roznice w blokach 4g67 i 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-12-2009, 00:26 roznice w blokach 4g67 i 4g63
|
|
|
czy ktoś wie jakie są różnice pomiędzy blokiem 4g67 a 4g63 oprócz oczywistej średnicy cylindra?najbardziej interesuje mnie wysokość bloku gdzieś przeczytałem ze różnica jest 2-3 mm. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2009, 07:01
|
|
|
Jaki jest skok tłoka - sprawdź w service manualu. To Ci da odpowiedź. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-12-2009, 13:30
|
|
|
Skok tloka taki sam ale nie wiem czy tłok taki sam.Jeśli tłok byłby wyższy to blok chyba też.Ogólnie chce się zorientować ile jest problemów z rozwierceniem 1,8 4g67 na tłok z 4g63.
bo jeśli bloki są takie same głowice na 99% są takie same w 4g63 6 bolt i 4g67 to tłok musi odprężać silnik.nie wiem jakie kupić tłoki bo 4g63 były chyba w 4 wersjach stopnia sprężania.no i jeszcze muszę sprawdzić w manualu czy sworznie tłokowe z 1,8 pasują do tłoków z 2,0. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-12-2009, 14:04
|
|
|
bardzo pomocne jest to co napisałeś Twoja wiedza na tym się kończy?[/quote] |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-12-2009, 14:21
|
|
|
Wysokość bloku jest identyczna - 4g63 dohc i 4g67 dohc mają identyczne rozrządy, więc odległość wału od wałków jest taka sama.....
Ale co do rozwiertu - tu nie byłbym taki pewny, czy tuleje nie są inne - dawno temu ktoś (jeżeli dobrze pamiętam kolega Hexeharry) próbował rozwiercić 4g13 na 4g15 i trafił na żyłę wodną |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2009, 14:40
|
|
|
ryba_84 ok, usunąłem moją wypowiedź. Różnica pomiędzy jednym a drugim silnikiem to średnica tłoka.
Rozwiercanie jednego i tulejowanie go ma niewielki sens. Skoro już masz zrobić ten remont to zrób go na 4G63 zamiast na 4G67, tym bardziej, że przynajmniej będziesz od razu miał tłoki.
O ile kojarzę Twoje pomysły z wymianą jednego tłoka zaistniały już na Forum. Oby tym razem coś z tego wyszło. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-12-2009, 17:24
|
|
|
cylinder chciałem honowac z 82mm do 85mm a nie rozwiercac i tulejowac.a jesli kupie blok od 4g63 i bede go honowal na naprawczy wymiar czyli 85.5mm to i tak trzeba tłoki wymieniać na nadwymiar.
pomysł z wymiana 1 tloka nie był zły ale nie sprzedają ani nadwymiarów tłoków ani pierścieni na sztuki...nominały sprzedają co świadczy że jak się wymieniło komplet tłoków na nowe po 3 miesiącach jeden uległ uszkodzeniu to nic nie stoi na przeszkodzie żeby wymienić tylko jeden tłok a nie wszystkie.I nie zgodzę się ze to druciarstwo....chyba ze ktoś poda logiczny argument.
4 wymiar naprawczy dla 4g67 to 83,5mm wiec jeśli zdjąć po 0,75 mm na sciance to mam nadzieje ze żyły wodnej ani żadnej innej nie trafie.
co do rozwiercania silnika 1,3 na 1,5 to nie wiem ale 1,5 rozwiercić na 1,6 raczej się da czytałem przynajmniej że tak powstał ten silnik |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-12-2009, 17:43
|
|
|
I tak musisz rozwiercić, nikt nie shonuje 3 mm.
Możesz jeszcze tulejować blok pod oryginalne tłoki - to najtańsza operacja
ryba_84 napisał/a: | 1,5 rozwiercić na 1,6 raczej się da czytałem przynajmniej że tak powstał ten silnik |
Tu akurat totalną bzdurę czytałeś bloki od 1.5 (4g15) i 1.6 (4g92) nawet nie są do siebie podobne |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:01
|
|
|
Bartek, widocznie pisali o rozwierceniu z 4g15 na 4g16
jak będę mógł to podjadę do zakładu i zapytam ile to kosztuje bo operacja na pewno do wykonania |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:35
|
|
|
ryba_84 napisał/a: | widocznie pisali o rozwierceniu z 4g15 na 4g16 | Nie było NIGDY silnika o oznaczeniu 4G16, natomiast jeżeli myslisz o silniku 1.6 DOHC to owszem był ale 4G61 a to ZUPEŁNIE inny silnik niż 4G15.
ryba_84 napisał/a: | pomysł z wymiana 1 tloka nie był zły ale nie sprzedają ani nadwymiarów tłoków ani pierścieni na sztuki...nominały sprzedają co świadczy że jak się wymieniło komplet tłoków na nowe po 3 miesiącach jeden uległ uszkodzeniu to nic nie stoi na przeszkodzie żeby wymienić tylko jeden tłok a nie wszystkie.I nie zgodzę się ze to druciarstwo....chyba ze ktoś poda logiczny argument.
| Słyszałeś kiedyś o niewywazonych masach wirujących?
