Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] [SILNIK] Za dużo oleju
Autor Wiadomość
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-11-2009, 17:45   [MSS 1.6] [SILNIK] Za dużo oleju

Witam.
Wymienilem wczoraj olej w silniku. No i mechanior nalał chyba za duzo.
Tzn. jest jakies 4mm nad max. Z tym, ze auto stoi trochę z górki, ale zawsze tam mierze i wczesniej było do maxa na podziałce w tym miejscu. Niby po wymianie na kanale po paru min. było tak na 80% (niby na równym).
Martwić sie tym i upuszczać olej czy sprawe olaći jeździć?
 
 
 
tomekndm
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2009, 18:06   

jeśli na kanale było ok to jest ok. nawet 4 mm nad podziałkę to moim zdaniem nie jest katastrofa. pozdrawiam.
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-11-2009, 20:58   

a ja myślę, że przede wszystkim trzeba zadbać o prawidłowy pomiar. po jeździe (silnik musi być rozgrzany) stań na równej nawierzchni, odczekaj 5 minut i wtedy zmierz poziom. za wysoki poziom nie jest zbyt dobry, może spowodować rozszczelnienie silnika (uszczelki nie wytrzymają ciśnienia) albo uszkodzenie katalizatora. ja leję tak, żeby na zimnym silniku było tak 2mm poniżej maks. wtedy po rozgrzaniu jest ok
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 29-11-2009, 21:14   

LAPAS
gratulacje pomiaru na gorącym silniku :!:
Sprawdzenia oleju dokonujemy najlepiej rano przed uruchomieniem silnika kiedy to cała ilość oleju jest w misce olejowej a i na równym podłożu lub po conajmniej 30 minutach postoju i ostygnięciu.4mm ponad max to nic ale nie powinno się przelewać ponieważ pierwszy zazwyczaj pada uszczelniacz wełu od koła zamahowego i załatwia nam sprzęgło i niepotrzebny wyciek i stały ubytek oleju.
Pozdrawiam
 
 
osiem 
Forumowicz

Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2009, 12:28   

Witam. Olej spuszczony. Było sporo za duzo. podobno nie wolno tak jeździć
Mechanior spuścił olej przez filtr oleju. Odkrecił i zlał zawartość. Teraz na ciepłym silniku jest 2mm ponizej max. Na zimnym jeszcze nie sprawdzałem.
 
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-11-2009, 13:33   

mirekbdeblin, dziękuję za gratulacje, ale powinieneś pogratulować konstruktorom Mitsubishi, którzy (tak jak większość firm) zalecają pomiar oleju na gorącym silniku, 5-10 minut po jeździe.

polecam lekturę instrukcji obsługi:




Pozdrawiam
 
 
 
Koyocik 
Mitsumaniak
Kuba


Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 631
Skąd: BB
Wysłany: 30-11-2009, 15:11   

Hmm, zastanawia mnie to za wysokie ciśnienie w poście lapass. Nie jest to tak, że nadmiar oleju wyleci odmą i najwyżej trochę pokopci? (uszkodzenie kata - zgoda).
_________________
Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love"
 
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-11-2009, 19:54   

olej może dostać się do kata i spowodować jego zapchanie/przegrzanie, ale to zależy od konkretnego silnika. jeśli będzie go za dużo (w skrajnych przypadkach) będzie szukał wszelkiej drogi, żeby "wydostać się" z silnika - może być przez simmeringi, jak pisał mirekbdeblin, przez uszczelkę pokrywy zaworów albo uszczelnienie miski olejowej. to tak jakbyś zatkał odmę - jedno lub wiele uszczelnień "puści".
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 07-12-2009, 12:33   

lapass
Sprawdż czy ten producent nie zrobił erraty czy poprawki do instrukcji bo kilku producentów właśnie o oleju i innych rzeczach pisało że błędnie podano info .
Nigdy dobry mechanik nie sprawdza oleju na gorącym aucie ponieważ olej jest rozbtyżnięty po całym silniku i układzie olejowym i jak sprawdzaszna gorącym to zawsze będziesz miał go mało ,musi odstać i mieś czas na słynięcie do skrzyni korbowej,potocznie miski olwju,A ma z kąd spłynąć .
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-12-2009, 10:33   

Cytat:
ten producent

to mitsubishi, instrukcja obsługi space stara, nic mi o erratach nie wiadomo.

wycinek z instrukcji obsługi VW:


a tutaj wg opla:


w żadnej nie jest napisane "wstań wcześnie rano, jak jest zimno i sprawdź poziom oleju".
do sprawdzenia poziomu oleju nie potrzebuję "dobrego mechanika" tylko instrukcji. nic na nowo nie trzeba wymyślać.
nigdy w instrukcji obsługi nie widziałem polecenia mierzenia oleju na zimnym silniku. jeśli byś taką znalazł, chętnie ją obejrzę.
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 08-12-2009, 10:56   

mirekbdeblin napisał/a:
Nigdy dobry mechanik nie sprawdza oleju na gorącym aucie
Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jeśli by tak było to każdy samochód w serwisie musiałby zostawać na noc lub na co najmniej pół dnia żeby dało się to wykonać. Przecież w ASO (wielu marek) kontrola oleju i oświetlenia jest obowiązkiem niezależnie od tego czego dotyczyła naprawa.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.