 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Hot-wire pompy paliwowej - jak zrobić, manual |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-12-2009, 13:26 Hot-wire pompy paliwowej - jak zrobić, manual
|
|
|
Witam!
Prezentuję dość prostą i szybką w wykonaniu modyfikację jaką możemy sprezentowac naszemu VR4.
Jest to tzw. hot-wire, czyli zapewnienie stałego zasilania +12V dla pompy paliwowej.
Mdyfikacja ma poprawić wydajność pompy paliwowej, szczególnie jeśli już grzebaliśmy coś w aucie i modyfikowaliśmy dolot powietrza, doładowanie, itp. Pozwala na lepsze i bezpieczniejsze balansowanie czynnikiem AFR w procesie spalania.
Otóż, w standardzie wydajność pompy regulowana jest napięciem zasilania. W momencie małego obciążenia pompa potrafi być zasilana tylko +7V, natomiast w momencie obciążenia jest to już +12V. Całkiem logicznie, prawda?
Problem się zaczyna, gdy założyliśmy tzw. pompy o większej wydajności (225 l/godz, np. Walbro TRE), które musżą uzyskać stałe +12V, inaczej będą podawać za mało paliwa, a silnik będzie chodził na "ubogo". Zresztą tak samo zrobi się, jeśli pokombinujemy z ciśnieniem na szynie paliwowej (np. montując FPR - regulator ciśnienia paliwa).
Cóż, może mentnie wyjaśnione, ale jest to dość niezbędny mod jeśli zamierzamy kombinować z mieszanką paliwo-powietrze, a do tego dość łatwy do zrobienia.
Generalnie ujmując wykonamy coś takiego:
Po pierwsz należy zaopatrzyć się w:
1. przekaźnik 4-stykowy na 12V i 20A, np. taki:
Taki przekaźnik ma oznaczone piny numerami 30, 85, 86, 87.
2. 5m kabla o przekroju 8AWG (amerykańska norma, ale nie wiem jakie są w PL, hm wygląda na kabel typowy do zasilania subwooferów w bagażniku ), plus pudełko z bezpiecznikiem 20A do 30A).
3. zestaw narzędzi: obcinaki, szczypce, śrubokręt krzyżak, klucz płaski 10mm, kleszcze do zarabiania końcówek elektrycznych, zestaw konektorków elektrycznych, taśma izolacyjna, wiertarka, odcinek 20cm zwykłego kabla elektrycznego czarnego.
Wykonanie (komora silnika):
1. obmyślamy lokalizaję puszki bezpiecznika 20 - 30A jak najbliżej akumulatora.
2. obliczamy długość odcinka kabla 8AWG potrzebną na dystancie aku-bezpiecznik i taką odcinamy
3. zarabiamy końcówkę oczkową na uzyskanym odcinku
4. rozłączamy akumulator (minus najpierw!)
5. mocujemy nasz kabel do klemy plusowej
6. montujemy puszkę bezpiecznika i podłączamy odcinek idący do aku.
W efekcie może to wyglądać podobnie:
Ja wybrałem taką: .
7. wybieramy miejsce przepustu pozostałego kabla przez gródź (ja wybrałem odrobinę powyżej pedału hamulca, patrząc od strony siedzenia kierowcy)
8. przewiercamy dziurę, zabezpieczamu gumową uszczelką przelotową (o-ring)
9. przewlekamy kabel, zostawiając wystarczająco dużo by go pogłączyć do puszki bezpiecznika w komorze silnika.
10. podłaczamy do puszki bezpiecznika.
Przenosimy się do środka auta
Wykonanie (kabina - środek auta)
1. wymontować fotel kierowcy
2. zdemontować kanape pasażera z tyłu
3. przewlec kabel od grodzi do miejsca pasażera z tyłu pod wykładziną podłogową
4. podprowadzić kabel w okolice pompy paliwa i odciąć zbędną nadwyżke
5. zarobić koniec konektorem elektrycznym (wsuwka)
6. posiadany kabel elektryczny (najlepiej w czarnym kolorze) zarobić z jednej strony konektorem oczkowym, a z drugiej konektorem wsuwką
7. odkręcamy mocowanie wiązki elektrycznej pompy paliwa (biały plastik w kształcie T)
8. Odwijamy izolację wiązki
9. wyłuskujemy z izolacji grubszy czarny kabel z niebieskim paskiem
10. przecinamy ten przewód, mamy teraz przewód "od strony pompy" i "od strony wiązki"
12. robimy przedłużki obu przewodów (najlepiej w innych kolorach, ja miałem tylko żółty kabelek) i zarabiamy je konektorami-wsówkami
13. podłączamy odpowiednio uzyskane 4 przewody do przekaźnika:
- pin 30: zasilanie z aku (gruby kabel 8AWG, który przewlekliśmy z komory silnika)
- pin 87: przewód "od strony pompy" (żółty z czarą koszulką na zdjęciu)
UWAGA! na załączonym wyżej schemacie jest odwrotnie! Pewnie nie ma to specjalnego znaczenia i można zrobić odwrotnie, jednak mój sposób jest "bardziej prawidłowy" a rysunek niepoprawny - zasilanie książkowo podłącza się do pinu 30.
- pin 86: przewód "od strony wiązki" (żółty z niebieską koszulką na zdjęciu)
- pin 85: zrobiony czarny przewód masowy (na moim zdjęciu biały)
14. Przewód masowy można podłączyć do śrubu mocującej oparcie tylnego siedzenia. Ważne by mieć na 100% masę karoserii.
15. izolujemy wiązkę taśmą i mocujemy ją z powrotem (biały plastik)
16. mocujemy przekaźnik
17. montujemy z powrotem kanapę siedzenia i fotel kierowcy
Praca zakończona. Teraz tylko podłączenie akumulatora.
Efekt końcowy:
 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|