Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C62A 1.5] Wycieraczki, wytarte tulejki, naprawa
Autor Wiadomość
Vein 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 12V 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-11-2009, 23:53   [C62A 1.5] Wycieraczki, wytarte tulejki, naprawa

Witam,

Pewnie wielu z mitsumaniaków ma problem z wycieraczkami, a mianowicie wytartymi tulejkami w których poruszają się ośki. Według wszystkich "porad" widziałem że zalecacie wymianę mechanizmu na taki ze szrotu, ale niestety może się trafić tak samo uszkodzony, lub będzie praktycznie nie do dostania (na przykład w moim przypadku). Rada na to jest jedna, wystarczy zregenerować stary mechanizm, a jak to zrobić?

Do regeneracji nadaje się mechanizm nawet z bardzo wytartymi tulejkami, u mnie było tak, że u góry były na tyle wytarte, że praktycznie nie było ścianki)

W sprzedaży są tulejki z brązu do rozruszników, jest to brąz samosmarowny, szukamy tulejek o średnicy wewnętrznej 10 mm (ja dostałem bez problemu, tulejki wewn. 10 mm zewn 14 mm, cena 1.5zł/szt).

Po zdemontowaniu mechanizmu wycieraczek ( http://mitsubishifan.webpark.pl jest opis ) należy rozwiertakiem stożkowym (lub jeżeli ktoś ma wiertarkę stołową to w takiej wiertarce) należy poszerzyć otwór w którym chodzi piasta na taki by na ciasno pasowały tulejki mosiężne, ja korzystałem z rozwiertaków i dzięki temu że były nowe "gniazda" stożkowe, ciasno siedzą i nie kręcą się. Przy rozwiercaniu należy zwracać uwagę, żeby oś powiększonego "otworu" była zbliżona jak najbardziej do oryginalnej osi tulejki.

Tulejki potrzebne są 4, dwie "od góry" i 2 "od dołu", tulejki spokojnie wcisnąłem w imadle :)

Dwie porady dodatkowo
1) po wyjęciu piast radze je oczyścić z rdzy, inaczej nie wciśnie się piast w tulejki a nawet jak się wciśnie to się szybko wypracują tuleje i robota na marne
2) może się zdarzyć, że nie będzie można odkręcić mechanizmu wycieraczek, sugeruję obciąć wtedy śruby szlifierką, a następnie korzystając z czegoś do podgrzewania (ja używałem lutownicy do rynien) wtopić nowe śruby z łbem sześciokątnym zamiast starych z wieloklinem, idą tam śruby M6x18 lub M6x20

Jeżeli opisałem coś niejasno, proszę o sugestię, zrobię ewentualnie rysunki

ps. może ktoś posiada przeguby do tego mechanizmu? jeden mi się rozpadł i zrobiłem prowizorkę, ale wolałbym coś normalniejszego.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-11-2009, 20:09   

Vein napisał/a:
może się zdarzyć, że nie będzie można odkręcić mechanizmu wycieraczek

tak się niestety "zdarza" niemal zawsze... i nie ma rady - trzeba ciąć...
potem jednak zamiast wtapiać można to zwyczajnie skręcić i będzie OK
 
 
rus_one 
Mitsumaniak


Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 728
Skąd: Kostrzyn
Wysłany: 23-11-2009, 10:07   

Dobry opis! Dzięki, bo chciałem z tym do tokarza sie udać, a tu widać że w domu się da zrobić ;]
_________________

A to mój colcik :-) )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel


Uploaded with ImageShack.us
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.