Nie wiem skąd czerpiesz informacje jednak zacznij czytać service manual i to co się do Ciebie mówi. Wymień tuleje ale na nominał. Pamiętaj też o tym, że tłoki mają różne pasowania. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:49
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Nie było NIGDY silnika o oznaczeniu 4G16 |
Był i miał pojemność 1198 ccm
W serii 4g1x było 1.6 - 4g18 - stosowany w Lancerze (CS3A) i Protonie Waja. Ale tu nie ma mowy o "rozwiercie" ponieważ ma większy skok tłoka przy 0.5 mm większej średnicy (75.5 mm x 82.0mm vs 76.0 mm x 87.3 mm). |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-12-2009, 19:17
|
|
|
http://www.moto-portal.pl...Mitsubishi/Colt
13 wers
nie wiem czy to prawda napisałem tylko ze tak gdzieś przeczytałem.
a rozmowa już jest w stylu kto jest mądrzejszy
[ Dodano: 01-12-2009, 19:22 ]
Hubeeert, napisz coś więcej o pasowaniach tłoków.
tuleje mam po honowaniu na 1 zestaw naprawczy wiec nie chce ich wymieniać na nowe tylko ewentualnie zrobić coś żeby dało się włożyć tłoki 85mm...jeśli się nie da albo kosztuje to 1000zl to kupie po prostu komplet nad wymiarowych tłoków do 1 zestawu naprawczego
[ Dodano: 01-12-2009, 19:23 ]
Hubeeert, tłoki na sztuki kupują druciarze?
[ Dodano: 01-12-2009, 19:28 ]
żaden z moich znajomych i nieznajomych mechaników nie powiedział żebym zmienił wszystkie tłoki.pyzatym tłok można zważyć wziasc diaxa i gram zdjąć |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-12-2009, 19:32
|
|
|
ryba_84 napisał/a: | http://www.moto-portal.pl/glowna/HistoriaModelu/Mitsubishi/Colt
13 wers
nie wiem czy to prawda napisałem tylko ze tak gdzieś przeczytałem.
a rozmowa już jest w stylu kto jest mądrzejszy |
No dawno się tak nie obśmiałem . Wystarczy poczytać historię Colta (na oficjalnych stronach Mitsu), która rozpoczęła się w 1960 roku , żeby mieć wyrobione zdanie na temat zapożyczeń Mitsu-Hundai. Jakoś dziwnym trafem Pony podobny do Colta C1 był produkowany po zakończeniu produkcji C1
A ten tekst, to chyba moje młodsze dziecko już wie, że jest mocno nieprawdziwy:
http://www.moto-portal.pl/glowna/HistoriaModelu/Mitsubishi/Colt napisał/a: | Trzecia wersja Colta (produkowana aktualnie) została przedstawiona światu w roku 2004. Wymiary zewnętrzne pozostały praktycznie takie same. |
Ktoś kto to pisał musiał się nieźle upalić (albo dostać kasę od Hyundai za napisanie atra) - nawet licząc od lat 90 - obecny Colt CZ (mający więcej wspólnego ze Smakiem For Four niż z CJ) jest już czwartą generacją (C5, CA, CJ, CZ).
Pisząc, co piszę opieram się tylko na oficjalnych danych naprawczych silników, nie na banialukach z wikipedii itp. - i nie chodzi tu bynajmniej o to, kto jest mądrzejszy lub nie, tylko chodzi o fakty i mity..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2009, 19:39
|
|
|
ryba_84 napisał/a: | ie wiem czy to prawda napisałem tylko ze tak gdzieś przeczytałem.
a rozmowa już jest w stylu kto jest mądrzejszy | to tu trafiły te bzdury z wikipedii
http://www.tloki.meble.jgora.pl/ Poczytaj.
ryba_84 napisał/a: | pyzatym tłok można zważyć wziasc diaxa i gram zdjąć | |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ryba_84
Forumowicz ryba_84

Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 111 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-12-2009, 20:09
|
|
|
Hubeeert, z pasowaniem to chodzi Ci o pasowanie ze sworzniem?jak nie to napisz o co |
_________________
 |
|
|
|
 |
|