Outek należy do bardzo ciepłych samochodzików, szybko się nagrzewa i trzyma temperaturę wewnątrz. Cieszy mnie to, ale w porównaniu z moimi poprzednimi tempo nagrzania jest bardzo szybkie.


To fakt, też byłem zdzwiony - w moim Outku 2.0 Turbo to ciepło z wentylatorów czuję naprawdę niedługo po wyjeździe z garażu. W porówaniu do poprzedniego auta - Corsy C - to tempo nagrzewania niesamowite. Może to nie tylko kwestia silnika, ale jakiś dobrze przemyślany system nawiewów?
_________________
pozdrawiam - Bartek
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-11-2009, 21:46   

Może po prostu Miśki tak mają :) Z tego co wiem i doświadczyłem to colty c5x oraz CA0 b. szybko się nagrzewają. W moim starym c5x 4g15 wystarczyło abym go w zimie wyturlał z garażu, zamknął bramy, przejechał kilkaset metrów a wskazówka temp już wesoło podskakiwała do góry :D
_________________
Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.

Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.