[MSS 1.6] [SILNIK] Za dużo oleju |
Autor |
Wiadomość |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-11-2009, 17:45 [MSS 1.6] [SILNIK] Za dużo oleju
|
|
|
Witam.
Wymienilem wczoraj olej w silniku. No i mechanior nalał chyba za duzo.
Tzn. jest jakies 4mm nad max. Z tym, ze auto stoi trochę z górki, ale zawsze tam mierze i wczesniej było do maxa na podziałce w tym miejscu. Niby po wymianie na kanale po paru min. było tak na 80% (niby na równym).
Martwić sie tym i upuszczać olej czy sprawe olaći jeździć? |
|
|
|
 |
tomekndm [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2009, 18:06
|
|
|
jeśli na kanale było ok to jest ok. nawet 4 mm nad podziałkę to moim zdaniem nie jest katastrofa. pozdrawiam. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-11-2009, 20:58
|
|
|
a ja myślę, że przede wszystkim trzeba zadbać o prawidłowy pomiar. po jeździe (silnik musi być rozgrzany) stań na równej nawierzchni, odczekaj 5 minut i wtedy zmierz poziom. za wysoki poziom nie jest zbyt dobry, może spowodować rozszczelnienie silnika (uszczelki nie wytrzymają ciśnienia) albo uszkodzenie katalizatora. ja leję tak, żeby na zimnym silniku było tak 2mm poniżej maks. wtedy po rozgrzaniu jest ok |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 29-11-2009, 21:14
|
|
|
LAPAS
gratulacje pomiaru na gorącym silniku
Sprawdzenia oleju dokonujemy najlepiej rano przed uruchomieniem silnika kiedy to cała ilość oleju jest w misce olejowej a i na równym podłożu lub po conajmniej 30 minutach postoju i ostygnięciu.4mm ponad max to nic ale nie powinno się przelewać ponieważ pierwszy zazwyczaj pada uszczelniacz wełu od koła zamahowego i załatwia nam sprzęgło i niepotrzebny wyciek i stały ubytek oleju.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
osiem
Forumowicz
Auto: MSS '03 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 189 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-11-2009, 12:28
|
|
|
Witam. Olej spuszczony. Było sporo za duzo. podobno nie wolno tak jeździć
Mechanior spuścił olej przez filtr oleju. Odkrecił i zlał zawartość. Teraz na ciepłym silniku jest 2mm ponizej max. Na zimnym jeszcze nie sprawdzałem. |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-11-2009, 13:33
|
|
|
mirekbdeblin, dziękuję za gratulacje, ale powinieneś pogratulować konstruktorom Mitsubishi, którzy (tak jak większość firm) zalecają pomiar oleju na gorącym silniku, 5-10 minut po jeździe.
polecam lekturę instrukcji obsługi:
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Koyocik
Mitsumaniak Kuba

Auto: B12, CJ4A, EA3/5, EA2W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 631 Skąd: BB
|
Wysłany: 30-11-2009, 15:11
|
|
|
Hmm, zastanawia mnie to za wysokie ciśnienie w poście lapass. Nie jest to tak, że nadmiar oleju wyleci odmą i najwyżej trochę pokopci? (uszkodzenie kata - zgoda). |
_________________ Tamagocchi ("Bordello Edition" - Bartek) i EA3,5W, EA2W, B12
Były: EA2W, CP9A-4G63t i E57A-4D68t
"All is hardcore when made with love" |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-11-2009, 19:54
|
|
|
olej może dostać się do kata i spowodować jego zapchanie/przegrzanie, ale to zależy od konkretnego silnika. jeśli będzie go za dużo (w skrajnych przypadkach) będzie szukał wszelkiej drogi, żeby "wydostać się" z silnika - może być przez simmeringi, jak pisał mirekbdeblin, przez uszczelkę pokrywy zaworów albo uszczelnienie miski olejowej. to tak jakbyś zatkał odmę - jedno lub wiele uszczelnień "puści". |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 07-12-2009, 12:33
|
|
|
lapass
Sprawdż czy ten producent nie zrobił erraty czy poprawki do instrukcji bo kilku producentów właśnie o oleju i innych rzeczach pisało że błędnie podano info .
Nigdy dobry mechanik nie sprawdza oleju na gorącym aucie ponieważ olej jest rozbtyżnięty po całym silniku i układzie olejowym i jak sprawdzaszna gorącym to zawsze będziesz miał go mało ,musi odstać i mieś czas na słynięcie do skrzyni korbowej,potocznie miski olwju,A ma z kąd spłynąć . |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 08-12-2009, 10:33
|
|
|
to mitsubishi, instrukcja obsługi space stara, nic mi o erratach nie wiadomo.
wycinek z instrukcji obsługi VW:
a tutaj wg opla:
w żadnej nie jest napisane "wstań wcześnie rano, jak jest zimno i sprawdź poziom oleju".
do sprawdzenia poziomu oleju nie potrzebuję "dobrego mechanika" tylko instrukcji. nic na nowo nie trzeba wymyślać.
nigdy w instrukcji obsługi nie widziałem polecenia mierzenia oleju na zimnym silniku. jeśli byś taką znalazł, chętnie ją obejrzę. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 08-12-2009, 10:56
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Nigdy dobry mechanik nie sprawdza oleju na gorącym aucie | Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jeśli by tak było to każdy samochód w serwisie musiałby zostawać na noc lub na co najmniej pół dnia żeby dało się to wykonać. Przecież w ASO (wielu marek) kontrola oleju i oświetlenia jest obowiązkiem niezależnie od tego czego dotyczyła naprawa. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|