| 
		[E33A 2.0] Z jaka siłą dokręcić głowicę? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Matka_PL  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Galant 88r. 2.0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 28 Lip 2009 Posty: 3 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2009, 22:27   [E33A 2.0] Z jaka siłą dokręcić głowicę?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam!
 
Niedawno kupiłem klucz dynamometryczny, a w obecnym czasie będę wymieniał uszczelkę pod głowicą (cappuccino zamiast płynu w chłodnicy). W związku z tym - jak mocno dokręcić głowicę, żeby jej krzywdy nie zrobić? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2009, 23:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W dziale download polecam ściągnąć manuala - tam wszystko jest dokładnie wyjaśnione. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamilek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant 2.4 A/T '87 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 u157  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E 33, EA5W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-12-2009, 23:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Przy nowej uszczelce jest podana kolejność dokręcania śrub oraz siła  z jaką  powinno się dokręcać głowicę. | 
             
						
				_________________ E33 1991
 
EA5W 1997
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-12-2009, 14:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               AutoData podaje tak:
 
 
1. 30-40 Nm
 
2. 60-70 Nm
 
3. 90-100 Nm
 
4. odczekać 15 minut
 
5. 100-110 Nm
 
 
W sumie dużo zależy od uszczelki... więc jak jest podane to lepiej przykręcać tak jak podaje producent uszczelki. | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-12-2009, 23:13   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               AutoData podaje chyba z lekka bzdury ? Może to momenty do DOHCa?
 
W każdym razie zgadzam się z mitsu_pl, najlepiej tak jak podaje producent uszczelki, a jak robi jakieś dziwne instrukcje w kątach to w/g manuala. | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-12-2009, 23:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Maretzky85 napisał/a: | 	 		  | a jak robi jakieś dziwne instrukcje w kątach | 	   akurat teraz bardzo duzo producentów podaje spsob dokrecania usczelki w katach a nie Nm, jedynie pierwszy stopien dokrecania jest wyrazony w Nm, dla przykladu w silnikach dCi Renault jest podowany pierwszy stopien w Nm, a pozostale juz w katach, nalezy sobie dokupic przystawke katowa do klucza dynamometrycznego, koszt okolo 60zl, tak wiec najlepiej stosowac dane podane przez producenta uszczelki. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2009, 08:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Te dane w kątach są akurat g* warte w/g mnie.
 
Ostatnio w Subaru Imprezie dokręcaliśmy głowice próbując to robić w kątach, najpierw ileś Nm potem ileś kątów, a potem odkręcić o 180 i dokręcać dalej kątami. Nie rozumiem po co się odkręca 180 stopni jak po 30 stopniach nakrętki są luźne...
 
Dlatego zawsze dokręcamy w Nm    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu_pl  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Subaru Forester 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2009, 10:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ja swoją dokręciłem według AD i śmigam... Zdarza się też, że z uszczelką przychodzi opis do innego silnika (z własnego doświadczenia), więc wtedy nie ma wyboru, korzystamy z AD, LS-a lub Info-Tech'a. | 
             
						
				_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
 
Subaru Forester SF - 1999r.
 
Subaru Outback BI - 2005r.
 
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maretzky85  		  
		 
         Mitsumaniak Mod Galant E3x
  
  
                  Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-12-2009, 22:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mitsu_pl, ja mógłbym podokręcać śruby w głowicy ręką i pewnie też bym śmigał   
 
Rzecz polega na tym ile będzie taki silnik śmigał po danym dokręceniu    | 
             
						
				_________________ Zawsze mogę się mylić   
 
 
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 
 by Krzyżak
 
 
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 
(Obecny)
 
 
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki   )
 
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |