| 
		[E34A 1.8TD] dziwne bulgotanie w silniku | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 matti87  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 1.8td 1990r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: J-W 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 16-12-2009, 22:03   [E34A 1.8TD] dziwne bulgotanie w silniku
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | witam pomóżcie mam taki problem : gdy przejade jakieś 50 km i wyłacze silnik słysze dziwne bulgotanie w silniku ..czy to wina termostatu?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 siudii  		  
		 
         Mitsumaniak 01221/KMM
  
  
                  Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-12-2009, 23:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Może być wina termostatu, korka chłodnicy, pękniętej głowicy, uszkodzonej uszczelki pod głowicą, nieszczelności układu chłodzącego i jeszcze kilka innych, ale nie chce mi się wymyślać   
 
Opisz dokładniej, chociażby właśnie wskazania czujnika temperatury. W silniku czy w zbiorniczku wyrównawczym ? Coś jeszcze się dzieje ? | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matti87  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 1.8td 1990r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: J-W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 09:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | opowiem całą historię .. jechałem sobie w niedziele i nagle temp skoczyła na 100 i rosła za chwile spadła do 90 potem znów wzrosła i znów spadła aż wreszcie zatrzymała sie na około 90 .. nastepnego dnia miałem to samo tyko że temp wzrosła na ponad 100 i odrazu spadła na 90 i tak sie utrzymywała : tak miałem 2 dni a wczoraj nic sie nie działo tylko gdy wyłączam samochód słysze dziwne bulgotanie w silniku przez jakieś5 sek .. aha i jeszcze jedno gdy temp rosła pond 90 nie działało ogrzewanie a gdy spadła włączało sie !! co to może być????? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 09:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jeszcze raz - bulgotanie w silniku czy w zbiorniczku wyrównawczym ?
 
Najpewniej masz jakąś nieszczelność układu chłodzącego.
 
Moim zdaniem oczywiście    Ewentualnie zestaw termostat i korek. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matti87  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 1.8td 1990r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: J-W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 10:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bulgotanie pod maską chyba to bendzie w zbiorniczku! a z tym ogrzewaniem to termostatu wina?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 10:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A nie wyrzuca ci płynu chłodniczego? | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matti87  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 1.8td 1990r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: J-W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 11:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | właśnie wróciłem z przejażdżki i : tak wyrzuca mi płyn chłodnica jest pusta a zbiorniczek wyrównawczy pełny .. spróbuje teraz wykrecic termostat i zobacze wtedy .. tylko nie wiem co z tym ogrzewaniem . macie może jeszcze jakieś pomysły co dolega miśkowi?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 11:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | uszczelka pod głowica, albo peknieta głowica, wystudz silnik dolej plynu do chlodnicy i odpal, zobacz czy efekt sie powtorzy. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matti87  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 1.8td 1990r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: J-W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 13:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wystudziłem silnik odpaliłem chwilkę pochodził zgasiłem i nie wyrzuciło płynu . wyrzuca chyba tylko jak sie dobrze nagrzeje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 15:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | matti87, taki objaw jak u Ciebie miałem w swoim galu 1.8 td. W sumie z mojej winy... Jedyna różnica u mnie była taka, że temperatura była w normie. A płyn na ciepłym silniku strasznie szalał, tzn. wywalało go do zbiorniczka, a później spowrotem wciągało... Wtedy okazało się, że mam pękniętą głowicę. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matti87  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 1.8td 1990r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: J-W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 21:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a da sie z tym jeżdzic ?? bo mój wujek już ponad rok z tym jeżdzi | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 21:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No z pęknięta głowicą lub padniętą uszczelką nie bardzo, bo ciśnienie w układzie będzie się zwiększać i w końcu rozwali, któryś z przewodów ukł. chłodzenia. Można pokombinować z korkiem od chłodnicy, ale prędzej czy później i tak trzeba drzeć głowicę... | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 matti87  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Galant 1.8td 1990r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 32 Skąd: J-W 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 21:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a ile może kosztować głowica ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Andrew  		  
		 
         Mitsumaniak 01954/KMM
  
  
                  Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-12-2009, 21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Da radę zregenerować jak pęknięcie nie jest poważne. Naprawa głowicy ze spawaniem ok. 600 PLN. Sprawdzenie i planowanie 100 PLN. Jak będziesz zainteresowany to wal na PW do mnie wyślę Ci namiar na dobry zakład w podkarpackim. Na sam początek spróbuj wyrzucić termostat. Od jakiego czasu posiadasz to auto?? | 
             
						
				_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos    
 
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |